23 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Recenzja filmu Hell’s Kitchen: Musical Alicii Keys jest ambitny

Recenzja filmu Hell’s Kitchen: Musical Alicii Keys jest ambitny

Nawet w złotym wieku teatru muzycznego przedstawienia często kończyły się po przerwie, co skłoniło krytyków do wymyślenia nazwy tej choroby. „Problem drugiego aktu” jest prezentowany na wiele sposobów: wytrącone z równowagi piosenki, desperackie cięcia, nielogiczne kryzysy i pochopne postanowienia. Jednakże wszystkie symptomy aktu drugiego wynikały z tego samego podstawowego warunku: ambicji aktu pierwszego.

Nic więc dziwnego, że powstał nowy musical, tak ambitny jak „Piekielna kuchnia„, na wpół autobiograficzna szafa grająca oparta na życiu i katalogu Alicii Keys, rozczarowuje po przerwie w programie, wpadając prosto w doły, których sprytnie unikała przez pierwszą połowę. Co jest zaskakującego w tym obiecującym programie, który rozpoczął się o godz. Teatr Publiczny w niedzielę z zamiarem Oczywistym przeprowadzką na Broadway jest to, jak ekscytujące było to już wtedy.

W każdym razie dla mnie niespodzianka. Uważam, że szafy grające – zwłaszcza biograficzne, jak „Motown„I „MJ” – nieuchronnie dodaje do normalnych trudności w konstrukcji muzycznej wyjątkowe trudności związane z pochodzeniem. Zaangażowanie oryginalnych artystów (lub ich majątków) prowadzi do historycznego lukrowania. Pośpiech w zdobywaniu wszystkich szczytów prowadzi do starannie dobrane CV. Zmiany w katalogu, napisane z innego powodu, nie popychają akcji do przodu, a ponieważ te piosenki są zaletą serialu, w końcu wstrząsają historią.

Jednak Keyes, współpracując z dramatopisarzem Christopherem Diazem i reżyserem Michaelem Greifem, pokonuje większość tych pułapek już w pierwszej godzinie serialu, kształtując historię z werwą i niezwykłą skutecznością. Film przedstawia głównych bohaterów (17-letnia Ali i jej samotną matkę Jersey), pierwotną scenerię (dzielnica Hell’s Kitchen w środkowym Manhattanie pod koniec lat 90.) oraz parametry fabuły (pragnienie Ali bezinteresownie). i sztuka) oraz źródło zbliżającego się konfliktu (moja matka).

Jednocześnie zanurza nas w muzyce, aby ugruntować światy, w które nas zabiera, wykraczające poza R&B i pop, z których znany jest Keys. W przepięknej sekwencji w windzie Ali spotyka operę, jazz, merengue i klasyczny fortepian, schodząc z jednopokojowego mieszkania na 42. piętrze, które dzieli z Jerseyem, aktorem, który w pewnym momencie łączy dwie prace. (Budynek Manhattan Plaza zapewnia niedrogie mieszkania dla artystów.) Potem, gdy Ali dociera na ulicę, otacza ją ogromny szum dźwięku; Wygląda na to, że cały Nowy Jork śpiewa, gra i tańczy w ekscytującej, kontekstowej choreografii Camille A. Brązowy.

Zaledwie kilka minut po rozpoczęciu pokazu silnik był już w pełni sprawny. Wiemy, że będzie to historia miłosna matki i córki, ponieważ Jersey (Shoshana Penn, ciepła i ognista) stara się zapewnić Ali nakarmioną i bezpieczną. Chociaż rasa nie jest między nimi oczywistą kwestią, Jersey jest biała, Ali jest dwurasowa, a Ali (Maliah Joy Moon w porywającym debiucie) będzie stopniowo odciągana od dławienia matki przez szerszą grupę ludzi, które spotyka.

Jedną z nich jest pianistka klasyczna, panna Lisa Jane (cudowna Kesia Lewis), która zażąda od Ali, aby pobierała u niej lekcje – choć w rzeczywistości Keyes rozpoczął naukę w wieku siedmiu lat, a nie siedemnastu. I na ulicy, w rytm muzyki z 2003 roku. Naciśnij „You Don’t Know My Name”, a Ali flirtuje z perkusistą o imieniu Nock (Chris Lee, uroczy jak ciasto), mimo że ma około dwudziestu lat. Będzie się opierał – na początku.

I tak w 11 utworach Act One stawia pierwsze ambitne cele: poszerza horyzonty serialu na szerszy świat, w którym rozgrywają się wydarzenia (nie jest to sprawiedliwy świat dla młodych czarnych mieszkańców Nowego Jorku) i pogłębia naszą kulturę. Znajdź głównych bohaterów poprzez konflikt. Jest też humorystycznie: Diaz – którego pro-wrestlingowa zabawa „The Elaborate Entrance of Chad’s God” była finalistką nagrody Pulitzera – ratuje tę historię przed zbytnią powagą. Podobnie Creedy Greif, którego ciągłe zarządzanie tonem i napięciem wydobywa dramaturgię z historii, która w innym przypadku mogłaby być zbyt domowa.

Wraz z Keys rozwiązują lub przynajmniej opóźniają wiele problemów z szafą grającą. Koncentrując się tak wąsko na zaledwie kilku tygodniach życia Ali, „Hell’s Kitchen” przedkłada potencjał dramatycznej głębi nad najważniejsze momenty w karierze. I nie jest to zbyt cukierkowe: Keys wydaje się doskonale przygotowana do przedstawienia swojej aspiracyjnej postawy jako hormonalnej nastolatki odpornej na zdrowy rozsądek, a 21-letnia Munn jest bardzo mądra i nieustraszona, przedstawiając ten złożony portret.

Co najważniejsze, piosenki Keysa, a nawet hity takie jak „Fallin’”, „If I Ain’t Got You” i „No One” pasują do historii (i do ust różnych postaci) bez większego zaciemniania. Jeśli tego nie zrobią, sytuacja zostanie skutecznie rozpoznana. Kiedy Ali w końcu spędza noc z Nok – w samą porę, zanim różne wątki fabularne połączą się w szokujące wydarzenie pod koniec pierwszego aktu – przyjaciółka Ali, Tiny (Vanessa Ferguson), jest zdenerwowana, bo to ma być niespodzianka . Bezkompromisowa historia skupiona na kobietach. „Świat należy do niej, ponieważ ma teraz mężczyznę?” – narzeka, przerywając „Girl on Fire” z 2012 roku, który został tutaj zmieniony jako optymistyczna piosenka „Jestem na szczycie świata”. – Tym właśnie się zajmujemy?

Niestety, „czy to właśnie robimy?” Tak się czułem, gdy zaczął się drugi semestr. Jakby twórcy nie mieli już czasu na pomysłowość – mimo że Keyes i Diaz pracowali nad „Hell’s Kitchen” od ponad dekady – jego dowcip skupia się na wykładach, podczas gdy historia, zwłaszcza Jersey, staje się niejasna. Napięte relacje z ojcem Ali, tutaj pianistą jazzowym, choć w rzeczywistości stewardesą, noszą wyraźne znamiona dramatycznej krzywdy. (Z drugiej strony gra go Brandon Victor Dixon, ludzki afrodyzjak, wokalny i nie tylko.) Kłótnia między Jersey a panną Lisą Jane wydaje się podobnie wymyślona, ​​dopóki nie zostanie rozwiązana w pozorny sposób patosu. I pomimo umiejętności Bean, miłość Jersey do córki, będącej sercem serialu, gubi się, próbując to skomplikować.

Piosenki z drugiego aktu podążają tym śladem. To nie przypadek, że trzy nowe, napisane przez Keyes Productions, z których wszystkie są dobre, znajdują się na szczycie programu. I choć dobrze skonstruowane musicale zazwyczaj mają w drugiej połowie znacznie mniej piosenek niż w pierwszej, aby zrobić miejsce na złożoność rozwiązania fabuły, jest 14 piosenek, które kończą się pobłażliwie, choć nieunikniony, hymnem Nowego Jorku z 2009 roku. Umysł”. W rezultacie „Hell’s Kitchen” staje się niemal tym, czego początkowo próbowała uniknąć: wysypiskiem śmieci.

Ale ponieważ te hity nie bez powodu są hitami, słuchanie ich nadal sprawia przyjemność. Wokale (pod dyrekcją Dominica Volacaro), aranżacje i orkiestracja (wykonane przez różnych rąk, w tym Adama Blackstone’a, Toma Kitta i samą Keys) są ekscytujące, choć dziwnie niezrównoważone w projekcie dźwiękowym Garetha Owena. Scenografia ewakuacyjna (autor: Robert Brill), wyraziste projekcje (autor: Peter Negrini), nasycone oświetlenie (autor: Natasha Katz) i często absurdalne kostiumy (autor: Dede Aite) są gotowe na Broadway.

Mam nadzieję, że „Hell’s Kitchen” też będzie taka. Oczywiście wiele musicali przenosi się bez rozwiązania problemów pierwszego aktu, nie mówiąc już o drugim akcie. Tutaj byłoby szkoda. Chociaż odkrycie Ali, że sztuka to miłość, z mężczyzną lub bez, jest zbyt bogate, aby dotrzeć do szerszej publiczności, a milion innych dziewcząt jest w szoku, nie jest to doskonale opowiedziane.

Piekielna kuchnia
Do 14 stycznia w Public Theatre na Manhattanie; publictheater.org. Czas trwania pokazu: 2 godziny i 30 minut.

erochika hentai24x7.com soul calibur hentia
slave hentai comics hentaihug.com hentai black widow
malayalam sex video live bustyporn.info xxx images full hd
telugusexyvedios xkeezmovies.mobi sunnyleone sex vedios
渚まどか javwhores.mobi アナル av
score land youjizz.sex sudh desi romance mp3
shinrabansho hentai hentaionly.net fuetakishi hentai
bangladeshxvideo kokaporn.mobi tamil sex gril video
سكس الجيش الاسرائيلى video6tubes.com فيلم المغتصبون الامريكى
halik dec 11 pinoyteleseryehd.net tfc halik
tamanna real sex videos goindian.net teacher student xxx
مخزن السكس العربي gonzoxxx.pro سكس نسائي
xhamas sexindiantube.net xxxporndesi
الاباحية انبوب todayaraby.com حلمات بزاز
nepali sex vedio sexo-vids.com wap india