Notatka redaktora: Subskrybuj otwarty świat, Cotygodniowy biuletyn CNN Travel. Otrzymuj najświeższe informacje na temat lotnictwa, jedzenia i napojów, zakwaterowania i innych wydarzeń związanych z podróżowaniem.
CNN
—
Ach, czasy świetności podróży, kiedy siedzenia były większe, jedzenie lepsze, a Atlantyk można było przepłynąć w niecałe trzy godziny.
Od czasu upadku Concorde w 2003 r. szybkie loty transatlantyckie należą już do przeszłości. Loty między Londynem a Nowym Jorkiem trwają około ośmiu godzin lub około siedmiu godzin w drugą stronę. Rekord wynosi obecnie niecałe pięć godzin z Nowego Jorku do Londynu, zasilanych przyzwoitym strumieniem odrzutowym.
Ale teraz pomysł podróży naddźwiękowych ponownie stał się przedmiotem dyskusji – przez NASA, która uważa, że lot między Nowym Jorkiem a Londynem może w przyszłości trwać mniej niż 90 minut.
Agencja kosmiczna to potwierdziła post na blogu W ramach swojej „strategii dużych prędkości” zbadano niedawno, czy loty komercyjne z prędkością do 4 Mach – czyli ponad 3000 mil na godzinę – będą mogły odbywać się w przyszłości.
Badanie przeprowadzone przez Glenn Research Center należące do NASA wykazało, że istnieją już „potencjalne rynki pasażerskie… na około 50 zidentyfikowanych trasach”. Trasy te zostały ograniczone do tras transoceanicznych, w tym przez północny Atlantyk i Pacyfik, ponieważ kraje, w tym Stany Zjednoczone, zakazują naddźwiękowych lotów lądowych.
Jednak NASA opracowuje „cichy” samolot naddźwiękowy, zwany X-59, w ramach misji Quesst. Agencja ma nadzieję, że nowy samolot ostatecznie doprowadzi do dostosowania tych przepisów, torując drogę samolotom latającym z prędkością od 2 do 4 Machów (1535–3045 mil na godzinę). Maksymalna prędkość Concorde’a wynosiła 2,04 Macha, czyli 1354 mil na godzinę. Samolot poruszający się z prędkością 4 Mach mógłby potencjalnie przelecieć Ocean Atlantycki w mniej niż 90 minut.
Po przeprowadzeniu badań program NASA Advanced Air Vehicle (AAV) wejdzie teraz w kolejną fazę badań nad podróżami z dużymi prędkościami, zlecając firmom opracowywanie projektów i „badanie możliwości podróży lotniczych, identyfikowanie zagrożeń i wyzwań oraz identyfikowanie potrzebnych technologii”. aby osiągnąć prędkość Macha 2.” Agencja stwierdziła: – Oprócz podróżowania, to fakt. Badaniami będą zajmować się dwa zespoły: jeden kierowany przez Boeinga, drugi kierowany przez Northrop Grumman Aeronautical Systems. A każdy z nich będzie wyposażony w projekty samolotów zdolnych do utrzymywania prędkości naddźwiękowych.
Według Lori Ozoroski, kierownika projektu w ramach komercyjnego projektu technologii naddźwiękowej NASA, badania podobne do tych przeprowadzonych dziesięć lat temu ukształtowały rozwój X-59. Dodała, że w ten sam sposób nowe badania „odświeżą wiedzę na temat planów rozwoju technologii i zidentyfikują dodatkowe potrzeby badawcze w zakresie szerszej, szybkiej przepustowości”.
Następna faza uwzględni także „względy bezpieczeństwa, wydajności, ekonomiczne i społeczne” – powiedziała Mary Jo Long Davis, kierownik projektu hipersonicznego w NASA, dodając, że „ważne jest odpowiedzialne wprowadzanie innowacji”.
W lipcu Lockheed Martin Ukończ kompilację Samolot testowy NASA X-59, do którego zaprojektowano Przekształcaj dźwiękowe boomy w zwykłe bityW nadziei umożliwienia naddźwiękowego lotu naziemnego. Testy naziemne i pierwszy lot testowy zaplanowano na koniec tego roku. NASA chce zgromadzić wystarczającą ilość danych, aby przekazać je amerykańskim organom regulacyjnym w 2027 r.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP