26 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Po kolizjach GM Cruise zmniejszyło flotę robotów o 50% w San Francisco

Po kolizjach GM Cruise zmniejszyło flotę robotów o 50% w San Francisco



CNN

Władze Kalifornii zwróciły się do General Motors o „natychmiastowe” wycofanie z dróg części robotycznych taksówek po tym, jak w zeszłym tygodniu w San Francisco pojazdy autonomiczne uległy dwóm wypadkom – w jednym z udziałem aktywnego wozu strażackiego.

Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych potwierdził CNN, że prowadzi dochodzenie w sprawie „niedawnych incydentów z udziałem pojazdów wycieczkowych w San Francisco”.

„DMV kontaktuje się z Cruisem i funkcjonariuszami organów ścigania w celu ustalenia faktów i zażądał, aby Cruise natychmiast zmniejszył liczbę aktywnych pojazdów o 50% do czasu zakończenia dochodzenia i podjęcia przez Cruise odpowiednich działań naprawczych w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego” – czytamy w komunikacie. w oświadczeniu.

Oznacza to, że Cruise, autonomiczna spółka zależna General Motors, może obsługiwać nie więcej niż 50 autonomicznych samochodów w ciągu dnia i 150 w nocy – twierdzi departament.

Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych powiedział, że Cruz zgodził się na tę prośbę, a rzecznik Cruz powiedział CNN, że firma prowadzi również dochodzenie w sprawie wypadku wozu strażackiego.

Do incydentów doszło niecałe dwa tygodnie po oficjalnym wydaniu pozwolenia przez kalifornijskie organy regulacyjne zielone światło dla Cruise i konkurencyjnej firmy Waymo do pobierania opłat za przejazdy taksówką robotem po San Francisco o każdej porze dnia. Przed zatwierdzeniem Cruise mógł oferować przejazdy samochodami autonomicznymi jedynie w nocy w godzinach od 22:00 do 6:00, kiedy było mniej pieszych i mniej ruchu, co mogłoby przeciążyć oprogramowanie samochodu autonomicznego.

Dwie kolizje, do których doszło w czwartek, ukazały potencjalne zagrożenia związane z technologią autonomicznego prowadzenia pojazdów.

W post na bloguDyrektor generalny Cruise w San Francisco powiedział, że do wypadku z wozem strażackim doszło, gdy pojazd uprzywilejowany, który najwyraźniej był w drodze na miejsce zdarzenia, zjechał na nadjeżdżający pas na czerwonym świetle. W poście na blogu napisano, że autonomiczny samochód Cruise’a zidentyfikował niebezpieczeństwo, ale „ostatecznie nie był w stanie uniknąć kolizji”.

Według spółki, w wyniku tego zdarzenia jeden z pasażerów został przewieziony ambulansem do szpitala z powodu, jak się okazało, lekkich obrażeń.

Cruz powiedział CNN, że do drugiego zdarzenia doszło w czwartek, kiedy inny samochód „z dużą prędkością” przejechał na czerwonym świetle.

„System AV wykrył samochód i zahamował, ale drugi samochód zetknął się z naszym pojazdem. W naszym pojeździe nie było pasażerów, a kierowca drugiego pojazdu został udzielony pomocy i zwolniony na miejscu” – powiedziała CNN rzeczniczka Cruise’a, Hannah Lindo.

Nie jest jasne, czy tych dwóch wypadków można było uniknąć, gdyby zamiast pojazdu autonomicznego (AV) siedział człowiek, ale nie były to jedyne wypadki z udziałem pojazdów wycieczkowych bez kierowcy, które miały miejsce w zeszłym tygodniu w San Francisco.

We wtorek, Cruz Niektórzy Na X, dawniej Twitterze, jedna z autonomicznych taksówek wjechała na teren budowy i zatrzymała się w mokrym betonie.

„Pojazd został już odzyskany i jesteśmy w tej sprawie w kontakcie z miastem” – oznajmiła firma.

Ostatnie wydarzenia uwydatniają wyzwania związane z tworzeniem w pełni autonomicznych i bezpiecznych samochodów osobowych.

General Motors przejął Cruise Automation w 2016 roku za 1 miliard dolarów, umacniając swoją pozycję w wyścigu samochodów autonomicznych, ale od tego czasu wiele firm ograniczyło lub porzuciło swoje ambicje w zakresie samochodów autonomicznych. Okazało się to kosztownym przedsięwzięciem, a uzyskanie kontroli nad wszystkimi sytuacjami, z jakimi może spotkać się człowiek za kierownicą, jest trudne i czasochłonne.

Giganci transportu pasażerskiego Uber i Lyft sprzedali w ostatnich latach jednostki pojazdów autonomicznych. Nawet dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, który optymistycznie podchodzi do technologii pojazdów autonomicznych, nie spełnił jeszcze w pełni swojej obietnicy. T

ESL oferuje teraz opcję dodania „pełnej autonomicznej jazdy” w testach beta za 15 000 dolarów, ale kierowcy muszą Zatwierdza Aby zachować czujność, cały czas trzymaj ręce na kierownicy i utrzymuj kontrolę nad pojazdem.

erochika hentai24x7.com soul calibur hentia
slave hentai comics hentaihug.com hentai black widow
malayalam sex video live bustyporn.info xxx images full hd
telugusexyvedios xkeezmovies.mobi sunnyleone sex vedios
渚まどか javwhores.mobi アナル av
score land youjizz.sex sudh desi romance mp3
shinrabansho hentai hentaionly.net fuetakishi hentai
bangladeshxvideo kokaporn.mobi tamil sex gril video
سكس الجيش الاسرائيلى video6tubes.com فيلم المغتصبون الامريكى
halik dec 11 pinoyteleseryehd.net tfc halik
tamanna real sex videos goindian.net teacher student xxx
مخزن السكس العربي gonzoxxx.pro سكس نسائي
xhamas sexindiantube.net xxxporndesi
الاباحية انبوب todayaraby.com حلمات بزاز
nepali sex vedio sexo-vids.com wap india