Zwolennicy twierdzą, że pojazdy samojezdne obiecują przyszłość z mniejszym zatłoczeniem i zanieczyszczeniem, mniejszą liczbą wypadków spowodowanych błędami ludzkimi oraz lepszą mobilnością dla osób niepełnosprawnych.
Ale od czasu do czasu samochód wpada w tarapaty w sposób, który poddaje w wątpliwość tę śmiałą wizję.
Tak więc był wtorek w San Francisco, gdzie samojezdny samochód w jakiś sposób wjechał w miejski projekt brukowania i utknął w mokrym betonie.
Paul Harvey, lat 74, emerytowany przedsiębiorca mieszkający w dzielnicy Western Addition, zrobił zdjęcie samochodu z czujnikami zamontowanymi na dachu, pochylonego lekko do przodu, z przednimi kołami zatopionymi w świeżo wylanym betonie.
„Myślałem, że to zabawne” – powiedział pan Harvey w wywiadzie w środę. „Byłem trochę zadowolony, ponieważ pokazało to, jak przerażające i dziwne było dla mnie to wszystko”.
wcześniej wypadek Zgłoszone przez SFgate.comStało się to zaledwie kilka dni po tym, jak kalifornijskie organy regulacyjne zgodziły się rozszerzyć usługi taksówek bez kierowcy w San Francisco, pomimo obaw o bezpieczeństwo lokalnych urzędników i działaczy społecznych.
W głosowaniu 3 do 1 w zeszłym tygodniu California Public Utilities Commission, która reguluje samojezdne samochody w stanie, zezwoliła Cruise i Waymo na oferowanie płatnych przejazdów o każdej porze dnia, w całym mieście.
Cruise, spółka zależna General Motors, oferuje usługi taksówkarskie w jednej trzeciej miasta, a Waymo, którego właścicielem jest Alphabet, matka Google, oferuje pasażerom bezpłatne przejazdy.
Urzędnicy miejscy powiedzieli, że wtorkowy wypadek z udziałem pojazdu Cruise powiedział, że nie jest jasne, w jaki sposób skończył się beton.
Rachel Gordon, rzeczniczka Departamentu Robót Publicznych San Francisco, powiedziała, że projekt nawierzchni na Golden Gate Boulevard został oznaczony stożkami budowlanymi, a na każdym końcu bloku znajdują się pracownicy z flagami.
„Ta część drogi musi zostać odnowiona na koszt Cruise’a” – powiedziała pani Gordon. – Na szczęście nikomu nic się nie stało.
Pani Gordon powiedziała, że urzędnicy miejscy „wyrażali zaniepokojenie” pojazdami, które jeździły na wężach strażackich lub „po prostu zatrzymywały się na środku drogi”. Powiedziała, że miasto jest chętne do współpracy z firmami, ale „sądzimy, że jest jeszcze wiele do zrobienia”.
Rzecznik Cruise Drew Pusateri potwierdził, że jeden z samojezdnych pojazdów firmy „wjechał w strefę budowy i utknął w mokrym betonie”.
Pan Pusatiri powiedział, że firma „odzyskała” samochód, chociaż nie było jasne, czy był w stanie wydostać się z betonu, czy też trzeba go było holować. Dodał, że firma jest w kontakcie z władzami miasta w sprawie incydentu.
Samochody bez kierowcy stały się częstym widokiem w San Francisco, centrum technologicznym, w którym często można je zobaczyć podczas jazd testowych, zbierając dane wykorzystywane do ulepszania autonomicznej technologii.
Chociaż samojezdne samochody nie były obwiniane za żadne poważne obrażenia ani wypadki w San Francisco, brały udział w wielu sprzecznych zdarzeniach.
Według raportu, w piątek wieczorem aż 10 pojazdów wycieczkowych bez kierowcy utknęło w pobliżu festiwalu muzycznego w North Beach w San Francisco, powodując przywrócenie ruchu. Kronika San Franciscow którym stwierdzono, że firma obwiniła „problemy z łącznością bezprzewodową”.
W styczniu pojazd Cruza wjechał w obszar, w którym pracowali strażacy i nie zatrzymał się, dopóki strażak nie zaczął „pukać w maskę pojazdu i wybijać szybę pojazdu”, zgodnie z zapisami miejskimi. W maju Waymo bez kierowcy przechwycił wóz strażacki, gdy ten wracał na stację.
Firmy zajmujące się samojezdnymi samochodami energicznie broniły swoich wyników w zakresie bezpieczeństwa, zwłaszcza w porównaniu z dziesiątkami tysięcy ludzi, którzy giną każdego roku w wypadkach samochodowych w Stanach Zjednoczonych.
Odnosząc się do swoich autonomicznych pojazdów, Cruz powiedział w oświadczeniu oświadczenie w kwietniu, „Podczas pierwszego miliona mil przejechanych bez kierowcy nasze pojazdy brały udział w mniejszej liczbie kolizji, były główną przyczyną mniejszej liczby wypadków i brały udział w mniejszej liczbie poważnych kolizji ze znacznym ryzykiem obrażeń niż kierowcy-ludzie w podobnym środowisku jazdy”.
Byłoby głupotą oczekiwać, że samojezdne samochody będą działać idealnie, powiedział Paul Leonardi, profesor zarządzania technologią na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara. Samochody, podobnie jak każda nowa technologia oparta na uczeniu maszynowym, muszą pracować w rzeczywistych warunkach, aby się poprawić.
„Aby móc się uczyć, musisz doświadczyć różnych przypadków użycia, a jazda po mokrym betonie jest jednym z nich” – powiedział profesor Leonardi. „Możemy umieścić to pod pozytywem, że wszystko, co zrobił, to utknął w betonie”.
Dodał, że kiedy samojezdne samochody napotykają warunki takie jak pachołki i mokry beton, „mogą się od nich uczyć, a maszyny mogą wiedzieć, co następnym razem zrobić lepiej”.
Yuen Lu Współudział w przygotowywaniu raportów.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów