2 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Ellison dołącza do koalicji AG wzywającej do wycofania wadliwych pojazdów Kia i Hyundai

Ellison dołącza do koalicji AG wzywającej do wycofania wadliwych pojazdów Kia i Hyundai

Prokurator generalny Minnesoty, Keith Ellison, dołącza do ogólnokrajowego apelu do Kia i Hyundai o wycofanie wszystkich pojazdów z wadą, która czyni je podatnymi na kradzież.

Ellison był jednym z 17 prokuratorów generalnych, którzy w czwartek podpisali list od prokuratora generalnego Kalifornii Roba Ponty do National Highway Traffic Safety Administration, w którym twierdzili, że producenci samochodów nie zrobili wystarczająco dużo, aby naprawić pojazdy bez mocowań silnika. Wada została znaleziona w modelach Kia i Hyundai zbudowanych z zapłonem stacyjką od 2011 do 2022 roku.

W zeszłym roku biuro Ellisona rozpoczęło dochodzenie w sprawie naruszenia przez producentów samochodów przepisów Minnesoty dotyczących ochrony konsumentów i naruszeń porządku publicznego. W marcu burmistrz Ellison i Minneapolis Jacob Frey i burmistrz St. Paul Melvin Carter napisali do firm, prosząc je o wycofanie wadliwych pojazdów i zainstalowanie „brakującej technologii antykradzieżowej zgodnej ze standardami branżowymi”.

Wykorzystanie wady konstrukcyjnej przez złodziei samochodów, które stało się popularne w mediach społecznościowych, doprowadziło do 893% wzrostu kradzieży pojazdów Kia i Hyundai w Minneapolis oraz 611% wzrostu w St. Paul w ciągu ostatniego roku. Szef policji w Minneapolis, Brian O’Hara, wielokrotnie twierdził, że te łatwo kradzione pojazdy zachęcają przestępców do popełniania innych przestępstw.

„Pojazdy te były często kradzione od około 2021 roku, szkodząc konsumentom i przyczyniając się do erozji bezpieczeństwa publicznego” – napisał Ellison. „Kradzieżom często towarzyszyła lekkomyślna jazda i inne działania przestępcze, powodujące obrażenia i śmierć”.

Ustawodawca Minnesoty również podejmuje działania. Ustawodawcy wprowadzili ustawę, która wymagałaby, aby wszystkie pojazdy wyprodukowane w ciągu ostatnich 10 lat były wyposażone w urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą.

Tymczasem niektóre firmy ubezpieczeniowe rozważają rezygnację z ochrony pojazdów wrażliwych.

Rzecznik Hyundaia, Ira Gabriel, powiedział, że firma wprowadziła system immobilizera silnika jako standard w pojazdach wyprodukowanych od listopada 2021 roku i „w pełni uruchomiła” bezpłatną aktualizację oprogramowania dwa miesiące przed terminem. Dodał, że Hyundai nawiązał współpracę z AAA, aby połączyć właścicieli Hyundai z firmami ubezpieczeniowymi i rozpoczął zwrot kosztów klientom, którzy kupili blokady kierownicy.

READ  Azja sprzedaje UBS i Credit Suisse; Chiny, oprocentowanie kredytów mieszkaniowych

„Hyundai zobowiązuje się do kontynuowania naszych wysiłków, aby jak najefektywniej ukończyć aktualizację oprogramowania dla wszystkich pojazdów, których dotyczy problem” – powiedział Gabriel w oświadczeniu. „Komunikujemy się z NHTSA w sprawie naszych wielu działań mających na celu pomoc naszym klientom”.

Rzecznik Kia, James Bell, powiedział, że firma skontaktowała się z ponad dwoma milionami właścicieli samochodów w sprawie zainstalowania bezpłatnej aktualizacji oprogramowania antykradzieżowego. Do tej pory tylko 165 000 z nich otrzymało aktualizację. Firma poinformowała, że ​​dostarczyła również organom ścigania ponad 39 000 blokad kierownicy i prawie 8 000 blokad bezpośrednio klientom.

„Kia pozostaje bardzo skoncentrowana na tej sprawie i nadal podejmujemy działania, aby rozwiać obawy zgłaszane przez prokuratorów” – napisał Bell. „Jesteśmy zobowiązani do współpracy z nimi i organami ścigania w ich stanach w celu zwalczania kradzieży samochodów i roli, jaką media społecznościowe odegrały w zachęcaniu do tego”.

Ellison zaprzeczył, że wielu właścicieli samochodów będzie musiało czekać do czerwca na aktualizacje oprogramowania. Ponadto niektóre modele, których dotyczy problem, w ogóle nie kwalifikują się do aktualizacji oprogramowania. Dodał, że opcja posiadania blokady kierownicy „nakłada dodatkowe obciążenia na właścicieli i nie rozwiązuje podstawowej wady układu zapłonowego, która sprawia, że ​​pojazdy są podatne na kradzież”.

Kia i Hyundai to mają [had] Więcej niż wystarczająco dużo czasu, aby dobrowolnie rozwiązać ten problem. „Teraz nadszedł czas, aby rząd federalny wkroczył i zezwolił na wycofanie tych pojazdów” – powiedział Ellison w oświadczeniu.

Przeczytaj cały list do NHTSA poniżej: