15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Niemcy i Unia Europejska zgadzają się na wyjątek od planowanego zakazu silników spalinowych

Niemcy i Unia Europejska zgadzają się na wyjątek od planowanego zakazu silników spalinowych

Niemiecki rząd doszedł do porozumienia z Unią Europejską, aby po 2035 roku zezwolić na sprzedaż pojazdów spalających paliwa wytwarzane z energii odnawialnej, rozwiązując spór, który groził zniszczeniem kluczowego elementu na drodze bloku do neutralności klimatycznej.

Volker Wessing, niemiecki minister transportu, powiedział w sobotę, że Berlin uzyskał zapewnienie od negocjatorów, że nowe przepisy dotyczące pojazdów będą neutralne technologicznie i pozwolą na stosowanie bezemisyjnych paliw syntetycznych, zwanych e-paliwami. Niemcy naciskają na wyjątek od proponowanego przez Unię Europejską zakazu stosowania silników spalinowych od 2035 roku.

„To toruje drogę dla pojazdów z silnikami spalinowymi, które wykorzystują wyłącznie paliwa neutralne pod względem emisji CO2, które będą mogły być rejestrowane po 2035 roku” – powiedział Volker Wessing.

„W pierwszym etapie zostanie utworzona kategoria pojazdów napędzanych wyłącznie e-paliwem, a następnie włączona do rozporządzenia w sprawie określania floty” – powiedział. Powiedział, że cały proces zakończy się jesienią 2024 roku.

Decyzja Berlina z początku marca, by dążyć do zmian w prawodawstwie UE w przededniu ostatecznego głosowania, spowodowała rozłam wśród rządów UE i grozi podważeniem ustawodawstwa, które jest kamieniem węgielnym ambitnych planów UE dotyczących utworzenia bloku złożonego z 27 krajów. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r.

Stanowisko Niemiec zostało poparte przez niektórych producentów samochodów, w tym Porsche, ale spotkało się z krytyką ze strony innych producentów, którzy w oczekiwaniu na zakaz zaczęli wydawać ogromne sumy na przestawienie produkcji na samochody elektryczne.

Głosowanie może się teraz odbyć we wtorek, kiedy ministrowie energii spotkają się w Brukseli. Wiele innych krajów, w tym Włochy i Czechy, które sprzeciwiały się ustawie, nie byłoby w stanie zebrać wystarczającej liczby głosów, aby zapobiec jej uchwaleniu. Włochy chciały więcej gwarancji, w tym możliwości wyłączenia samochodów napędzanych biopaliwami.

READ  MBTA znosi ograniczenia prędkości windy na Green Line - NBC Boston

„Będziemy teraz działać w celu jak najszybszego przyjęcia norm emisji CO2 w celu regulacji samochodów, a Komisja szybko podejmie niezbędne kroki prawne” – powiedział Frans Timmermans, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, który nadzoruje działania UE na rzecz neutralności klimatycznej. — powiedział na Twitterze.