Netflix Obniża cenę Disney+ o 1 USD miesięcznie, przygotowując się do historycznej ekspansji w Reklama-Pomoc pływ.
Firma poinformowała, że nowy poziom subskrypcji, Podstawowy z reklamami, będzie kosztował 6,99 USD miesięcznie i zostanie uruchomiony 3 listopada w Stanach Zjednoczonych, ponad miesiąc przed wprowadzeniem przez Disneya wersji Disney+ z reklamami z 8 grudnia. Kanada i Meksyk otrzymają nowy plan 1 listopada, a dwa dni później zostanie on wdrożony w Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei oraz Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a następnie 10 listopada. W Stanach Zjednoczonych poziom podstawowy będzie kosztował mniej niż połowę ceny najpopularniejszej warstwy Standard, która wynosi 15,49 USD miesięcznie.
Disney ogłosił podwyżki cen i nową wersję Disney+ z reklamami. Kiedy ta nowa kategoria zostanie uruchomiona 8 grudnia, będzie ona wynosić 7,99 USD miesięcznie, co jest obecnie samodzielną ceną za Disney+ bez reklam. Po 8 grudnia Disney+ bez reklam wyniesie 10,99 USD, chociaż wielu konsumentów wybiera pakiet Disney+, Hulu i ESPN+, które oferują oszczędności w stosunku do normalnej ceny każdego z nich.
W poście na blogu, dyrektor operacyjny Netflix, Greg Peters, powiedział, że reklamy będą od czterech do pięciu minut na godzinę, a zarówno seriale, jak i filmy fabularne będą przerywane rozpryskami. (Obejrzyj poniższy film pokazujący, jak by to wyglądało.)
Jest prawie wyczerpany, powiedział Jeremy Gorman, szef globalnej reklamy Netflix, z kilkuset reklamodawcami w mieszance. Zapytana podczas rozmowy Zoom z przedstawicielami prasy o to, ile płacą reklamodawcy, odmówiła podania szczegółów. Jeśli chodzi o kategorie, wola polityczna będzie godną uwagi strefą zakazu lotów, biorąc pod uwagę, jak wysoko zajęła się ona w telewizji linearnej w ostatnich cyklach wyborczych, wraz z innymi, takimi jak broń, palenie lub wtyczki do wszelkich produktów i usług, które Netflix uzna za nielegalne.
Zapytany w rozmowie telefonicznej Zoom o rozszerzenie planu reklam w filmie, Peters wyjaśnił, że w serwisie pojawią się nowe filmy — w szczególności oryginalne filmy, takie jak noże wyjęte 2 – Otrzymasz tylko podgląd łatek przed włączeniem funkcji bez przerwy. „Postaramy się utrzymać ten rodzaj kinowego modelu”, zgodnie ze sposobem, w jaki radzi sobie z nim większość konkurentów. Dla kontrastu, Peters powiedział, że filmy, które „były w służbie przez jakiś czas”, będą miały bardziej „tradycyjną” mieszankę reklam przed filmem i na bieżąco, aczkolwiek z „rzadszymi” przerwami.
Trudno przecenić stopień, w jakim firma odwróciła swoje stare stanowisko w reklamie. Współzałożyciel i współdyrektor generalny Reed Hastings i inni dyrektorzy przez lata zaprzeczali, że Netflix będzie współpracować z Madison Avenue, a Hastings wyraził chęć uniknięcia zamieszania dotyczącego prywatności i innych komplikacji, które powstrzymywały Facebooka i innych cyfrowych gigantów. „Chcemy, abyśmy byli bezpiecznym wytchnieniem, w którym możesz odkrywać, motywować, dobrze się bawić i dobrze się bawić – i nie mamy żadnych argumentów na temat wykorzystywania użytkowników za pomocą reklam” – powiedział Hastings w rozmowie o zarobkach w 2020 roku.
Działo się to w stosunkowo nietrwałych dniach. W 2020 r., gdy Covid zamknął świat, Netflix odnotował ogromny wzrost subskrypcji, dodając 26 milionów płacących klientów tylko w pierwszej połowie roku – łącznie w całym 2019 r.
W tym roku wpływ inflacji i pogarszającej się gospodarki na konsumentów, a także intensywna konkurencja w wyścigu subskrypcji strumieniowych, którym Netflix zarządzał niemal samodzielnie, połączyły się, tworząc nowe przeciwności. Kiedy Netflix opublikował dwa kolejne kwartały rozczarowujących liczby subskrybentów – a nawet stracił całkowitą liczbę subskrybentów po raz pierwszy od ponad dekady – błąd doprowadził do ogromnej wyprzedaży akcji Netflix i doprowadził do wielu zmian w firmie. Oprócz redukcji kosztów i uproszczenia pracowników, firma zdecydowała się zmienić swoje podejście do reklamy, wyczuwając możliwość zwiększenia miliardowych przychodów. Ogłoszono partnerstwo z Microsoftem, a dwóch wyższych urzędników Snap, w tym były szef sprzedaży reklam Hulu, Peter Naylor, zostało wyznaczonych do prowadzenia kampanii marki Netflix.
Nie wszystkie programy będą zawierać reklamy podczas uruchamiania. W poście na blogu zauważono, że „ograniczona liczba filmów i programów telewizyjnych nie będzie dostępna” w Basic z reklamami „z powodu ograniczeń licencyjnych, nad którymi pracujemy”. Podczas apelu prasowego Peters powiedział, że brakujące adresy stanowią około 5% do 10% całego tortu. „Wszystko opiera się na umowach, a nie na konkretnym studiu” – powiedział. „I znowu będziemy pracować nad zmniejszeniem tej liczby z czasem”. Większość wcześniejszych umów z dostawcami treści została spisana „w czasie, gdy nie myśleliśmy o tworzeniu warstwy opartej na reklamach”. Jak zauważył Peters na początku wezwania, minęło zaledwie sześć miesięcy, odkąd Hastings zaskoczył Wall Street i branżę medialną, najwyraźniej zaniedbując wskazanie planu reklamowego podczas kwartalnej rozmowy o zarobkach i finalizacji planu wejścia na rynek.
W poście na blogu zauważono również, że Netflix nawiązał współpracę z DoubleVerify i Integral Ad Science, aby „sprawdzić widoczność i ważność naszych reklam” począwszy od pierwszego kwartału 2023 r. Również w przyszłym roku Nielsen będzie korzystać z cyfrowych ocen reklam w USA, umożliwienie firmie pomiarowej Od przedstawienia wyobrażenia o tym, jak idzie oglądalność, po ostateczne raportowanie liczb w trwającym od dawna programie Nielsen ONE.
Pobieranie nie będzie dozwolone w Basicu z reklamami, a rozdzielczość to 720p, a nie tak ostra jak 1080p w przypadku standardowego planu Netflix, który jest najpopularniejszy.
Spójrz na wrażenia z reklam w serwisie Netflix, korzystając z tego przykładu dostarczonego przez firmę, pokazującego, jak wyglądałoby miejsce przed odcinkiem Emilia w Paryżu:
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów