22 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Najszybszy na świecie samolot pasażerski „wprowadzenie” w erę podróży naddźwiękowych

Najszybszy na świecie samolot pasażerski „wprowadzenie” w erę podróży naddźwiękowych

Świat nie widział komercyjnych podróży naddźwiękowych przez prawie 20 lat, odkąd Concorde przeszedł na emeryturę w 2003 roku, ale wszystko to zmieni się wraz z opracowaniem nowego, przyjaznego dla środowiska samolotu pasażerskiego.

Poznaj Overture — najszybszy na świecie samolot pasażerski opracowany przez firmę z siedzibą w Denver Bum nad dźwiękiem.

Po 26 milionach godzin projektowania i testów Overture będzie zasilany w 100% zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF) podczas lotu z prędkością 1,7 macha nad oceanem, przewożąc 68-80 pasażerów przez około 5000 mil.

Zaktualizowany projekt obejmuje cztery silniki, które utrzymają równowagę masy i temperatury, zmniejszając również wymagania dotyczące wielkości silników montowanych na skrzydłach.

Bohm mówi, że mniejsze silniki zmniejszą wymagania ciągu dla każdego silnika.

A im niższy ciąg – tym ciszej biegną.

„Bez dopalaczy i cichych silników, start Overture połączy się z istniejącymi flotami długodystansowymi, co zapewni cichsze wrażenia zarówno dla pasażerów, jak i społeczności lotnisk”. bańka Powiedział na swojej stronie internetowej.

Wyraźne uderzenie dźwiękowe, które ludzie słyszą, gdy porusza się naddźwiękowy samolot, może podrażniać nerwy i okna. Ale w przeciwieństwie do Concorde, ryk pierwszego planu można było usłyszeć nad oceanem, aby nie przeszkadzać ludziom na ziemi.

zero węgla netto i SAF

Silniki Overture będą zasilane w 100% zrównoważonym paliwem lotniczym, lecąc z prędkością 1,7 Macha.

Boom mówi, że podczas projektowania nowego samolotu wzięto pod uwagę wpływ Overture na środowisko, co pomoże firmie w jej drodze do osiągnięcia zero węgla netto do 2025 roku.

Przód ma wydajność naddźwiękową, utrzymuje standardowe zakresy temperatur i lata bez dopalaczy, co zmniejsza hałas.

„Wydajność środowiskowa jest brana pod uwagę we wszystkich aspektach wprowadzenia, od projektowania i produkcji po lotnictwo i recykling po zakończeniu eksploatacji” – powiedział Boom na swojej stronie internetowej. „Zespół inżynierów traktuje priorytetowo przędzenie poprzez ponowne wykorzystanie zużytych narzędzi, recykling komponentów na hali produkcyjnej i wykorzystanie technik wytwarzania przyrostowego, które skutkują mniejszą ilością odpadów produkcyjnych i lżejszymi, bardziej paliwooszczędnymi produktami”.

READ  Wall Street rośnie, ponieważ Fed sygnalizuje, że może zwolnić w podnoszeniu stóp procentowych

W swojej konstrukcji przód będzie zawierał lżejsze, mocniejsze i termicznie stabilne materiały kompozytowe z włókna węglowego w większości swojej konstrukcji.

Lżejsze samoloty sprawią, że samolot będzie bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa, dzięki czemu będzie bardziej przyjazny dla środowiska.

Kolejnym przyjaznym dla środowiska aspektem wprowadzenia jest wykorzystanie zrównoważonych paliw lotniczych.

Co to jest SAF?

SAF oferuje taką samą wydajność jak konwencjonalne paliwo do silników odrzutowych, ale przy znacznie mniejszym śladzie węglowym.

Paliwo jest wytwarzane z różnego rodzaju zrównoważonych zasobów, takich jak zużyty olej spożywczy i pozostałości tłuszczu zwierzęcego, żeby wymienić tylko kilka.

Konstrukcja kadłuba i skrzydła mewy

Przód jest zoptymalizowany pod kątem szybkości, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.

Kadłub dziobowy ma większą średnicę z przodu samolotu i mniejszą średnicę z tyłu, co zmniejsza opór i maksymalizuje zużycie paliwa podczas lotu z prędkością ponaddźwiękową.

Ponadto Bohm mówi, że konstrukcja skrzydła mewy pozwoli na płynny przepływ powietrza wokół i nad samolotem.

Zwiększy to zdolność samolotu do latania naddźwiękowego przy zachowaniu wydajności przy niskich prędkościach.

Bohm mówi, że korzyści płynące z konstrukcji skrzydła i jego wolniejszego lotu oznaczają większe ogólne bezpieczeństwo, ponieważ skrzydło będzie startować i lądować z mniejszą prędkością.

Czasy podróży

Do tej pory, jak mówi Bohm, dwie linie lotnicze i USAF podpisały umowę kupna oferowanych linii lotniczych.

United Airlines zapowiadają zakup 15 samolotów po spełnieniu wymogów bezpieczeństwa, operacyjnych i bezpieczeństwa, z możliwością zakupu kolejnych 35 samolotów.

Twórca intro mówi, że mniejsze silniki zmniejszą wymagania ciągu dla każdego z nich.
Twórca intro mówi, że mniejsze silniki zmniejszą wymagania ciągu dla każdego z nich.

Japan Airlines poinformowały również, że kupią samoloty i zamówiły w przedsprzedaży 20 samolotów.

Ponadto Boom i USAF opracowują obecnie konfiguracje do przodu przeznaczone do transportu rządowego.

Jak długo zajmie dotarcie do popularnych międzynarodowych miejsc docelowych?

Nowy Jork do Londynu:

  • Aktualny czas podróży: około 7 godzin
  • Godziny otwarcia: 3 godziny i 30 minut

Los Angeles do Sydney:

  • Aktualny czas podróży: około 15 godzin
  • Godziny otwarcia: 8 godzin
READ  Steven Mnuchin przewodzi wartej miliardy dolarów akcji ratowania nowojorskiego banku komercyjnego

Tokio do Seattle:

  • Aktualny czas podróży: Prawie 9 godzin
  • Godziny otwarcia: 4 godziny i 30 minuts

Zgoda

Concorde był pierwszym na świecie naddźwiękowym samolotem pasażerskim. Obie Brytyjskie linie lotnicze A Air France Używałem go komercyjnie w latach 1976-2003.

Samoloty przewoziły pasażerów na całym świecie, ale niezwykle głośna praca i koszty eksploatacji samolotu ograniczały jego obsługę.

Jego prędkość przelotowa była większa niż ołowiu, zbliżając się do świata z prędkością dwukrotnie większą niż prędkość dźwięku 2,04 Macha.

Zarówno British Airways, jak i Air France wykorzystywały Concorde komercyjnie w latach 1976-2003.
Zarówno British Airways, jak i Air France wykorzystywały Concorde komercyjnie w latach 1976-2003.
Uli Deck / picture-alliance / dpa / AP

Przy tej prędkości podróż między Nowym Jorkiem a Londynem trwała około 3 godzin.

Jednak Concorde nie był opłacalny finansowo.

A w 2000 roku Concorde z Paryża do Nowego Jorku rozbił się krótko po starcie, gdy gruz z pasa startowego uderzył w kadłub i pękło paliwo.

Rezultatem był katastrofalny pożar, gdy samolot wystartował z pasa startowego.

Uderzył w hotel i restaurację kilka mil od lotniska, zabijając wszystkie 109 osób na pokładzie i cztery osoby na ziemi.

Następnie zarówno Air France, jak i British Airways ogłosiły, że wycofają się z flot Concorde.

Loty z Concorde ustały w 2003 roku i od tego czasu komercyjne loty naddźwiękowe pozostają w pamięci.