Rivian, tętniąca życiem firma produkująca samochody elektryczne wspierana przez Forda i Amazon, odnotowała stratę netto w wysokości 1,71 miliarda dolarów w drugim kwartale 2022 r. przy przychodach w wysokości 364 milionów dolarów. To znak, że raczkujący biznes pojazdów elektrycznych Rivian nabiera tempa, aczkolwiek powoli w porównaniu z poprzednim kwartałem, który podała Rivian. Strata netto 1,59 miliarda dolarów Na podstawie 95 milionów dolarów przychodu. Jednak firma przekroczyła oczekiwania Wall Street dotyczące przychodów o około 26 milionów dolarów.
Raport o zarobkach był również wskazówką, że Rivian wciąż ma wiele do zrobienia, zanim zdoła spełnić obietnicę obalenia przemysłu motoryzacyjnego dzięki pięknie zaprojektowanym, bezemisyjnym, żądnym przygód ciężarówkom i SUV-om. Producent samochodów powiedział, że spodziewa się spalić dodatkowe 700 milionów dolarów w gotówce przed końcem roku.
Raport o zarobkach pojawia się tuż po Pozytywna aktualizacja produkcji Rivian powiedział, że wyprodukował 4401 pojazdów w okresie trzech miesięcy, co stanowi wzrost o 72 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem, i dostarczył 4467 pojazdów, co stanowi wzrost o 267 procent. Firma nie przedstawiła podziału między R1T .ciężarówki i jego elektryczna ciężarówka dostawcza (EDV), który jest tworzony dla usługi Amazon. (dostawa z SUV R1S Zostało przełożone na później w tym roku.)
Firma nadal będzie musiała wyprodukować 18 046 pojazdów w ciągu najbliższych ośmiu miesięcy, jeśli ma osiągnąć cel 25 000 pojazdów zbudowanych w tym roku, czyli około 9023 pojazdów na kwartał. Nie będzie to małe zadanie, ale z pewnością mieści się w sferze możliwości. Podczas ostatniej rozmowy o zarobkach Rivian powiedział, że ma ponad 90 000 rezerwacji dla swoich pojazdów R1T i R1S. Teraz producent samochodów informuje, że liczba ta wzrosła do około 98 000 rezerwacji.
Jednak firma musiała pokonać trudne warunki, aby się tu dostać. W zeszłym miesiącu, Rivian zwolnienia ok. 6 proc. jej 14 000 pracowników, czyli około 800 osób, ze względu na potrzebę cięcia kosztów w celu przyspieszenia rozwoju przyszłych wersji elektrycznych ciężarówek i SUV-ów.
Przed raportem o zarobkach Dan Ives z Wedbush powiedział, że Rivian wykazuje pewne oznaki poprawy. „Rivian zaczyna odnajdywać swoje morskie nogi” – napisał Ives w notatce, dodając, że firma ma potencjał „bycia jednym z pionierów pojazdów elektrycznych na następną dekadę”.
Jednak niedawna podwyżka cen i wiadomość, że zrewidowane ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne zmienią krajobraz nabywców samochodów elektrycznych, Rivian ma trudności z odpowiedzią. Zgodnie z nowym prawem klimatycznym wprowadzonym przez Senackich Demokratów, najdroższe samochody elektryczne (sedany powyżej 55 000 USD za nowe samochody, furgonetki i SUV-y powyżej 80 000 USD) Nie kwalifikuje się do 7500 USD ulgi podatkowej.
Niektóre konfiguracje elektrycznych ciężarówek i SUV-ów Rivian będą prawie na pewno zbyt drogie, aby kwalifikować się do kredytu, co może obniżyć popyt. Riv też podniesione ceny w obu modelach o 20 procent, obniżając cenę akcji i zmuszając prezesa RJ Scaringe do publicznego przeprosin.
W odpowiedzi firma wysłała e-maile do klientów i opublikowała plik wsparcie odpowiedzi Na swojej stronie doradza im podpisanie „wiążącej umowy”, zanim prawo wejdzie w życie, aby uzyskać 7500 dolarów ulgi podatkowej. Ale przyznaje też, że nie może „zagwarantować kwalifikowalności” do zachęty.
Rivian informuje, że ma w kasie 15,5 miliarda dolarów w gotówce. Byłoby to bardzo korzystne dla producenta, gdyby spodziewał się większych strat w tym roku.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów