Indeks cen towarów i usług konsumenckich w maju ustabilizował się, nieco poniżej oczekiwań
W maju 2024 r. wskaźnik CPI ustabilizował się, choć był o 3,3% wyższy niż przed rokiem.
Benzinga – Wiadomości
Za każdym razem, gdy kupujesz dwie sztuki, a trzeci otrzymujesz za połowę ceny, lub dodajesz kilka dolarów do zamówienia online, aby zapewnić sobie bezpłatną wysyłkę, „oszczędzasz”.
Sterylizacja Jest to połączenie „wydawania” i „oszczędzania”: wydawanie więcej w celu pobudzenia oszczędzania.
Ale nie oszukuj się, mówią eksperci: nadmierne wydatki to głównie wydatki.
„Zawsze oznacza to większe wydatki. Nie zawsze oznacza to większe oszczędności” – powiedział. Jeffa Galakaprofesor nadzwyczajny marketingu w Tepper School of Business na Carnegie Mellon University w Pittsburghu.
Bluźniłem W północno-wschodniej części krajuws Ostatnio. Brzmi to jak coś nowego: termin ten rzadko pojawia się w tej publikacji. Nie ma tego w Merriam-Webster online słownik. Wpisz go do edytora tekstu i zobacz, jak twój moduł sprawdzania pisowni buntuje się w proteście.
„Booting”: koncepcja stara jak centra handlowe
Jednak koncepcja Spaving sięga daleko wstecz.
„Spading, poza tym, że jest okropnym słowem, nie jest nowym pomysłem” – powiedział Galak. „Te promocje istnieją od zawsze”.
Oto podstawowa koncepcja: sprzedawca kusi klienta, aby wydał trochę więcej lub dużo więcej, oferując w nagrodę rabat. Kup trzeci, czwarty lub piąty przedmiot, a ostatni otrzymasz gratis. Dodaj kolejne dziesięć dolarów do koszyka, a opłata za wysyłkę w wysokości 5 dolarów zniknie.
Komu potrzebny galon oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia? Być może za odpowiednią cenę.
Klienci mogą zobaczyć wiele ofert oszczędnościowych tego lata. Inflacja doprowadziła do wyższych cen. Tuzin jaj kosztował około dwa razy więcej niż w 2019 r. Ogólnie rzecz biorąc, ceny konsumenckie wzrosły Prawie jedna piąta Dane federalne pokazują, że między 2019 a 2023 rokiem.
Konsumenci wycofują się. W odpowiedzi sprzedawcy detaliczni wprowadzają oferty.
Sieci fast foodów przywracają wartościowe posiłki po ostrej reakcji konsumentów na doniesienia, że Big Mac kosztuje 15 dolarów.
Target i Walgreens ogłosiły latem obniżki cen. Coraz więcej klientów wybiera zniżki Marki sklepów.
Wydanie mniej na ten sam Happy Meal, który kupiłeś tydzień temu, jest oczywiste. Natomiast nadmierna prędkość może szybko wymknąć się spod kontroli.
„Oszczędność” może prowadzić do marnotrawstwa wydatków i niepotrzebnych zakupów
Eksperci twierdzą, że problem z nadmiernymi wydatkami polega na tym, że może on doprowadzić kupującego do nadmiernych wydatków na coś, czego nie chce, nie potrzebuje i z którego nie będzie korzystał.
„Zawsze dobrze jest oszczędzać pieniądze. Problem polega na tym, że wydajesz pieniądze, których inaczej byś nie wydał” – powiedział. Kimberly Palmerekspert ds. finansów osobistych w NerdWallet.
Sama Palmer niedawno uległa ofercie oszczędnościowej.
„Kup jeden, drugi dostaniesz gratis” – powiedziała. „Nigdy nie miałem zamiaru kupować drugiej koszuli. To było dla mojej córki, więc kupiłem dwie.
Druga koszulka była darmowa, więc Palmer dostał świetną ofertę, prawda?
Cóż, może nie. Za pierwszą koszulkę zapłaciłem pełną cenę. Gdyby nie umowa o pogłębianie, poprosiłaby o zniżkę. Na koniec powiedziała: „Wydałam więcej, niż chciałam”.
Kiedy „bootstrap” jest dobrym rozwiązaniem?
Zdaniem ekspertów istnieje tylko jeden rodzaj oferty oszczędzającej pieniądze, która gwarantuje dobrą ofertę: taka, dzięki której w ostatecznym rozrachunku wydajesz mniej pieniędzy.
„Załóżmy, że idziesz do kasy, a Twój koszyk jest o 5 dolarów tańszy od minimum, co pozwala zaoszczędzić 30 dolarów na wysyłce” – powiedział. Kasandra szczęśliwa, analityk w WalletHub. „W takim razie może dobrym pomysłem będzie wydanie 5 dolarów na bezpłatną wysyłkę”.
Jednak w większości przypadków nadmierne wydatki powodują, że wydajesz więcej: o to właśnie chodzi, przynajmniej z punktu widzenia sprzedawcy.
A jeśli wydasz więcej, czy nadal otrzymasz lepszą ofertę? To zależy.
Eksperci twierdzą, że zanim zdecydujesz się kupić więcej czegoś, aby uzyskać zniżkę, zadaj sobie następujące pytania:
- Czy mimo wszystko jest to coś, co byście kupili?
- Czy możesz to znieść?
- Czy zamierzasz to wszystko wykorzystać?
- Czy to się psuje?
- Czy masz miejsce do przechowywania?
Zaopatrywanie się w kapsułki do prania, mrożone steki lub bibułkę po obniżonych cenach może mieć sens na całym świecie.
„Mój mąż i ja pracujemy w domu” – powiedziała Happy. „Tak więc artykuły pierwszej potrzeby, takie jak papier toaletowy i tym podobne, kupujemy teraz hurtowo, ponieważ wiemy, że przez to przejdziemy”.
Należy jednak zachować ostrożność, jeśli na kłosach kukurydzy, bananach lub niezamrożonych stekach widać oznaki parowania. Lub cokolwiek z krótkim terminem przydatności do spożycia. Lub cokolwiek, czego spożywanie może znudzić Twojej rodzinie. Albo coś, czego i tak byś nie kupił.
Jaka psychologia kryje się za „sterylizacją”?
Atrakcyjność oszczędzania jest oczywista: konsumenci lubią myśleć, że oszczędzają pieniądze.
„Czujesz chwilowy haj emocjonalny, ponieważ masz wrażenie, że jesteś zamknięty w dobrej sytuacji” – powiedział. Chrisa Yamanopartner w Crewe Advisors w Scottsdale w Arizonie.
Problem pojawia się, gdy konsumenci tak bardzo chcą oszczędzać pieniądze, że w rezultacie wydają ich więcej i na rzeczy, których nie wykorzystają, powiedział Yamano.
„Wchodzisz do Target i jesteś tam tylko po to, żeby kupić płyn do naczyń” – powiedziała. „Ale w następnym przejściu dochodzi do transakcji i wychodzisz z wózkiem pełnym rzeczy, których nie potrzebujesz”.
Obliczenia stojące za rozbieżnością mogą być trudne.
Załóżmy, że kupujesz trzy pary butów, a na trzecią otrzymujesz 50% zniżki.
Oszczędności, potrzeby, pragnienia: Oto, jak lepiej zaplanować budżet
Szybka kalkulacja pokazuje, że tak naprawdę nie oszczędzasz 50%. Oszczędzasz tyle pieniędzy na jednym produkcie. Jeśli każda para kosztuje 50 USD, oszczędzasz 25 USD na całym zakupie, zmniejszając koszt ze 150 do 125 USD: oszczędność około 17%.
A co jeśli trzecia para kosztuje tylko 30 dolarów? W typowej umowie oszczędnościowej sprzedawca otrzymuje zniżkę na najtańszy produkt. Teraz oszczędzasz zaledwie 15 dolarów, obniżając cenę ze 130 do 115 dolarów. Twoje oszczędności spadną poniżej 12%.
Konsument może się tego dowiedzieć za pomocą kalkulatora iPhone’a. Ale niewielu z nas ma czas na obliczenia.
„W wielu przypadkach zachowanie dystansu jest bardzo stresującą sytuacją” – powiedziała Palmer. „Wygaśnie w ciągu najbliższych kilku godzin, pod koniec dnia, więc jest to pilne”.
więcej: Czy naprawdę potrzebujemy miliona dolarów oszczędności emerytalnych? „Nawet nie blisko” – mówi jeden ze starszych ekonomistów.
Oto kilka dodatkowych wskazówek od ekspertów, jak robić zakupy – i „oszczędzać” – bez nadmiernych wydatków:
- Zrób listę zakupów i trzymaj się jej.
- Ustal budżet, nie zaprzepaszczaj go.
- Jeśli rozważasz ofertę oszczędzającą pieniądze, wykonaj obliczenia.
- Zanim zdecydujesz się na transakcję oszczędnościową, poświęć trochę czasu na przemyślenie.
„Dałbym sobie od 24 do 48 godzin, zanim cokolwiek kupię” – powiedział. Jacka Howarda, szef Money Wellness w Ally Financial. Po tej pauzie powiedziała: „Jeśli nadal o tym myślę, to w porządku”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów