Tunel kolei dużych prędkości, który ma połączyć nowe polskie lotnisko w Warszawie z Łodzią, wykonał kolejny krok naprzód wraz z podpisaniem drugiego kontraktu na budowę.
CPK, firma odpowiedzialna za ambitny projekt lotniska, podpisała z polskim wykonawcą umowę o wartości 147 mln zł. Budimeksu Do budowy pomieszczeń dla maszyny drążącej tunele.
Kontrakt jest kontynuacją prac związanych ze wzmocnieniem fundamentów Łódzkiego Centrum Kultury, zlokalizowanego nad proponowaną trasą realizacji projektu, przy czym Budimex jest obecnie gotowy do wybudowania pomieszczenia odbiorczego w pobliżu centrum oraz w miejscu startu w Retkynach.
Radosław Kantak, członek Komitetu Wykonawczego CPK ds. Inwestycji Kolejowych, powiedział: „CPK to nie tylko projektowany port lotniczy, ale także nowe linie kolejowe, które są w Polsce bardzo potrzebne.
Na zaawansowanym etapie projektowania znajduje się już około 450 km linii, w tym odcinki kolejowe pomiędzy Warszawą a Łodzią oraz Łodzią i Wrocławiem. Dziś pójdziemy o krok dalej i podpiszemy umowę na prace budowlane” – zapowiedział.
Po oświadczeniu nowego polskiego rządu, szczególnie godne uwagi jest rozpoczęcie budowy 4-kilometrowego tunelu, będącego częścią 140-kilometrowej linii kolei dużych prędkości. Ponowna analiza planów projektu lotniskaCPK stwierdziła, że projekty są zbyt zaawansowane, aby je wstrzymać.
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.
Według danych globalnych
Budowa maszynowni ma potrwać 10 miesięcy w przypadku hali Redkinia i 13 miesięcy w przypadku hali Fabrikna.
Do porozumienia doszło zaledwie kilka tygodni po objęciu urzędu przez nowy polski rząd. W oświadczeniu nie stroniły od różnic politycznych pomiędzy byłą administracją a premierem Donaldem Tuskiem, kluczową postacią UE w negocjacjach w sprawie Brexitu.
Wiceminister finansów i polityki regionalnej Marcin Horala, urzędnik rządowy CPK, powiedział: „Nasi przodkowie podjęli w 2011 roku wyjątkową decyzję, kiedy wstrzymano przygotowania do budowy linii dużych prędkości łączącej Warszawę, Łódź i Sieradz z Wrocławiem.
„Tego czasu nikt nie może zwrócić mieszkańcom. Dlatego dziś – dzięki inwestycjom CBK – rozpocznie się budowa kolei w kształcie litery Y.
Na początku tego roku projekt kolei dużych prędkości zyskał kolejny impuls po tym, jak Komisja Europejska przekazała 290 milionów złotych na planowanie budowy.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com