16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Z raportu wynika, że ​​w momencie pożaru samolotu Japan Airlines zepsuły się światła ostrzegawcze na pasie startowym

Z raportu wynika, że ​​w momencie pożaru samolotu Japan Airlines zepsuły się światła ostrzegawcze na pasie startowym

Linia lotnicza stwierdziła, że ​​załoga lotnicza „potwierdziła” pozwolenie na lądowanie.

Według oficjalnych danych lotniczych, światła ostrzegawcze informujące pilotów, czy pas startowy jest pusty, nie działały na lotnisku Haneda w nocy, gdy samolot Japan Airlines zapalił się po zderzeniu z samolotem Straży Przybrzeżnej.

27 grudnia wydano komunikat NOTAM, zawiadomienie zawierające istotne informacje dla pilotów i innego personelu zaangażowanego w operacje lotnicze, mające ostrzec pilotów, że system oświetlenia nie będzie działał w dającej się przewidzieć przyszłości.

Nie jest jasne, czy brak świateł ostrzegawczych na pasie startowym miał wpływ na wypadek. Dochodzenie jest w toku.

Kiedy we wtorek samolot Japan Airlines zapalił się na pasie startowym w Tokio, załoga pokładowa poleciła setkom pasażerów opuszczenie samolotu, używając głośników i ich „głosów” – podała w środę linia lotnicza.

Linia lotnicza podała w oświadczeniu prasowym, że „system zapowiedzi samolotu działał nieprawidłowo podczas procesu ewakuacji”.

Wszystkich 367 pasażerów i 12 członków załogi ewakuowano po zderzeniu samolotu z samolotem Japońskiej Straży Przybrzeżnej podczas lądowania na lotnisku Haneda w Tokio. Na pokładzie Airbusa A350 było ośmioro niemowląt.

W środowym oświadczeniu linia lotnicza szczegółowo opisał momenty przed lądowaniem i w jego trakcie, stwierdzając, że trzej członkowie załogi w kokpicie otrzymali pozwolenie na lądowanie.

Kontrola ruchu lotniczego nie zezwoliła samolotowi Japońskiej Straży Przybrzeżnej na wlot na pas startowy przed kolizją – poinformował nadawca publiczny NHK, powołując się na transkrypcje opublikowane w środę przez japońskie Ministerstwo Transportu. Japońskie linie lotnicze podały, że wszystkich pasażerów na pokładzie samolotu Japan Airlines ewakuowano trzema wyjściami awaryjnymi. Linia lotnicza stwierdziła, że ​​pasażerowie „pomyślnie przeprowadzili ewakuację awaryjną”, gdy samolot zaczął się zapalać.

READ  Wysoki rangą funkcjonariusz obrony powiedział, że 90% amerykańskich haubic zadeklarowanych Ukrainie zostało tam przeniesionych.

Co najmniej 14 pasażerów skorzystało z konsultacji lekarskiej. Linia lotnicza podała, że ​​jedna osoba doznała siniaków, a 13 innych zwróciło się o pomoc „z powodu dyskomfortu fizycznego”.

Lot JAL516 wystartował z lotniska New Chitose w Sapporo w Japonii punktualnie około 15:50 we wtorek. Japan Airlines stwierdziły, że „nie napotkały żadnych problemów ani naruszeń” podczas odlotu lub lotu. Wylądował późno o 17:47

„Według rozmów z załogą operacyjną potwierdziła ona i powtórzyła zgodę kontroli ruchu lotniczego na lądowanie, a następnie przystąpiła do procedur podejścia i lądowania” – stwierdziła Japan Airlines w oświadczeniu.

Według japońskich urzędników samolot zderzył się z samolotem japońskiej straży przybrzeżnej, zabijając pięciu z sześciu członków załogi na pokładzie. Filmy z miejsca zdarzenia pokazują, że większy samolot zapalił się podczas kołowania po pasie startowym.

Linie lotnicze podały, że samolot Airbusa poniósł całkowitą stratę po tym, jak zapalił się na pasie startowym.

Samolot zarejestrowany jako JA13XJ został dostarczony liniom Japan Airlines 10 listopada 2021 r. – podał Airbus we wtorkowym oświadczeniu. Samolot napędzają silniki Rolls-Royce Trent XWB.

Francuski producent samolotów zapowiedział, że wyśle ​​do Japonii „zespół specjalistów”, aby pomóc francuskim i japońskim śledczym w zbadaniu wypadku.

Do tej historii przyczynili się Will Gretzky, Clara McMichael i Sam Sweeney z ABC News.