Max Verstappen powiększył przewagę swoich kierowców do 46 punktów po Grand Prix Kanady. Ale został zmuszony do ciężkiej pracy przez swojego byłego kolegę z zespołu Toro Rosso, Carlosa Sainza, Verstappena, który teraz cieszy się „właściwym wyścigiem” z Ferrari.
Verstappen szukał stosunkowo bezstresowego popołudnia w Montrealu, jadąc wygodnie z Sainz na wczesnych etapach, kończąc w sobotę jako pierwszy.
Ale po tym, jak Verstappen został za Hiszpanem po ponownym zatrzymaniu, Potem rozbił się Yuki Tsunoda Na przeszkodach Turn 2 samochód bezpieczeństwa pozwala Sainzowi zjechać i zbliżyć się do Verstappen – para następnie traktują fanów na genialną 16-okrążeniową bitwę o flagę, gdy wyścig z zieloną flagą zostanie wznowiony, a Verstappen wygra zaledwie 0,993 sekundy .
CZYTAJ WIĘCEJ: Verstappen przeżył późno w Safety Car, aby pokonać Sainza wygrywając GP Kanady
„To był trudny wyścig” – powiedział Verstappen. Spodziewałem się większej prędkości, ale wydaje mi się, że trochę nam brakuje w porównaniu z Carlosem… To było trochę trudniejsze, niż się spodziewałem.
„Ustaliliśmy naszą strategię i myślę, że to zadziałało dla nas i było to właściwe. Na tym drugim przystanku oczywiście miałem nowsze opony i zbliżałem się do Carlosa, ale nie byłem pewien, czy zamierzał całkowicie zniwelować tę lukę do końca wyścigu.
„Ale potem wyjechał samochód bezpieczeństwa i nie byłem z tego zbyt zadowolony, bo wtedy oczywiście wiedziałem, że ma za mną nowe opony i już myślę o trochę szybszym tempie w porównaniu do mnie… Ale ostatnich 15 , 16 okrążeń, dociskaliśmy wszystko do granic możliwości, i oczywiście wiedziałem, że nie mogę się pomylić. Ale to były dobre wyścigi. Zawsze fajnie jest móc naprawdę wcisnąć samochód Formuły 1 zamiast oszczędzać opony. „
Zapytany o klucz do utrzymywania Sainza w tarapatach, Verstappen odpowiedział: „Cóż, oczywiście zawsze musiałeś upewnić się, że miejsca, w których znajdował się DRS, miałeś wcześniej dobre wyjście z zakrętu. , nie popełniając błędu Generalnie, ponieważ wiedziałem nawet w sektorze 1, jeśli popełniłem mały błąd, Carlos zyskałby dziesiątą część mnie, a to chyba wystarczyło, abym był bliżej w pierwszym DRS, a potem w druga.
Kierowca dnia: świetny mechanizm odzyskiwania firmy Leclerc zdobywa Twój głos
„Wyścig był właściwy, właściwe pchanie. Miałem chwile, w których miałem trochę przesady, a potem spojrzałem w lustro i zobaczyłem, że Carlos ma taką samą ilość chwil! Więc był naprawdę na krawędzi, ale dobrze było to zobaczyć. „
Z funkcją Verstappen Układ sterowników Jest teraz bliski dwóch zwycięstw w wyścigu nad kolegą z drużyny Sergio Perezem, który nie ukończył wyścigu w Montrealu po tym, jak Problem techniczny na okrążeniu 8 Holendra można ułaskawić za przekonanie, że tytuł z 2022 roku jest już w drodze.
Grand Prix Kanady 2022: Verstappen pokonuje Sainza, aby wygrać w Montrealu
Ale kierowca Red Bulla odmówił podążania za tym tokiem rozumowania, mimo wygrania pięciu z ostatnich sześciu wyścigów.
„Nadal jest bardzo długa droga do przebycia [to go]Said Verstappen, którego zespół Red Bull wygrał również ostatnie sześć wyścigów, co wcześniej osiągnęli tylko raz. „Oczywiście wiem, że przewaga jest duża, ale wiem też, że może się bardzo szybko zmienić. Mam na myśli to, że w trzecim wyścigu byłem 46 za mną, więc musimy zachować spokój, musimy się skoncentrować i musimy się poprawić, ponieważ dzisiaj byliśmy nie najszybszy.
„To trochę się kołysze” – dodał. „Ostatni weekend [in Baku] Wyglądało to dobrze w wyścigu, teraz nie wyglądało dobrze, ale mimo to udało nam się wygrać i myślę, że to również jakość, musimy po prostu współpracować z całym zespołem i spróbować znaleźć kilka ulepszeń w wielbłądzie.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia