„NASA musi zwiększyć liczbę kontroli bezpieczeństwa i ponownie przeanalizować protokoły bezpieczeństwa, aby upewnić się, że Starliner jest bezpieczny, zanim coś katastrofalnego przydarzy się astronautom i ludziom na Ziemi”.
Wyłącz to
Wykonawca NASA nalega, aby agencja kosmiczna zawiesiła start nadchodzącego Boeinga Starliner ze względu na poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa produktów tej firmy.
W komunikat prasowyPrezes ValveTech, firmy NASA dostarczającej części dla agencji, ostrzegł, że brzęczący dźwięk słyszany podczas startu oczyszczonego już Starlinera może wskazywać, że coś jest poważnie nie tak z kapsułą transportową.
„Jako ważny partner NASA i eksperci od zaworów zdecydowanie nalegamy, aby nie podejmowali prób drugiego startu ze względu na ryzyko katastrofy na platformie startowej” – Prezes ValveTech. – ostrzegła Erin Favell. „Według doniesień mediów osoba przechodząca w pobliżu Starlinera zauważyła brzęczący dźwięk wskazujący na nieszczelność zaworu na kilka minut przed startem. Dźwięk ten może wskazywać, że zawór przekroczył swój cykl życia”.
Po wypadku, który miał miejsce przed próbą pierwszego startu załogi Starlinera na początku maja. NASA stwierdziła Nie będą próbować ponownie przynajmniej do 17 maja. Według Favela jest jeszcze wiele do zrobienia, aby uniknąć najgorszych możliwych wyników.
„NASA musi podwoić kontrole bezpieczeństwa i ponownie przeanalizować protokoły bezpieczeństwa, aby upewnić się, że Starliner jest bezpieczny, zanim astronautom i ludziom na Ziemi przydarzy się coś katastrofalnego” – powiedział.
Złe wieści Boeinga
Dyrektor generalny United Launch Alliance, który wystrzeliwuje pojazd na orbitę, stanowczo sprzeciwił się firmie X, znanej wcześniej jako Twitter.
„Nie jestem pewien, co powiedzieć na ten temat” – powiedział książki. „Prawie nic nie jest prawidłowe: nie jest pilne. Żadnych wycieków. itd. Uderzające jest to, że konkretna cytowana osoba wydaje się nie wiedzieć, jak działa tego typu zawór”.
Ostrzeżenia ValveTech pojawiają się nie tylko po wypuszczeniu na rynek Starlinera, ale także po miesiącach straszliwej presji na Boeinga, która obejmowała spadanie części jego samolotów. Śledztwa rządoweoraz dwóch sygnalistów.
Jak zauważono w komunikacie prasowym spółki, do kontroli wprowadzenia na rynek doszło również po orzeczeniu z listopada 2023 r., w którym A.J. Sąd federalny stwierdził że Boeing użył zaworu innej firmy lotniczej, Aerojet Rocketdyne, która skopiowała projekty ValveTech. Według świadka na rozprawie dana część nie była wyposażona do pracy, jaką miała wykonywać, i o ile firma mogła stwierdzić, nie została wymieniona.
„ValveTech w dalszym ciągu kwestionuje, w jaki sposób NASA, Boeing i Aerojet zakwalifikowały ten zawór do misji bez odpowiednich danych pomocniczych, wcześniejszej historii lub nieaktualnych informacji, co z jej doświadczenia wynika, że jest to sprzeczne z protokołami kwalifikacji przemysłu lotniczego ustanowionymi przez NASA” – czytamy w komunikacie prasowym.
Wreszcie są to bardzo poważne zarzuty i Futuryzm Skontaktowałem się z NASA z pytaniem, czy wymienione części zostały wymienione.
Więcej o Starlinerze: Kapitan pierwszego astronauty Boeinga ostrzega o problemach
More Stories
Boeing może nie być w stanie obsługiwać pojazdu Starliner przed zniszczeniem stacji kosmicznej
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Studentka Uniwersytetu Północnej Karoliny zostanie najmłodszą kobietą, która przekroczy granice kosmosu na pokładzie Blue Origin