Na tym zdjęciu opublikowanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu inspektor John Lovell sprawdza obszar połączeń kadłuba samolotu Alaska Airlines Flight 1282 w Portland w stanie Oregon, 7 stycznia 2024 r.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu za pośrednictwem AP
Z nowego raportu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu wynika, że w uszczelce drzwi, która w zeszłym miesiącu eksplodowała w powietrzu w samolocie Boeing 737 Max 9 linii Alaska Airlines, prawdopodobnie brakuje śrub.
Wypadek, który miał miejsce 5 stycznia, pozostawił dużą dziurę w boku kadłuba, gdy pełen pasażerów samolot wystartował z Portland w stanie Oregon i leciał na wysokości około 5000 metrów. Panel, który eksplodował, służy do blokowania nieużywanego wyjścia awaryjnego.
„Ogólnie rzecz biorąc, zaobserwowane wzorce uszkodzeń oraz brak uszkodzeń styków lub deformacji wokół otworów związanych ze śrubami immobilizera ruchu pionowego i śrubami górnej prowadnicy w zespołach prowadnic górnych, zespołach zawiasów i odzyskanych zespołach prowadnic tylnych dolnych zawiasów wskazują, że brakowało czterech śrub uniemożliwiających ruch wtyczki MED w górę, zanim wtyczka MED odsunie się od podkładek ograniczających” – stwierdziła NTSB we wstępnym raporcie opublikowanym we wtorek.
Wypadek doprowadził do uziemienia samolotu Max 9 przez Federalną Administrację Lotniczą przez większą część ostatniego miesiąca. Większość samolotów Max 9 w Stanach Zjednoczonych wróciła do służby.
Wstępny raport dotyczący lotu 1282 przypisuje większość winy Boeingowi i dostarcza najwięcej szczegółów na temat tego, co poszło nie tak, zanim samolot został dostarczony Alaska Airlines pod koniec ubiegłego roku.
Dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun, który znajduje się pod presją, aby zaradzić wadom produkcyjnym, które opóźniały dostawy samolotów, powiedział, że za to, co poszło nie tak, odpowiedzialna jest firma.
„Spowodowaliśmy problem” – powiedział Calhoun podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej zarobków 31 stycznia. „W ciągu ostatnich kilku tygodni odbyłem trudne rozmowy z naszymi klientami, organami regulacyjnymi, przywódcami Kongresu i innymi osobami. Rozumiemy, dlaczego są źli i będziemy pracować, aby zdobyć ich zaufanie. „
FAA dokonuje również przeglądu linii produkcyjnych Boeinga i stwierdziła w zeszłym miesiącu, że uniemożliwi Boeingowi zwiększenie produkcji najlepiej sprzedającego się odrzutowca Max poza 38 samolotów produkowanych miesięcznie, dopóki organy regulacyjne nie będą usatysfakcjonowane jego operacjami produkcyjnymi.
Do wypadku doszło 5 stycznia, gdy Boeing próbował zwiększyć produkcję.
To najświeższa wiadomość. Sprawdź aktualizacje.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów