Należący do Walmartu Sam’s Club poszukuje marek, jeśli chodzi o konkurowanie z Costco.
Na przykład marki prywatne, takie jak jakość, ilość i rodzaj artykułów własnego znaku członkowskiego, aby konkurować z podpisem Kirklanda Costco.
Wojna pomiędzy produktami markowymi i markowymi trwa od kilkudziesięciu lat.
Niektórzy mogą argumentować, że artykuły gospodarstwa domowego, takie jak papier toaletowy, worki na śmieci i ręczniki papierowe, są prawie identyczne, ale co ze specjalną żywnością i odzieżą?
Według CNBC Sam’s Club i Costco mają mniej więcej taką samą liczbę klubów w całych Stanach Zjednoczonych, mimo to Costco generuje około dwukrotnie większe roczne przychody.
„Model klubu przetrwa, ponieważ mają świetnych sprzedawców skupionych na tworzeniu lub kupowaniu wyjątkowych towarów” – powiedział mediom dyrektor generalny Sam’s Club, Chris Nicholas. „Przez lata Costco wykonało świetną robotę z Kirklandem i widzieliśmy, że to działa”.
A Katalog szczegółowo przedstawiający korzyści wynikające z członkostwa Costco Pokazuje niektóre z najpopularniejszych produktów Kirkland Signature, takie jak detergenty do naczyń, detergenty do prania i witaminy, dodając, że linia powstała w 1995 roku.
„Nasza misja była prosta: stworzyć produkt tej samej jakości — lub lepszej — niż wiodąca marka za niższą cenę i zrobić to poprzez kontrolowanie każdego elementu powstawania produktu, łącznie z opakowaniem i transportem” – czytamy w katalogu, kwestionowanie dowolnego przedmiotu. Konsumenci mogą porównać produkty Kirkland Signature z ich markowymi odpowiednikami.
Kupujący, którzy chcą produktów Kirkland Signature lub Member’s Mark, muszą najpierw zapłacić za członkostwo w klubie.
Członkostwo w Costco kosztuje 60 USD rocznie w przypadku Gold Star i 120 USD rocznie w przypadku kadry kierowniczej.
Sam’s Club pobiera opłatę w wysokości 50 USD rocznie za członkostwo na poziomie klubowym i 110 USD za członkostwo dodatkowe.
Według CNBC sprzedaż Member’s Mark stanowi około 30% rocznej sprzedaży Sam’s Club, podczas gdy Kirkland Signature stanowi 28% sprzedaży Costco.
„Produkty Members’ Mark charakteryzują się ekskluzywnym designem, w którym wykorzystano najwyższej jakości materiały i komponenty, aby zapewnić im najlepszą jakość i wartość po cenach dostępnych tylko dla członków” – czytamy na firmowej stronie internetowej Sam’s Club.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów