Lansinga — Gubernator Gretchen Whitmer rozszerza plan udzielania konsumentom w stanie Michigan ulg podatkowych na zakup nowych pojazdów, począwszy od silników wyłącznie elektrycznych po silniki spalinowe, przy czym większe rabaty są powiązane z zakupem pojazdów wyprodukowanych w Union Shop.
Zgodnie z planem zaprezentowanym w środę osoby, które kupią nowy pojazd elektryczny lub hybrydowy, otrzymają rabat w wysokości 2000 dolarów, a ci, którzy kupią nowy pojazd napędzany gazem, otrzymają rabat w wysokości 1000 dolarów. Obydwa rabaty wzrosłyby o 500 dolarów, gdyby pojazd został wyprodukowany w zakładzie, w którym związek reprezentuje pracowników.
Whitmer planuje zwrócić się do legislatury kierowanej przez Demokratów o 25 milionów dolarów z nadchodzącego budżetu na sfinansowanie programu. Jeśli zostanie wdrożony, rabat na pojazdy elektryczne – powiązany z kredytem federalnym w wysokości 7500 dolarów – może zaoszczędzić kupującym do 10 000 dolarów na sprzedaży pojazdu elektrycznego lub hybrydy typu plug-in.
Plan rabatów na pojazdy MI różni się nieco od planu, który Whitmer przedstawiła w swoim przemówieniu o stanie stanu w zeszłym roku, który ograniczał 2500 dolarów zniżki na pojazdy elektryczne i sprzęt do ładowania. Program nie otrzymał środków w budżecie rocznym.
Administracja Whitmera oświadczyła w środę, że nowa propozycja obniży koszty, „pobudzi produkcję pojazdów” i wesprze pracowników branży motoryzacyjnej.
„Program rabatowy na pojazdy MI pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze na nowym pojeździe, gdy wyjdziesz z salonu z kluczykami” – stwierdził Whitmer w oświadczeniu.
Ogłoszenie nadeszło po zgłoszonym spowolnieniu i zwolnieniach w przemyśle samochodowym stanu Michigan. Na początku tego tygodnia Ford Motor Co. zdecydował się na ograniczenie produkcji w pełni elektrycznego pickupa F-150 Lightning. Zmiana w produkcji nastąpiła po tym, jak Ford ogłosił kilka tygodni temu, że producent samochodów z Dearborn ograniczy swoje plany dotyczące stymulowanej przez państwo fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Marshall.
W zeszłym tygodniu firma Stellantis NV powiedziała tysiącom pracowników samochodowych w zakładach Mack Assembly w Detroit i Toledo Assembly w Ohio, że mogą stracić pracę.
W środowym komunikacie prasowym szczegółowo opisującym program znalazły się pochwały ze strony grup branży motoryzacyjnej, takich jak Stowarzyszenie Dealerów Samochodowych Michigan i grupa MICHAuto należąca do Izby Regionalnej w Detroit, których członkowie skorzystaliby z planu Whitmera, gdyby został przyjęty.
Przejście stanu Michigan na pojazdy elektryczne „zajmie trochę czasu” – powiedział Glenn Stevens, dyrektor generalny MICHAuto, ale zdolność stanu do utrzymania pozycji lidera w rozwoju produkcji i wprowadzaniu pojazdów elektrycznych ma kluczowe znaczenie: „Wspieranie sprzedaży nowych pojazdów elektrycznych i pojazdów wyprodukowanych -Pojazdy w Ameryce mają kluczowe znaczenie.” Znaczenie”. „To ważne, ponieważ Michigan rozwija się jako lider w zakresie dzisiejszej i jutrzejszej technologii”.
Oprócz proponowanych obniżek podatków o 25 milionów dolarów, w ostatnich latach legislatura i administracja Whitmera przyznały prawie 2 miliardy dolarów w formie zachęt bezpośrednio finansowanych przez podatników, z czego większość trafiła do firm motoryzacyjnych, takich jak Ford i General Motors. Firma Guteon z siedzibą w Chinach.
W swoim środowym oświadczeniu Whitmer zauważyła, że proponowane rabaty zostały wprowadzone po tym, jak Wielka Trójka producentów samochodów ze stanu Michigan i United Auto Workers podpisały jesienią nowe kontrakty, które obejmowały podwyżkę płac o 27%, dostosowanie kosztów utrzymania i ścieżki konsolidacji nowych fabryk akumulatorów. .
wtorek o godz Szczyt Rady Dyrektorów Generalnych Wall Street Journal W Waszyngtonie Whitmer stwierdziła, że przełomowy kontrakt z UAW wywarł „wyjątkową presję na firmy”, zapytana, czy obawia się, że zyski związków zawodowych będą oznaczać, że firmy motoryzacyjne zwolnią miejsca pracy lub przeniosą je z Michigan, aby zaoszczędzić gdzie indziej. Ale Whitmer powiedział również, że firmy samochodowe borykają się z wolniejszym niż oczekiwano przechodzeniem na pojazdy elektryczne.
„Wiemy, że jest to problem globalny, ale z pewnością nie jestem zaskoczony, że ludzie utożsamiają negocjacje z tą kwestią” – powiedział Whitmer. „Mogą, ale nie muszą, być naprawdę powiązane”.
Zapytany, czy pracownicy związkowi coraz bardziej skłaniają się ku Partii Republikańskiej, gubernator Demokratów powiedział, że organizacja nie jest już tak „monolityczna” jak 50 lat temu, i dodał: „Uważam, że zarówno Demokraci, jak i Republikanie muszą pokazać, że mają plan która jest godna czyjegoś wsparcia.”
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów