Chociaż serwisy streamingowe stają się w Polsce coraz bardziej popularne, widzowie spędzają 90% czasu przed telewizorem, oglądając tradycyjne programy.
Jak wynika z najnowszych ustaleń Nielsen The Gauge, Polacy zwiększyli w styczniu oglądalność transmisji strumieniowych z 5,6% do 5,9%. Netflix (1,8%) i YouTube (1,3%) łącznie stanowiły 3,7%, podczas gdy inne usługi przesyłania strumieniowego miały 2,7%. Telewizja satelitarna jest najpopularniejszym sposobem oglądania tradycyjnej telewizji (34,6% całości), następnie kablową (29,5%) i naziemną (23,9%), a pozostałe usługi stanowią 6,1%.
Gage został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę korzystania z telewizji na głównych platformach dystrybucji telewizji. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge w maju 2021 roku w USA.
Dane pochodzą z panelu Nielsena z jednego źródła obejmującego 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge: miesięcznik AMR (Average Minute Rating) w Polsce na podstawie danych o udziale w oglądalności. Dane podawane są dla telewizji powyżej 4 roku życia, telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (liniowej i przeliczonej do 7 dni) oraz oglądalności ze streamingu (kategoryzowane jako liczba widzów transmitujących na żywo stacje telewizyjne na platformach OTT. Widzowie streamujący). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nieautoryzowanych treści.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com