BERLIN (Reuters) – Spółka joint venture zajmująca się częściami do akumulatorów samochodowych pomiędzy koncernem Volkswagen (ETR:) Powerco i belgijskim producentem materiałów Umicor wybrała Polskę na lokalizację swojej pierwszej fabryki, poinformowała w sobotę firma Powerco.
Dzięki wartej 2,9 miliarda dolarów spółce joint venture o nazwie Ionway, założonej po raz pierwszy w grudniu 2021 r., firmy dołączają do szeregu europejskich producentów samochodów, którzy w ramach przechodzenia na pojazdy elektryczne przenieśli dostawy akumulatorów bliżej domu.
Polski rząd oferuje 350 milionów euro (371 milionów dolarów) w formie dotacji pieniężnych na inwestycje w południowo-zachodniej Nysie, które według niego utworzą około 900 miejsc pracy.
Do końca dekady chce zbudować swoje roczne moce produkcyjne do 160 gigawatogodzin (GWh) rocznie, co wystarczyłoby do zasilenia 2,2 mln pojazdów elektrycznych.
Polska inicjatywa pojawiła się po tym, jak VW planował w kwietniu zainwestować do 7 miliardów dolarów kanadyjskich w budowę fabryki akumulatorów samochodowych w Ontario w Kanadzie przez firmę Powerco, która stwierdziła, że zdecydowała się na Polskę ze względu na strategiczną korzystną lokalizację i wystarczającą liczbę wykwalifikowanych pracowników. i odnawialne źródła energii do produkcji.
Prace budowlane rozpoczną się po uzyskaniu pozwolenia – dodał.
Celem Avenue jest dostarczanie kluczowych produktów akumulatorowych do europejskich fabryk ogniw akumulatorowych Powerco i pokrywanie dużej części zapotrzebowania Powerco w Unii Europejskiej. W zamian Umicore zabezpiecza dostęp do znacznej części europejskiego zapotrzebowania na materiały katodowe do pojazdów elektrycznych.
(1 dolar = 0,9446 euro)
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com