Związek związkowy United Auto Workers oświadczył, że kilku lokalnych pracowników związkowych jest gotowych złożyć skargi na Stellantis i może w razie potrzeby przystąpić do strajku z powodu „niewywiązania się przez firmę ze swoich zobowiązań inwestycyjnych i niewywiązania się z umowy związkowej”.
Decyzja ta nastąpiła zaledwie kilka dni po tym, jak w piątek prezes związku zawodowego United Auto Workers, Sean Fine, wycelował w Stellantis i jej dyrektora generalnego Carlosa Tavaresa, twierdząc, że sprzedaż spadła, zyski spadły, a wynagrodzenia dyrektorów generalnych wzrosły.
Po historycznym strajku w zeszłym roku związek wynegocjował prawo do strajku w związku z zamykaniem zakładów, outsourcingiem pracy oraz zobowiązaniami dotyczącymi produktów i inwestycji.
Obejrzyj poniżej: Szczegóły umowy UAW ze Stellantisem po strajku Stand Up w 2023 roku
Szczegóły porozumienia Stellantis ze związkiem United Auto Workers
Na początku tego miesiąca Stellantis ostrzegł związek zawodowy, że może zwolnić tysiące pracowników w fabryce samochodów ciężarowych Stellantis Warren Truck Plant, która produkuje starszą wersję ciężarówki Ram 1500.
„Ta firma zobowiązała się do współpracy z pracownikami samochodowymi Stellantis w ramach naszej umowy związkowej i zamierzamy w pełnym zakresie egzekwować tę umowę” – oznajmiła Fine w poniedziałkowe popołudnie. „W imieniu pracowników branży motoryzacyjnej na całym świecie sprzeciwiamy się firmie, która chce odstąpić od umowy swoich zobowiązań.” „I prowadzenie wyścigu w dół kosztem amerykańskiego robotnika”.
Związek stwierdził, że firma wycofuje się ze swoich zobowiązań dotyczących produktów i ponownego otwarcia fabryki Belvedere.
Według związku mieszkańcy, którzy mogą składać skargi, to: lokal nr 12 Międzynarodowego Związku Pracowników Samochodów (UAW) w Zgromadzeniu Toledo, lokal nr 140 w fabryce Warren Truck Plant, lokal nr 1700 w Zgromadzeniu Sterling Heights oraz lokal nr 1700 w Zgromadzeniu w Toledo. 7 w kompleksie montażowym Detroit-Jefferson i lokal nr 51 w kampusie MAC Assembly oraz w dwóch lokalizacjach w Kokomo w stanie Indiana.
Zwróciliśmy się do Stellantis z prośbą o oświadczenie.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP