Związek związkowy United Auto Workers oświadczył, że kilku lokalnych pracowników związkowych jest gotowych złożyć skargi na Stellantis i może w razie potrzeby przystąpić do strajku z powodu „niewywiązania się przez firmę ze swoich zobowiązań inwestycyjnych i niewywiązania się z umowy związkowej”.
Decyzja ta nastąpiła zaledwie kilka dni po tym, jak w piątek prezes związku zawodowego United Auto Workers, Sean Fine, wycelował w Stellantis i jej dyrektora generalnego Carlosa Tavaresa, twierdząc, że sprzedaż spadła, zyski spadły, a wynagrodzenia dyrektorów generalnych wzrosły.
Po historycznym strajku w zeszłym roku związek wynegocjował prawo do strajku w związku z zamykaniem zakładów, outsourcingiem pracy oraz zobowiązaniami dotyczącymi produktów i inwestycji.
Obejrzyj poniżej: Szczegóły umowy UAW ze Stellantisem po strajku Stand Up w 2023 roku
Szczegóły porozumienia Stellantis ze związkiem United Auto Workers
Na początku tego miesiąca Stellantis ostrzegł związek zawodowy, że może zwolnić tysiące pracowników w fabryce samochodów ciężarowych Stellantis Warren Truck Plant, która produkuje starszą wersję ciężarówki Ram 1500.
„Ta firma zobowiązała się do współpracy z pracownikami samochodowymi Stellantis w ramach naszej umowy związkowej i zamierzamy w pełnym zakresie egzekwować tę umowę” – oznajmiła Fine w poniedziałkowe popołudnie. „W imieniu pracowników branży motoryzacyjnej na całym świecie sprzeciwiamy się firmie, która chce odstąpić od umowy swoich zobowiązań.” „I prowadzenie wyścigu w dół kosztem amerykańskiego robotnika”.
Związek stwierdził, że firma wycofuje się ze swoich zobowiązań dotyczących produktów i ponownego otwarcia fabryki Belvedere.
Według związku mieszkańcy, którzy mogą składać skargi, to: lokal nr 12 Międzynarodowego Związku Pracowników Samochodów (UAW) w Zgromadzeniu Toledo, lokal nr 140 w fabryce Warren Truck Plant, lokal nr 1700 w Zgromadzeniu Sterling Heights oraz lokal nr 1700 w Zgromadzeniu w Toledo. 7 w kompleksie montażowym Detroit-Jefferson i lokal nr 51 w kampusie MAC Assembly oraz w dwóch lokalizacjach w Kokomo w stanie Indiana.
Zwróciliśmy się do Stellantis z prośbą o oświadczenie.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów