16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Tunel kolei dużych prędkości CPK w Łodzi otrzymuje dodatkowe zezwolenie

Tunel kolei dużych prędkości CPK w Łodzi otrzymuje dodatkowe zezwolenie

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) otrzymał kolejne pozwolenie na budowę nowego tunelu kolei dużych prędkości w Łodzi, który ma być największym jak dotąd podziemnym tunelem kolejowym w Polsce.

Uzyskanie zgody na wykonanie głównego wykopu 4-kilometrowego i szerokiego na 14 metrów tunelu pod centrum miasta umożliwi CPK ogłoszenie przetargu na przyszłe prace.

Bieżące prace nad projektem nadzoruje inżynier kontraktu DTŚ

© Centralny Port Komunikacyjny

Wzmacnianie fundamentów Łódzkiego Centrum Kultury (ŁDK) trwa od września 2023 roku i dotychczas skupiało się głównie na zachodniej części dworca Łódź Fabryczna.

Członek Zarządu ds. Inwestycji Kolejowych CPK Radoslav Kantak powiedział:

„Prace nad tunelem kolei dużych prędkości w Lodo postępują równomiernie i zgodnie z harmonogramem.

„Technologie, które stosujemy, zminimalizują ogólny wpływ budowy na mieszkańców”.

Kontrakt, który będzie realizowany przez Keller Polska, jest wart ponad 93 mln zł i obejmie budowę nowej kanalizacji kablowej, przebudowę przyłączy ciepłowniczych, wodnych i technicznych oraz realizację sieci elektroenergetycznej.

W pobliżu osiedla Redkinia powstanie komora startowa wraz z pracami przy wyrobisku podziemnego automatycznego pancerza tunelu (TBM) zlokalizowanego po zachodniej stronie dworca Łódź Fabryczna. Podwaliny.

Projekt obejmuje budowę linii kolei dużych prędkości z Warszawy do Łodzi, Wrocławia i Poznania, rozbudowę autostrady A2 oraz budowę zupełnie nowego lotniska dla regionu. Łącznie CPK zainwestowało w ułożenie 219 km nowych linii kolejowych, natomiast modernizacji istniejących 305 km linii kolejowych ma się podjąć PKP PLK.

READ  Cummins otwiera w Polsce centrum regeneracji silników dużej mocy