Centralny Port Komunikacyjny (CPK) otrzymał kolejne pozwolenie na budowę nowego tunelu kolei dużych prędkości w Łodzi, który ma być największym jak dotąd podziemnym tunelem kolejowym w Polsce.
Uzyskanie zgody na wykonanie głównego wykopu 4-kilometrowego i szerokiego na 14 metrów tunelu pod centrum miasta umożliwi CPK ogłoszenie przetargu na przyszłe prace.
Bieżące prace nad projektem nadzoruje inżynier kontraktu DTŚ
© Centralny Port Komunikacyjny
Wzmacnianie fundamentów Łódzkiego Centrum Kultury (ŁDK) trwa od września 2023 roku i dotychczas skupiało się głównie na zachodniej części dworca Łódź Fabryczna.
„Prace nad tunelem kolei dużych prędkości w Lodo postępują równomiernie i zgodnie z harmonogramem.
„Technologie, które stosujemy, zminimalizują ogólny wpływ budowy na mieszkańców”.
Kontrakt, który będzie realizowany przez Keller Polska, jest wart ponad 93 mln zł i obejmie budowę nowej kanalizacji kablowej, przebudowę przyłączy ciepłowniczych, wodnych i technicznych oraz realizację sieci elektroenergetycznej.
W pobliżu osiedla Redkinia powstanie komora startowa wraz z pracami przy wyrobisku podziemnego automatycznego pancerza tunelu (TBM) zlokalizowanego po zachodniej stronie dworca Łódź Fabryczna. Podwaliny.
Projekt obejmuje budowę linii kolei dużych prędkości z Warszawy do Łodzi, Wrocławia i Poznania, rozbudowę autostrady A2 oraz budowę zupełnie nowego lotniska dla regionu. Łącznie CPK zainwestowało w ułożenie 219 km nowych linii kolejowych, natomiast modernizacji istniejących 305 km linii kolejowych ma się podjąć PKP PLK.
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com