9 czerwca (Reuters) – Akcje Tesli (TSLA.O) wzrosły w piątek o prawie 7% po tym, jak General Motors (GM.N) dołączył do Forda (FN) w zatwierdzaniu korzystania z sieci ładowania pojazdów elektrycznych, co jest dużą wygraną. może. Ładowarki Tesli są standardem branżowym w Stanach Zjednoczonych.
Rzadkie partnerstwo między trzema największymi amerykańskimi producentami samochodów gwarantuje, że ponad 60% krajowego rynku pojazdów elektrycznych ma dostęp do północnoamerykańskiego standardu ładowania Tesli (NACS), co czyni go główną siecią krajową.
„Wzrasta presja wywierana na innych producentów samochodów, aby przyłączyli się do partii i rządu USA, który obiecał miliardy na budowę sieci… Mogliśmy zobaczyć, jak technologia Tesli stanie się standardem branżowym” – powiedział Matt Pritzman, analityk z Hargreaves Lansdown.
Sieć Tesli jest bardziej rozpowszechniona i uważana za bardziej niezawodną niż alternatywny wspólny system ładowania (CCS), który rząd próbował wesprzeć funduszami federalnymi o wartości około 7,5 miliarda dolarów.
Kierowana przez Elona Muska firma, najcenniejszy producent samochodów na świecie, zwiększyła swoją wartość rynkową o ponad 200 miliardów dolarów od czasu ogłoszenia 25 maja partnerstwa w transporcie towarowym z Fordem.
Jeśli kurs akcji zakończy się w piątek na plusie, będzie to 11. sesja z rzędu wzrostów, najdłuższa passa od 2,5 roku. Była to jedna z najczęściej notowanych akcji na amerykańskich giełdach.
„Mamy tutaj prawdziwą okazję, aby naprawdę popchnąć (NACS), aby stał się ujednoliconym standardem dla Ameryki Północnej, co moim zdaniem umożliwi masowe przyjęcie” – powiedziała w czwartek Mary Barra, dyrektor generalny General Motors.
Akcje General Motors wzrosły w piątek o 4,0%, a akcje Forda o 2,3%.
Wyścig ładunków
Powiązania wywrą presję na inne firmy, aby zmodernizowały swoje sieci do współpracy z Teslą w czasie, gdy wiele z nich pozostaje w tyle w obsłudze klienta i nie ma środków na podjęcie takiego zobowiązania.
ChargePoint Holdings Inc (CHPT.N), EVgo Inc (EVGO.O) i Blink Charging Co (BLNK.O) spadły między 7% a 10% w ciężkich transakcjach.
„Tesla była o krok do przodu w tej grze, a inni operatorzy próbowali ją dogonić i już byli w niekorzystnej sytuacji”, powiedział Danni Hewson z AJ Bell, dodając, że biznes żeglugowy może stać się dużym motorem wzrostu Tesli.
Wedbush Securities oszacowało, że Ford i GM razem mogą zwiększyć przychody Tesli z usług ładowania pojazdów elektrycznych o 3 miliardy dolarów w ciągu najbliższych kilku lat. Dom maklerski podniósł również cenę docelową akcji do 300 USD, czyli o prawie 30% więcej niż ostatnie zamknięcie.
Akcje mają 12-miesięczny wskaźnik ceny do zysków na poziomie 60,46, który jest jednym z najwyższych w S&P 500 (.SPX) i znacznie wyższym niż 5,29 i 7,94 Forda.
Większe wykorzystanie doładowań Tesli może jednak stworzyć własne problemy dla firmy, powiedział Michael Austin, starszy analityk badań w Guidehouse.
„Istnieje ryzyko dla Tesli, jeśli chodzi o uczynienie stacji zbyt zajętymi i rozczarowującymi dla właścicieli Tesli lub usunięciem przewagi konkurencyjnej w postaci wyłącznego dostępu do najlepszej sieci” – powiedział Austin.
Dodatkowe raporty Shafi Mehta w Bengaluru. Pod redakcją Shounaka Dasgupty
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów