9 czerwca (Reuters) – Akcje Tesli (TSLA.O) wzrosły w piątek o prawie 7% po tym, jak General Motors (GM.N) dołączył do Forda (FN) w zatwierdzaniu korzystania z sieci ładowania pojazdów elektrycznych, co jest dużą wygraną. może. Ładowarki Tesli są standardem branżowym w Stanach Zjednoczonych.
Rzadkie partnerstwo między trzema największymi amerykańskimi producentami samochodów gwarantuje, że ponad 60% krajowego rynku pojazdów elektrycznych ma dostęp do północnoamerykańskiego standardu ładowania Tesli (NACS), co czyni go główną siecią krajową.
„Wzrasta presja wywierana na innych producentów samochodów, aby przyłączyli się do partii i rządu USA, który obiecał miliardy na budowę sieci… Mogliśmy zobaczyć, jak technologia Tesli stanie się standardem branżowym” – powiedział Matt Pritzman, analityk z Hargreaves Lansdown.
Sieć Tesli jest bardziej rozpowszechniona i uważana za bardziej niezawodną niż alternatywny wspólny system ładowania (CCS), który rząd próbował wesprzeć funduszami federalnymi o wartości około 7,5 miliarda dolarów.
Kierowana przez Elona Muska firma, najcenniejszy producent samochodów na świecie, zwiększyła swoją wartość rynkową o ponad 200 miliardów dolarów od czasu ogłoszenia 25 maja partnerstwa w transporcie towarowym z Fordem.
Jeśli kurs akcji zakończy się w piątek na plusie, będzie to 11. sesja z rzędu wzrostów, najdłuższa passa od 2,5 roku. Była to jedna z najczęściej notowanych akcji na amerykańskich giełdach.
„Mamy tutaj prawdziwą okazję, aby naprawdę popchnąć (NACS), aby stał się ujednoliconym standardem dla Ameryki Północnej, co moim zdaniem umożliwi masowe przyjęcie” – powiedziała w czwartek Mary Barra, dyrektor generalny General Motors.
Akcje General Motors wzrosły w piątek o 4,0%, a akcje Forda o 2,3%.
Wyścig ładunków
Powiązania wywrą presję na inne firmy, aby zmodernizowały swoje sieci do współpracy z Teslą w czasie, gdy wiele z nich pozostaje w tyle w obsłudze klienta i nie ma środków na podjęcie takiego zobowiązania.
ChargePoint Holdings Inc (CHPT.N), EVgo Inc (EVGO.O) i Blink Charging Co (BLNK.O) spadły między 7% a 10% w ciężkich transakcjach.
„Tesla była o krok do przodu w tej grze, a inni operatorzy próbowali ją dogonić i już byli w niekorzystnej sytuacji”, powiedział Danni Hewson z AJ Bell, dodając, że biznes żeglugowy może stać się dużym motorem wzrostu Tesli.
Wedbush Securities oszacowało, że Ford i GM razem mogą zwiększyć przychody Tesli z usług ładowania pojazdów elektrycznych o 3 miliardy dolarów w ciągu najbliższych kilku lat. Dom maklerski podniósł również cenę docelową akcji do 300 USD, czyli o prawie 30% więcej niż ostatnie zamknięcie.
Akcje mają 12-miesięczny wskaźnik ceny do zysków na poziomie 60,46, który jest jednym z najwyższych w S&P 500 (.SPX) i znacznie wyższym niż 5,29 i 7,94 Forda.
Większe wykorzystanie doładowań Tesli może jednak stworzyć własne problemy dla firmy, powiedział Michael Austin, starszy analityk badań w Guidehouse.
„Istnieje ryzyko dla Tesli, jeśli chodzi o uczynienie stacji zbyt zajętymi i rozczarowującymi dla właścicieli Tesli lub usunięciem przewagi konkurencyjnej w postaci wyłącznego dostępu do najlepszej sieci” – powiedział Austin.
Dodatkowe raporty Shafi Mehta w Bengaluru. Pod redakcją Shounaka Dasgupty
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP