Dochodzenie wszczęto w kontekście wzmożonej kontroli bezpieczeństwa Boeinga po wypadkach śmiertelnych w latach 2018 i 2019.
Jak podają amerykańskie media, prokuratorzy wszczęli śledztwo w sprawie eksplozji w locie Boeinga 737 MAX linii Alaska Airlines.
W sobotę dzienniki „Wall Street Journal” i „Washington Post” podały, że Departament Sprawiedliwości przesłuchał świadków, w tym załogę samolotu, w ramach śledztwa w sprawie wypadku, który miał miejsce 5 stycznia, podczas którego część kadłuba samolotu eksplodowała w trakcie lotu.
Alaska Airlines oświadczyły, że współpracują z władzami.
„W takim przypadku normalne jest, że Departament Sprawiedliwości prowadzi dochodzenie. Linie lotnicze Alaska Airlines oświadczyły w oświadczeniu dla Al Jazeera: „W pełni współpracujemy i nie uważamy, że jesteśmy celem dochodzenia”.
Boeing nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.
Dochodzenie wszczęto w związku z analizą wyników Boeinga w zakresie bezpieczeństwa po serii wypadków, w tym dwóch śmiertelnych wypadków z udziałem Boeinga 737 MAX w latach 2018 i 2019.
Dochodzenie Departamentu Sprawiedliwości pozwoli władzom ocenić, czy Boeing zastosował się do warunków ugody o wartości 2,5 miliarda dolarów, aby uniknąć oskarżenia w związku z incydentami, podaje „Wall Street Journal”.
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała w poniedziałek, że po dokonaniu przeglądu firmy, który obejmował wywiady z pracownikami i wizytę na linii produkcyjnej, zidentyfikowała „problemy z przestrzeganiem zasad w zakresie monitorowania procesu produkcyjnego Boeinga, obsługi i przechowywania części oraz kontroli produktu”. .
FAA stwierdziła, że Boeing będzie miał 90 dni na opracowanie planu rozwiązania problemów.
Odrębny raport Federalnej Administracji Lotniczej, opublikowany w zeszłym miesiącu, ale przed eksplozją, wykazał poważne problemy z kulturą bezpieczeństwa Boeinga, w tym obawę przed odwetem wśród pracowników naruszających bezpieczeństwo.
W piątek Boeing oświadczył w piśmie do Kongresu USA, że nie jest w stanie zlokalizować zapisów prac wykonanych przy panelu drzwi, który spadł z samolotu linii Alaska Airlines.
Producent samolotów z siedzibą w Seattle stwierdził, że według niego nigdy nie stworzono dokumentacji związanej z tablicą, mimo że przepisy firmy wymagają takiej dokumentacji.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów