Sprzedaż Bud Light spadła, a zapasy zostały zmniejszone w wyniku trwającego spadku, odkąd popularne piwo przeprowadziło promocję z transpłciowym influencerem Dylanem Mulvaneyem w zeszłym miesiącu.
Według danych Bump Williams Consulting, firma macierzysta Anheuser-Busch InBev (ABI) sprzedała Bud Light za 71,5 miliona dolarów w tygodniu zakończonym 29 kwietnia, co oznacza spadek o 23% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Firma podała, że sprzedaż Budweisera w tym samym tygodniu wyniosła 31,5 miliona dolarów, co oznacza spadek o około 11%. Sprzedaż innych marek Anheuser-Busch — w tym Michelob Ultra, Busch Light i Natural Light — również była bardzo udana.
Mulvaney, aktywistka i przedstawicielka praw osób transpłciowych z San Diego, opublikowała 1 kwietnia film na Instagramie, aby promować konkurs na markę piwa. W promocji pokazała puszki Bud Lite swoją twarzą, aby uczcić swoją serię „365 dni dzieciństwa”, w której dokumentuje swoją zmianę płci.
Poczta Konserwatyści byli wściekli, w tym piosenkarze Kid Rock i Travis Tritt, i wzywa do bojkotu marki. 26-letni Mulvaney, który ma 10,8 miliona obserwujących na TikToku i 1,8 miliona na Instagramie, otrzymał nienawistne komentarze w Internecie, a także wsparcie.
To skłoniło analityków z Wall Street do nazwania tego odcinka „kryzysem” i obniżenia oceny akcji firmy do „trzymaj”. W czwartkowej notatce analitycy HSBC stwierdzili, że spadek sprzedaży Bud Light może być większy niż podano, a dystrybutorzy napoju rozważają zdystansowanie się od marki.
„Sposób, w jaki ten kryzys Bud Lite rozwinął się około miesiąc temu, reakcja kierownictwa na niego oraz bezprecedensowa utrata skali i znaczenia marki rodzi wiele pytań” – napisali analitycy. Powołując się na Beer Marketer Insights, powiedzieli, że „trend spadku ilości piwa pogarsza się i może spaść o ponad 25% w kwietniu”, podczas gdy „relacje z dystrybutorami w USA wydają się być na najniższym poziomie w historii”.
„Nie jest jasne, w jaki sposób ABI odwróci erozję wielkości i znaczenia handlowego Stanów Zjednoczonych oraz umocni zaufanie dystrybutorów bez zmiany przywództwa” – stwierdzili analitycy.
Anheuser-Busch nie odpowiedział natychmiast na prośbę CBS MoneyWatch o komentarz w czwartek.
Gwałtowna reakcja z obu stron
Prezes Anheuser-Busch, Brendan Whitworth, 14 kwietnia Żałował Ubolewamy nad rozłamem spowodowanym współpracą firmy z Mulvaney, choć jego wypowiedź nie odnosiła się bezpośrednio do promocji. Wkrótce potem dwóch dyrektorów Anheuser-Busch InBev nadzorowało nieudaną współpracę marketingową Są wysyłani na urlopy.
Próba zdystansowania się firmy od kampanii spowodowała tylko więcej Reakcja społeczności LGBTQ+a niektóre bary usuwają wszystkie produkty Anheuser-Busch ze swoich menu.
Michel Docris, globalny dyrektor generalny Anheuser-Busch, powiedział, że Budweiser nadal spotkał się z konserwatywną reakcją na odcinek, po części dlatego, że widzowie błędnie wierzyli, że ma długoterminową współpracę z influencerem mediów społecznościowych.
„Będziemy musieli nadal wyrażać fakt, że był to jeden, jeden wpływowy, jedno zaangażowanie, a nie kampania, i powtarzać to przesłanie przez jakiś czas” – powiedział Docris w zeszłym tygodniu podczas rozmowy o zarobkach.
„Jest zbyt wcześnie, aby uzyskać pełny obraz wpływu, ale wiem, że mamy ludzi i partnerów, aby wyciągnąć z tego wnioski i iść naprzód i wyjść silniejsi” – dodał.
Luz nie dotknął wszystkich marek piwa. Sprzedaż Coors Light i Miller Lite wzrosła o 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym, podczas gdy Keystone Light wzrosła o 14%, według Bump Williams.
Akcje ABI były notowane w piątek rano po około 61 USD za akcję. Akcje spadły w tym miesiącu o ponad 7%.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP