16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Spotify zredukuje 6% siły roboczej w najnowszych fryzurach technologicznych

Spotify zredukuje 6% siły roboczej w najnowszych fryzurach technologicznych

23 stycznia (Reuters) — Spotify Technology SA (PUNKT.N) W poniedziałek powiedział, że planuje zmniejszyć zatrudnienie o 6% i poniesie związane z tym opłaty w wysokości prawie 50 milionów dolarów, dodając do masowych zwolnień w sektorze technologicznym w ramach przygotowań do możliwej recesji.

Branża technologiczna stoi w obliczu spadającego popytu po dwóch latach wzrostu napędzanego pandemią, podczas którego intensywnie zatrudniała. Doprowadziło to do firm z Meta Platforms Inc (META.O) do firmy Microsoft (MSFT.O) Aby pozbyć się tysięcy miejsc pracy.

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy ciężko pracowaliśmy, aby ograniczyć koszty, ale to nie wystarczyło” – powiedział dyrektor generalny Daniel Elk w poście na blogu, w którym ogłosił redukcję prawie 600 miejsc pracy.

„Byłem bardzo ambitny, jeśli chodzi o inwestowanie, zanim nasze przychody wzrosły” — dodał, nawiązując do opinii innych dyrektorów technicznych, wyrażanych w ostatnich miesiącach.

Koszty operacyjne Spotify rosły dwa razy szybciej niż przychody w zeszłym roku, ponieważ firma podcastowa agresywnie pompowała pieniądze w swoją działalność związaną z podcastami, która jest bardziej atrakcyjna dla reklamodawców ze względu na wyższy poziom zaangażowania.

Grafika Reutera

Jednocześnie firmy ograniczyły wydatki na reklamę na platformie, odzwierciedlając trend obserwowany w Meta i spółce zależnej Google Alphabet Inc. (GOOGL.O)ponieważ gwałtowne podwyżki stóp procentowych i skutki wojny rosyjsko-ukraińskiej wywierają presję na gospodarkę.

Firma, której akcje wzrosły o 5,8% do 103,55 USD, przeprowadza obecnie restrukturyzację, aby obniżyć koszty i dostosować się do pogarszającej się sytuacji gospodarczej.

Powiedział, że Dawn Ostroff, jej szef treści i reklamy, odchodzi po ponad czterech latach pracy w firmie. Ostroff pomógł kształtować i kierować biznesem podcastowym Spotify poprzez reakcję na program Joe Rogana za rzekome rozpowszechnianie dezinformacji na temat COVID-19.

Firma poinformowała, że ​​mianuje Alexa Norströma, szefa biznesu freemium oraz szefa badań i rozwoju Gustava Soderströma, jako współprzewodniczących.

READ  Prezes Fed Powell zasygnalizował, że stopy procentowe pozostają wysokie, aby walczyć z inflacją

Na dzień 30 września Spotify zatrudniał około 9800 pełnoetatowych pracowników.

(1 USD = 0,9196 euro)

Okładka autorstwa Evy Matthews w Bengaluru; Montaż przez Sherry Jacob-Phillips i Shalesh Cooper

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.