Miesięczne porównanie ukazuje równie trudny obraz. W porównaniu z październikiem 2023 r. sprzedaż detaliczna spadła o 2,8 proc., co wskazuje na spadek wydatków konsumenckich. Spadek jest bardziej wyraźny, jeśli spojrzymy na okres od stycznia do listopada 2023 r., kiedy sprzedaż spadła o 2,4% rok do roku, co stanowi wyraźny kontrast w stosunku do wzrostu o 5,4% odnotowanego w 2022 r.
Jednak sprzedaż internetowa po cenach bieżących odnotowała w listopadzie znaczny wzrost o 27,2 proc. w porównaniu z październikiem 2023 r. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem wzrósł z 9 proc. w październiku do 11,7 proc. w listopadzie 2023 r. Według polskich statystyk.
Sektor handlu detalicznego w Polsce odnotował w listopadzie 2023 r. spadek o 0,3 proc. w porównaniu z 2022 r., o 2,8 proc. w porównaniu z październikiem 2023 r. i o 2,4 proc. w okresie od stycznia do listopada 2023 r. Sprzedaż internetowa wzrosła w listopadzie o 27,2 proc. Sprzedaż internetowa sektora tekstylnego, odzieżowego i obuwniczego wzrosła z 19,9 proc. do 24,5 proc.
To przejście w kierunku platform cyfrowych jest widoczne w różnych grupach detalicznych, przy znacznym wzroście sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia. W tej kategorii udział sprzedaży internetowej wzrósł z 19,9 proc. do 24,5 proc.
Biuro informacyjne Fibre2Fashion (DP)
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com