SpaceX osiągnęło nowy kamień milowy w zakresie możliwości ponownego wykorzystania dzięki rakiecie Falcon 9 wraz z wystrzeleniem Starlink z Florydy w piątkowy wieczór. Wzmacniacz pierwszego stopnia, numer końcowy B1062, został wystrzelony po raz 21. i był to pierwszy we flocie rakiet SpaceX, który to zrobił.
Wystrzelenie misji Starlink 6-59 dodało dodatkowe 23 satelity do rosnącej konstelacji internetowej na niskiej orbicie okołoziemskiej i było 36. wystrzeleniem przez firmę Starlink w tym roku.
Od debiutu w listopadzie 2020 r. B1062 wystrzelił dwa satelity GPS, ośmiu astronautów w dwóch misjach (Inspiration4 i Ax-1) oraz 13 lotów Starlink. Do tej pory wysłał na orbitę 553 ładunki, w tym dwa statki kosmiczne Crew Dragon.
Przed lotem 17 maja został wystrzelony około miesiąc temu w ramach misji Starlink 6-49. Podobnie jak ostatnim razem, około 8,5 minuty po starcie, B1062 wylądował na dronie SpaceX, nazwanym „A Shortfall of Gravitas”. Było to jak dotąd 70. lądowanie wspomagające przy użyciu ASOG i 309. lądowanie wspomagające dla Falcona 9.
Według najnowszych statystyk opublikowanych przez eksperta od śledzenia orbit i astronoma Jonathana McDowella, według stanu na ranek 17 maja na orbicie znajdowało się łącznie 6017 satelitów Starlink, a 5941 działało.
Przed wystrzeleniem misji Starlink 6-59 na niską orbitę okołoziemską wystrzelono łącznie 6436 satelitów, z czego 788 satelitów zostanie wyniesionych w 2024 roku.
Rozwój statku kosmicznego Flight 4
Podczas gdy SpaceX przygotowywała się do wystrzelenia Falcona 9 w piątkowy wieczór, w południowym Teksasie była również zajęta pracą nad czwartym zintegrowanym testem w locie rakiety Starship.
Rakieta o wysokości prawie 400 stóp została ułożona na platformie startowej w bazie Starbase SpaceX w środę, 15 maja. Następnego dnia rakieta przeprowadziła częściową próbę, podczas której ćwiczyła ładowanie na pokład pojazdu ciekłego metanu i ciekłego tlenu.
Zezwolenie FAA na start, zezwalające na kolejny test pojazdu w locie, nadal oczekuje na wydanie, ale nastąpi to 11 maja Odpowiedź dla X (wcześniej znany jako Twitter) założyciel SpaceX, Elon Musk, zasugerował, że start nastąpi „prawdopodobnie za trzy do pięciu tygodni”.
W Stało się 14 maja, której gospodarzem była Harlingen Economic Development Corporation, dyrektor generalna SpaceX Starbase, Kathy Lueders, powiedziała, że pracują nad uzyskaniem licencji do końca maja lub początku czerwca.
„Będziemy gotowi jak zawsze. Przygotujemy samochód i pierwszego dnia, gdy zdobędziemy licencję, będziemy latać” – powiedział Lueders.
W swoim przemówieniu zauważyła również, że po czwartym locie rozpoczęły się także testy rakiet Starship. W odpowiedzi na pytanie publiczności poruszyłem kwestię dotyczącą statku 31, który został przechwycony przez Kamery LabPadrektóry pokazuje pulsujący błysk pochodzący z pocisku.
„Testowaliśmy naszą kolejną rundę pojazdów, następną rundę statków kosmicznych i mieliśmy nietypowy test, który teraz oceniamy i rozumiemy, co to oznacza” – powiedział Leders. „Zawsze pracujemy nad pojazdami, ale gdy pojawia się problem z pojazdem w ruchu, chcesz mieć pewność, że potrafisz oddzielić przyczynę tego problemu od pojazdu latającego. Dlatego teraz zespoły pytają, czy to dokładnie to ten sam projekt? Czy jest jakiś powód? Inny nas rozdzielił, żeby mieć pewność, że nie przystąpimy do prób w locie z powodu problemu.
Chociaż SpaceX nie skomentowało szerzej tej anomalii, kontynuując próbę kombinezonu w dniu 16 maja, jest prawdopodobne, że albo naprawili problem, albo uznali, że nie będzie to miało wpływu na Statek 29, który jest używany w IFT-4 .
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Boeing może nie być w stanie obsługiwać pojazdu Starliner przed zniszczeniem stacji kosmicznej
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Studentka Uniwersytetu Północnej Karoliny zostanie najmłodszą kobietą, która przekroczy granice kosmosu na pokładzie Blue Origin