Linie lotnicze Southwest Airlines odwołały tysiące lotów we wtorek i środę, ponieważ linia lotnicza stara się dojść do siebie po śmiertelnej zimowej burzy, która pozostawiła urlopowiczów w całym kraju.
Zakłócenia w pracy firmy mogą trwać kilka dni. Na wielu lotniskach, z których dojeżdża Southwest, ludzie uciekają się do spania na podłogach i godzinnego czekania w kolejce.
Do godziny 11:30 ET we wtorek odwołano ponad 2900 lotów w USA, a ponad 2400 opóźniono, Według FlightAwareUsługa śledzenia lotów. Większość odwołań – ponad 2500 z nich – pochodziła z Southwest, które odwołało już ponad 60 procent swoich lotów w ciągu dnia.
Według FlightAware linia lotnicza odwołała już około 61 procent swoich lotów w środę i 14 procent lotów w czwartek. Akcje Southwest spadły o około 5 procent we wtorek rano.
Eksperci lotnictwa powiedzieli, że burza miała nieproporcjonalny wpływ na Southwest, ponieważ firma konfiguruje swoją sieć w zupełnie inny sposób niż inne duże linie lotnicze, takie jak American Airlines i Delta Airlines. powiedział Robert W. Mann Jr., były dyrektor linii lotniczych, który obecnie kieruje firmą konsultingową RW Mann & Associates.
„Oczywiście, południowy zachód miał najgorsze” – powiedział Mann. „Muszę myśleć, że to było bardziej kulturalne niż cokolwiek innego”.
Pod koniec poniedziałku i we wtorek rano Southwest był w trybie kontroli szkód, odpowiadając na wściekłych i sfrustrowanych klientów na Twitterze. the Linia lotnicza wielokrotnie przepraszała za odwołania Pomoc była oferowana za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości. Linie lotnicze nazwały swoje problemy „nie do zaakceptowania” i zapewniły, że robią wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić załogom miejsce, w którym są potrzebne do przywrócenia porządku.
„Naszym największym problemem w tej chwili jest umieszczenie naszych załóg i samolotów we właściwych miejscach” – powiedział rzecznik Southwest Chris Perry w e-mailu.
Departament Transportu USA — powiedział w poniedziałkowym oświadczeniu Powiedziała, że przyjrzy się problemom w Southwest, dodając, że jest zaniepokojona „niedopuszczalnym wskaźnikiem odwołań i opóźnień” linii lotniczej oraz doniesieniami o złej obsłudze klienta.
Henry Hartfeldt, analityk linii lotniczych z Atmosphere Research Group, powiedział w e-mailu, że struktura Southwest czyni go „wyjątkowo podatnym na problemy pogodowe, zwłaszcza te, które rozszerzyły geografię i intensywność, jak ta burza”.
„Nie pamiętam, abym widział takie doświadczenie w locie, jak ten ogromny problem operacyjny, jaki obserwujemy obecnie w Southwest” – powiedział.
Większość linii lotniczych działa na zasadzie „hub-and-spoke”, a samoloty wracają na główne lotnisko po locie do innych miast – na przykład huby United obejmują lotniska w Newark, Houston i Denver lub w ich pobliżu. Southwest stosuje podejście „od punktu do punktu”, w którym samoloty latają z jednego miejsca docelowego do drugiego bez powrotu do hubu.
Linie lotnicze typu hub-and-spoke mogą zamknąć określone trasy w przypadku złej pogody i wznowić działalność, gdy warunki się poprawią. Ale powiedział, że Southwest nie może tego zrobić tak łatwo bez zakłócania wielu lotów i tras.
System umożliwił zwiększenie wykorzystania samolotów w normalnych czasach, ale może powodować negatywne skutki kaskadowe, gdy coś pójdzie nie tak, powiedział David Vernon, analityk linii lotniczych w firmie finansowej Sanford C. Bernstein.
Co gorsza dla klientów: Southwest ma politykę nie wymieniania się biletami z innymi liniami lotniczymi, więc linia lotnicza nie może zmieniać rezerwacji pasażerów na inne loty, powiedział Hartfeldt. Powiedział, że katastrofa może zmusić linię lotniczą do „odkupienia” rozczarowanych klientów większymi zniżkami lub prowadzenia większej liczby promocji.
Żaden region ani lotnisko nie poniosły ciężaru odwołań. We wtorek rano odwołano ponad 155 lotów z międzynarodowego lotniska w Denver, czyli około 17 procent ruchu odlatującego, a ponad 115 lotów, czyli około 38 procent, odwołano z międzynarodowego lotniska Chicago Midway. Ponad 100 lotów zostało również odwołanych na międzynarodowym lotnisku Harry’ego Reida w Las Vegas, a podobne liczby odnotowano w Baltimore Washington International, Dallas Love Field w Teksasie i Nashville International w Tennessee.
Minął prawie tydzień, odkąd zimowa burza zaczęła siać spustoszenie wśród milionów podróżnych. Liczba odwołanych lotów zaczęła rosnąć w zeszły czwartek, kiedy linie lotnicze odwołały ponad 2600 z nich. Następnego dnia prawie 6000, czyli około jedna czwarta wszystkich lotów w USA, zostało odwołanych w całym kraju. W sobotę w Wigilię odwołano około 3500 lotów, a nieco mniejszą liczbę, około 3200, odwołano z rozkładów w Boże Narodzenie.
Ożywienie dopiero się zaczyna w obszarach takich jak Buffalo, gdzie Zginęło co najmniej 28 osób Drogi pozostały nieprzejezdne po najgorszej zimowej burzy w regionie od ponad 50 lat. Zakaz jazdy pozostał w mocy, a śnieg miał ostatecznie zniknąć we wtorek po nagromadzeniu się do 49 cali. W poniedziałek gubernator Cathy Hochul powiedziała, że wiele ulic nie zostało zamiatanych, a pojazdy utknęły na drogach.
Większość przerw w dostawie prądu, które dotknęły ponad milion klientów w szczycie burzy, została przywrócona, ale według The Guardian tysiące pozostały bez prądu w Maine i Nowym Jorku we wtorek. brak prądu.us.
Steve’a Lohra Współudział w przygotowywaniu raportów.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów