Według Sportcal (GlobalData) czołowa włoska liga męskiej piłki nożnej, Serie A, ogłosiła w Polsce przetarg na prawa medialne na kolejny wieloletni cykl, począwszy od kampanii na lata 2024–2025.
W następstwie wcześniejszych doniesień mediów potwierdzono, że procedura zapytania ofertowego (RFP) rozpoczęła się w piątek (12 kwietnia), a ostateczny termin składania wniosków upłynął 26 kwietnia.
Polscy kibice Serie A mogą obecnie oglądać akcję do końca sezonu za pośrednictwem nadawcy Eleven Sports.
Liga czeka z ogłoszeniem tego przetargu do czasu zakończenia polskiego procesu dotyczącego praw medialnych do Ligi Mistrzów UEFA w latach 2024-25 i 2026-27 (Sportcall rozumie).
Znani polscy gracze podpisani do klubów Serie A to Wojciech Szczęsny z Juventusu i Piotr Zieliński z Napoli.
Nastąpiło to zaledwie kilka dni po tym, jak AMC Networks International Group zapewniła sobie prawa do kolejnej rundy Serie A w Czechach i na Słowacji.
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.
Według danych globalnych
W latach 2028–2029 relacje z Serie A będą dostępne w kanałach Sport 1 i Sport 2, a także z meczów Coppa Italia i Superpucharu Włoch.
W obu krajach Nova Sport i Premier Sports posiadają obecnie prawa do Serie A na mocy umów sublicencyjnych z Saran.
Serie A w kolejnej edycji znacząco zmieniła sposób sprzedaży praw medialnych.
Wcześniej większość praw posiadała agencja infront, a następnie je sprzedała. Liga prowadzi jednak obecnie istotne negocjacje bezpośrednio z nadawcami na różnych rynkach.
Sojusz Czech i Słowacji po raz pierwszy ogłosiła pod koniec listopada 20-zespołowa liga (bez podawania nazwy AMC) i od tego czasu obie strony prowadzą szeroko zakrojone negocjacje.
Następnie pod koniec grudnia nad umowami głosowano (ponownie, bez ujawniania się nadawców) przez ligi z Belgii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Bałkanów.
Pod koniec lutego portugalska telewizja Sport TV ogłosiła, że zachowa franczyzę Serie A do sezonu 2026–27, a pierwszą transmisję rozgrywek ligi włoskiej miała miejsce w 2015 r.
Jak dotąd ogólna wartość podpisanych międzynarodowych umów dotyczących praw medialnych jest o 14% wyższa niż w przypadku bieżącego cyklu.
Zgodnie z umowami uzgodnionymi w grudniu, umowa sygnatariusza z Bałkanów będzie opiewać na 24 miliony euro (26,3 miliona dolarów) na sezon.
Procesem kieruje Anna Guernerio, która dołączyła do ligi w grudniu na stanowisku starszego specjalisty ds. praw medialnych po 25 latach pracy w Infront Italy.
Tymczasem na początku tego miesiąca Serie A – za pośrednictwem Infront – zawarła w Wielkiej Brytanii krótkoterminową umowę dotyczącą praw do komercyjnego nadawcy ITV, dotyczącą niekodowanego transmitowania wybranych meczów do końca 2023–2024 r.
W ramach umowy ITV będzie transmitować na żywo jeden mecz w każdą sobotę przez kilka ostatnich tygodni sezonu w swoim serwisie streamingowym ITVX.
Serie A prowadzi obecnie kilka rozmów i okien negocjacyjnych w oparciu o kolejny rynek, na którym zostaną ogłoszeni partnerzy telewizyjni na kolejny cykl.
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com
🇵🇱 Polska: Więcej Shanza i Sukces: ujawniono szczegóły Eurowizji Junior 2024