Według Sportcal (GlobalData) czołowa włoska liga męskiej piłki nożnej, Serie A, ogłosiła w Polsce przetarg na prawa medialne na kolejny wieloletni cykl, począwszy od kampanii na lata 2024–2025.
W następstwie wcześniejszych doniesień mediów potwierdzono, że procedura zapytania ofertowego (RFP) rozpoczęła się w piątek (12 kwietnia), a ostateczny termin składania wniosków upłynął 26 kwietnia.
Polscy kibice Serie A mogą obecnie oglądać akcję do końca sezonu za pośrednictwem nadawcy Eleven Sports.
Liga czeka z ogłoszeniem tego przetargu do czasu zakończenia polskiego procesu dotyczącego praw medialnych do Ligi Mistrzów UEFA w latach 2024-25 i 2026-27 (Sportcall rozumie).
Znani polscy gracze podpisani do klubów Serie A to Wojciech Szczęsny z Juventusu i Piotr Zieliński z Napoli.
Nastąpiło to zaledwie kilka dni po tym, jak AMC Networks International Group zapewniła sobie prawa do kolejnej rundy Serie A w Czechach i na Słowacji.
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.
Według danych globalnych
W latach 2028–2029 relacje z Serie A będą dostępne w kanałach Sport 1 i Sport 2, a także z meczów Coppa Italia i Superpucharu Włoch.
W obu krajach Nova Sport i Premier Sports posiadają obecnie prawa do Serie A na mocy umów sublicencyjnych z Saran.
Serie A w kolejnej edycji znacząco zmieniła sposób sprzedaży praw medialnych.
Wcześniej większość praw posiadała agencja infront, a następnie je sprzedała. Liga prowadzi jednak obecnie istotne negocjacje bezpośrednio z nadawcami na różnych rynkach.
Sojusz Czech i Słowacji po raz pierwszy ogłosiła pod koniec listopada 20-zespołowa liga (bez podawania nazwy AMC) i od tego czasu obie strony prowadzą szeroko zakrojone negocjacje.
Następnie pod koniec grudnia nad umowami głosowano (ponownie, bez ujawniania się nadawców) przez ligi z Belgii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Bałkanów.
Pod koniec lutego portugalska telewizja Sport TV ogłosiła, że zachowa franczyzę Serie A do sezonu 2026–27, a pierwszą transmisję rozgrywek ligi włoskiej miała miejsce w 2015 r.
Jak dotąd ogólna wartość podpisanych międzynarodowych umów dotyczących praw medialnych jest o 14% wyższa niż w przypadku bieżącego cyklu.
Zgodnie z umowami uzgodnionymi w grudniu, umowa sygnatariusza z Bałkanów będzie opiewać na 24 miliony euro (26,3 miliona dolarów) na sezon.
Procesem kieruje Anna Guernerio, która dołączyła do ligi w grudniu na stanowisku starszego specjalisty ds. praw medialnych po 25 latach pracy w Infront Italy.
Tymczasem na początku tego miesiąca Serie A – za pośrednictwem Infront – zawarła w Wielkiej Brytanii krótkoterminową umowę dotyczącą praw do komercyjnego nadawcy ITV, dotyczącą niekodowanego transmitowania wybranych meczów do końca 2023–2024 r.
W ramach umowy ITV będzie transmitować na żywo jeden mecz w każdą sobotę przez kilka ostatnich tygodni sezonu w swoim serwisie streamingowym ITVX.
Serie A prowadzi obecnie kilka rozmów i okien negocjacyjnych w oparciu o kolejny rynek, na którym zostaną ogłoszeni partnerzy telewizyjni na kolejny cykl.
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com