16 kwietnia, 2025

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Serie A licytuje prawa medialne do Polski

Serie A licytuje prawa medialne do Polski

Serie A licytuje prawa medialne do Polski

Według Sportcal (GlobalData) czołowa włoska liga męskiej piłki nożnej, Serie A, ogłosiła w Polsce przetarg na prawa medialne na kolejny wieloletni cykl, począwszy od kampanii na lata 2024–2025.

W następstwie wcześniejszych doniesień mediów potwierdzono, że procedura zapytania ofertowego (RFP) rozpoczęła się w piątek (12 kwietnia), a ostateczny termin składania wniosków upłynął 26 kwietnia.

Polscy kibice Serie A mogą obecnie oglądać akcję do końca sezonu za pośrednictwem nadawcy Eleven Sports.

Liga czeka z ogłoszeniem tego przetargu do czasu zakończenia polskiego procesu dotyczącego praw medialnych do Ligi Mistrzów UEFA w latach 2024-25 i 2026-27 (Sportcall rozumie).

Znani polscy gracze podpisani do klubów Serie A to Wojciech Szczęsny z Juventusu i Piotr Zieliński z Napoli.

Nastąpiło to zaledwie kilka dni po tym, jak AMC Networks International Group zapewniła sobie prawa do kolejnej rundy Serie A w Czechach i na Słowacji.

Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

Profil firmy – bezpłatna próbka

Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania

Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.

Według danych globalnych

READ  Siatkówka: druga porażka Polski z Japonią, Brazylia powstrzymała Stany Zjednoczone
-->

Nasze przybycie Polityka prywatności Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych usług, w jaki sposób możemy wykorzystywać, przetwarzać i udostępniać Twoje dane osobowe, informacje o Twoich prawach w odniesieniu do Twoich danych osobowych oraz o tym, jak możesz zrezygnować z subskrypcji przyszłych komunikatów marketingowych. Nasze Usługi są przeznaczone dla abonentów korporacyjnych i gwarantujesz, że przesłany adres e-mail jest Twoim firmowym adresem e-mail.

W latach 2028–2029 relacje z Serie A będą dostępne w kanałach Sport 1 i Sport 2, a także z meczów Coppa Italia i Superpucharu Włoch.

W obu krajach Nova Sport i Premier Sports posiadają obecnie prawa do Serie A na mocy umów sublicencyjnych z Saran.

Serie A w kolejnej edycji znacząco zmieniła sposób sprzedaży praw medialnych.

Wcześniej większość praw posiadała agencja infront, a następnie je sprzedała. Liga prowadzi jednak obecnie istotne negocjacje bezpośrednio z nadawcami na różnych rynkach.

Sojusz Czech i Słowacji po raz pierwszy ogłosiła pod koniec listopada 20-zespołowa liga (bez podawania nazwy AMC) i od tego czasu obie strony prowadzą szeroko zakrojone negocjacje.

Następnie pod koniec grudnia nad umowami głosowano (ponownie, bez ujawniania się nadawców) przez ligi z Belgii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Bałkanów.

Pod koniec lutego portugalska telewizja Sport TV ogłosiła, że ​​zachowa franczyzę Serie A do sezonu 2026–27, a pierwszą transmisję rozgrywek ligi włoskiej miała miejsce w 2015 r.

Jak dotąd ogólna wartość podpisanych międzynarodowych umów dotyczących praw medialnych jest o 14% wyższa niż w przypadku bieżącego cyklu.

Zgodnie z umowami uzgodnionymi w grudniu, umowa sygnatariusza z Bałkanów będzie opiewać na 24 miliony euro (26,3 miliona dolarów) na sezon.

Procesem kieruje Anna Guernerio, która dołączyła do ligi w grudniu na stanowisku starszego specjalisty ds. praw medialnych po 25 latach pracy w Infront Italy.

READ  SuperEnduro rozpoczyna się zwycięstwem Bolta w Polsce

Tymczasem na początku tego miesiąca Serie A – za pośrednictwem Infront – zawarła w Wielkiej Brytanii krótkoterminową umowę dotyczącą praw do komercyjnego nadawcy ITV, dotyczącą niekodowanego transmitowania wybranych meczów do końca 2023–2024 r.

W ramach umowy ITV będzie transmitować na żywo jeden mecz w każdą sobotę przez kilka ostatnich tygodni sezonu w swoim serwisie streamingowym ITVX.

Serie A prowadzi obecnie kilka rozmów i okien negocjacyjnych w oparciu o kolejny rynek, na którym zostaną ogłoszeni partnerzy telewizyjni na kolejny cykl.



Copyright © All rights reserved. | Newsever by AF themes.