Samochód Waymo bez kierowcy potrącił rowerzystę w San Francisco, powodując lekkie obrażenia. Był to ostatni wypadek w mieście w czasie, gdy napięcie wokół pojazdów autonomicznych jest szczególnie wysokie po tym, jak autonomiczny samochód wycieczkowy potrącił pieszego.
incydent, O czym jako pierwszy poinformował ReuteraDo wypadku doszło 6 lutego o godzinie 15:02 na skrzyżowaniu 17th Street i Mississippi Avenue w dzielnicy Potrero Hill w San Francisco. A Mapy Google Street View skrzyżowania Pokazuje płaski, dobrze oświetlony teren otoczony magazynami z niezabezpieczonymi ścieżkami rowerowymi po obu ulicach.
Funkcjonariusze policji, którzy przybyli na miejsce zdarzenia, ustalili, że rowerzysta został potrącony przez pojazd autonomiczny i zgłosili jedynie „obrażenia niezagrażające życiu” – twierdzi Yves Laukwansathitaya, urzędnik ds. informacji publicznej SFPD.
Rowerzysta zgłosił jedynie „obrażenia niezagrażające życiu”.
W chwili wypadku nikt z pasażerów pojazdu Waymo nie odniósł obrażeń. Lawkwansathitaya powiedział, że incydent jest nadal badany.
Rzeczniczka Waymo, Giulia Elena, podzieliła się więcej szczegółami. Pojazd Waymo został zatrzymany na czterokierunkowym przystanku, gdy nadjeżdżająca z naprzeciwka duża ciężarówka zaczęła zmierzać w stronę skrzyżowania. Samochód poczekał na swoją kolej, po czym również ruszył przez skrzyżowanie, nie zauważając jadącego za ciężarówką rowerzysty.
„Ciężarówka przechwyciła rowerzystę i szybko ruszyła za nim, wjeżdżając na drogę pojazdu Waymo” – powiedziała Elena. „Kiedy stały się w pełni widoczne, nasz samochód gwałtownie zahamował, ale nie był w stanie uniknąć kolizji”.
Elena dodała, że po wypadku Waymo wezwał policję, ale rowerzysta odjechał o własnych siłach, zgłaszając jedynie „drobne zadrapania”.
W miarę pojawiania się samochodów autonomicznych w coraz większej liczbie miast na całym świecie liczba takich wypadków z pewnością będzie się zwiększać. Ponieważ jednak technologia jest wciąż nowa, ważne jest zbadanie drobnych awarii, aby mieć pewność, że firmy podejmą odpowiednie działania w ich następstwie.
W ubiegłym roku główny konkurent Waymo, firma Cruise, brała udział w poważniejszym wypadku, w wyniku którego kierowca potrącił pieszego, w wyniku czego poleciał on pod samochód autonomiczny. Następnie samochód Cruza zatrzymał się na poboczu drogi, nie zdając sobie sprawy, że ofiara nadal utknęła pod spodem.
We wstępnym oświadczeniu firmy dotyczącym zdarzenia pominięto szczegółowe informacje na temat holowanego pieszego. Niektóre agencje regulacyjne, w tym Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych, nie otrzymały kluczowych materiałów z kamer samochodu. Pozwolenie Cruise'a na prowadzenie pojazdów w pełni autonomicznych zostało zawieszone, a firma tymczasowo wstrzymała wszystkie operacje na terenie całego kraju.
Według doniesień Waymo ma lepszą reputację wśród organów regulacyjnych niż Cruise. Firma z pewnością zapewnia, że jej pojazdy są bezpieczniejsze niż pojazdy kierowane przez ludzi. Władze miasta skrytykowały jednak obie firmy za zamykanie dróg oraz utrudnianie przejazdu autobusom i pojazdom uprzywilejowanym.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów