15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Rozmowy w sprawie kontraktu SAG-AFTRA będą kontynuowane w środę – ostateczny termin

Rozmowy w sprawie kontraktu SAG-AFTRA będą kontynuowane w środę – ostateczny termin

Ekskluzywny: Nie będzie to dziś ani podstępem, ani zabawą, ponieważ SAG-AFTRA i studia planują kontynuować rozmowy przez kilka następnych dni w poszukiwaniu porozumienia kończącego 110-dniowy strajk, który stał się koszmarem dla Hollywood.

Jak usłyszeliśmy, w związku z Halloween i rodzinami wychodzącymi na słodycze i przyjęcia, związek i AMPTP zakończyły dziś obrady wcześniej. Imprezy rozpoczęły się w południe i zakończyły około 14:00 czasu polskiego. Źródła po obu stronach mówią Deadline, że związek zawodowy i AMPTP planują dalsze rozmowy w środę, 1 listopada. Jeśli zajdzie taka potrzeba, dalsze obrady zaplanowano na drugą część tygodnia, podało nam źródło zbliżone do rozmów.

„To tutaj ludzie otrzymują zapłatę. To ciężka praca polegająca na upewnieniu się, że każdy ma to, co może dostać” – mówi znawca branży o ostatnich kilku dniach negocjacji. -Roczna podpieczętowana umowa.

Ani SAG-AFTRA, ani AMPTP nie odpowiedziały w wyznaczonym terminie na prośbę o komentarz na temat statusu rozmów. Jeśli tak się stanie, zaktualizujemy ten post.

Wracając do wtorkowej rozmowy po „niezależnej” pracy 30 października, główny negocjator Actors Guild Duncan Crabtree-Ireland prowadził wirtualne rozmowy na żywo z prezes AMPTP Carole Lombardini. Jednocześnie podgrupy złożone z prawników i innych specjalistów zagłębiały się w szczegóły poszczególnych zagadnień.

Na tle Halloween rozmowy te były kontynuowane, podczas gdy setki członków związku, wielu przebranych, odpowiedziało na wezwanie SAG-AFTRA i we wtorek wyszło na ulice Los Angeles i Nowego Jorku – niektórzy nawet przeciwstawili się wielu żądaniom związku: wyśmiewane wytyczne z tego tygodnia dotyczące nie noszenia „niesamowitych kostiumów inspirowanych treścią” i jednoczesnego atakowania dyrektorów generalnych studiów.

Michaela M. Santiago/Getty Images

W solidarności międzyzwiązkowej widocznej podczas tego trwającego już 110 dni strajku oraz poprzedniej i obecnie ustalonej akcji WGA, przywódcy AFL-CIO, Krajowego Stowarzyszenia Koszykarek Kobiet i Stowarzyszenia Zawodników National Football League dołączyli do SAG-AFTRA we wtorek na liniach pikiet.

Pomimo drugiej rundy wznowionych rozmów, która rozpoczęła się 24 października, wczoraj wieczorem list związku do członków potwierdził, że SAG-AFTRA i studia pozostają „daleko od siebie w kluczowych kwestiach”. Powiedziano nam, że wśród kluczowych kwestii dominuje sztuczna inteligencja i tak zwane „wynagradzanie oparte na sukcesie” dla obsady hitowych programów i filmów.

Jednak łagodząc oczekiwania na szybkie porozumienie w tym tygodniu, źródła po obu stronach wyraziły „ostrożny optymizm” co do stanu rzeczy i kierunku rozmów.

Panowało wrażenie, że w weekend odbyło się większe spotkanie w środku tygodnia w sprawie wynagrodzeń opartych na sukcesach dla wykonawców seriali transmitowanych na żywo, przy czym większość próśb zgłoszonych przez SAG-AFTRA do studiów przed piątkiem oznaczała wzrost minimalnego poziomu o 9%. AMPTP podniosła swoją poprzednią ofertę z 5% wynegocjowaną z WGA do 7% dla gildii aktorów, która pierwotnie żądała 11%. Źródła Studios wierzyły, że po uregulowaniu części nowej umowy dotyczącej udziału w przychodach z transmisji, warunki sztucznej inteligencji staną się łatwe. Nie tak szybko.

Jak w poniedziałek Crabtree-Ireland powiedział Deadline o protestach okupacyjnych: „Wydaje się, że ludzie myślą, że osiągnęliśmy punkt, w którym kropkujemy i przekraczamy kropki”. Przywódca związku wyjaśnił dalej: „To nie jest taka sytuacja; „Istnieją fundamentalne problemy i nadal ciężko pracujemy, aby zamknąć rzeczywiste luki”.

Choć źródła studyjne powiedziały Deadline, że od początku poczyniły „znaczne i rewolucyjne” ustępstwa w sprawie sztucznej inteligencji i że dla wszystkich w środku „nie ma nic, co można by uderzyć”, SAG-AFTRA nigdy nie postrzegała tego w ten sposób, nalegając na ochronę podobnych obrazów. Uzyskanie uznania i „świadomej zgody” dla wszystkich wykonawców, szczególnie w odniesieniu do treści objętych franczyzą. Krótko mówiąc, nie możesz jednorazowo zapłacić dodatkowych pieniędzy i pozwolić, aby Twoje zdjęcie było ponownie wykorzystywane przez studio na zawsze.

W związku z tym, czego wielu spodziewało się, że będzie to uroczyste zgromadzenie, SAG-AFTRA zakończyła działalność we wszystkich innych studiach w Los Angeles i jutro wystartowała w Disneyu jako Unity Picket. Skupienie się związku zawodowego na Disneyu 1 listopada następuje w tym samym dniu, w którym Mouse House i Comcast mogą oficjalnie rozpocząć kosztowny proces zakupu jednego lub drugiego dla reszty Hulu – a koszt, który powszechnie oczekuje się, że dla Disneya przekroczy 10 miliardów dolarów, jeśli uda im się to zrobić pierwszy ruch.

W tym kontekście studia nie mogą się doczekać wznowienia niedokończonych produkcji filmowych, z których część została już przygotowana za granicą, aby rozpocząć zdjęcia, gdy tylko pojawi się wiadomość o nowej umowie.

Pytanie brzmi, czy SAG-AFTRA powtórzy to, co zrobiła WGA i umożliwi członkom powrót do pracy w trakcie procesu ratyfikacji umowy. Nie jest to łatwe zadanie dla związku liczącego 160 000 członków, biorąc pod uwagę jego wielkość, ale jest to manewr, który studia i WGA przeprowadziły na początku tego miesiąca wobec 12 000 członków związku zawodowego.

Jeśli związek aktorów zniesie tzw. zakaz zbliżania się w przypadku głosowania nad potencjalnym wstępnym kontraktem, zdjęcia do filmów, które będą gotowe do zakończenia, to między innymi Deadpool 3, Sok z żuka, Gladiator 2 i Mission: Impossible 8.

Ponadto na szczycie listy wytwórni po zakończeniu strajku: zakończenie ADR w filmach. Ze względu na liczbę lektorów w nadchodzącej kontynuacji Sony Spider-Man: Beyond the Spider-Verse, data premiery filmu zostanie ustalona. Jeśli zostanie ukończony, może przynieść setki milionów dolarów w głodnym roku 2024, w którym „Mission: Impossible 8” zarobiło prawie 1,5 miliarda dolarów na całym świecie, a Królewna Śnieżka i Elios wypadły z harmonogramu. Luki zaczynają się, gdy wiosenne hity, takie jak Ciche miejsce: Dzień pierwszy, przechodzą na lato, a niespójna ilość oferowanych produktów, podobnie jak w latach 2021 i 2022, zaszkodzi ożywieniu biznesowemu zadłużonych kin po Covid. .

Terlach Hutchison, wiceprezes ds. filmu w Studio Movie Grill, tak skomentował zmieniający się harmonogram kin na 2024 rok: „Bez konsekwentnego oglądania pozwalamy, aby ukształtowały się różne nawyki, a widzowie nie wrócą do kin”. „Przyciągnięcie widzów z powrotem do kin zajęło dużo czasu, a jeśli nie będziemy mieli produktu, będziemy musieli zaczynać od nowa” – dodał.

Być może największy ból odczuwają pracownicy, którzy są zmuszeni sprzedać lub zastawić swoje domy pod hipotekę i zlikwidować IRA, aby utrzymać się na rynku, ponieważ w ciągu ostatnich sześciu miesięcy w wyniku podwójnych strajków straciło 45 000 stanowisk pracy w branży rozrywkowej. . Utrata miejsc pracy w połączeniu z utratą produkcji i rzezią dostawców spowodowała straty w gospodarce Kalifornii o wartości ponad 6,5 miliarda dolarów w wyniku trwających akcji pracowniczych.

READ  Harry Styles i Chris Pine zaprzeczają plotkom o „pluciu” wywołanym wirusowym wideo z premiery Don't Worry Darling