Niewiele wiadomo poza byłym Związkiem Radzieckim i jego zależnymi krajami, Moskvich został założony około 1930 roku i działał do 1991 roku. Podobnie jak w przypadku wielu marek samochodów z krajów bloku komunistycznego, Moskvich borykał się z problemami z jakością. Według książki Louisa Sigelbauma „Samochody dla towarzyszy” radzieccy urzędnicy przytaczali kilka wad silnika Muskovich 408 z lat 60., który był silnikiem o mocy 50 koni mechanicznych.
Pomimo tych uporczywych problemów, rząd sowiecki zawarł porozumienie z francuskim producentem samochodów Renault, aby zmodernizować fabrykę i zwiększyć produkcję do 200 000 pojazdów do 1975 roku. Produkcja zakończyła się wraz z rozpadem Związku Radzieckiego i wkroczyli zachodni producenci samochodów, tacy jak Renault. Część dawnej fabryki Moskvich została ponownie otwarta w 2005 roku jako wspólne przedsięwzięcie Renault i Moskwy.
„W 2022 roku zmienimy nową kartę w historii Moskwicza” – dodał Sobianin.
Burmistrz napisał, że firma postara się, aby wszyscy obecni pracownicy fabryki tam pracowali. Zakład będzie również starał się pozyskiwać większość części samochodowych od rosyjskich firm. Zakład rozpocznie produkcję konwencjonalnych samochodów benzynowych, ale w pewnym momencie przestawi się na samochody elektryczne, jak donosi blog Sobyanina.
Sobianin nie sprecyzował, jakie modele samochodów będą budowane pod nazwą Moskvich w dawnej fabryce Renault w najbliższej przyszłości.
Moskvich wywodzi swoje korzenie z tego, co uważa się za jedne z pierwszych samochodów w stylu sowieckim z lat 20. i 30. XX wieku. Po II wojnie światowej firma zaczęła produkować samochody pod nazwą Moskvich, co oznacza „Moskwa” lub Urodzony w Moskwie.
Według agencji analitycznej Autostat, dziś w Rosji nadal zarejestrowanych jest około 200 000 samochodów Moskvich.
Ogólnie rzecz biorąc, samochody produkowane w centralnie kontrolowanych gospodarkach Związku Radzieckiego i jego krajów satelickich nie były znane ze swojej jakości.
Niektóre samochody wyprodukowane w krajach bloku komunistycznego, takie jak wschodnioniemiecki Trabant, znalazły kult na Zachodzie. Korpus Trabanta jest wykonany z materiału zwanego Duroplast, który wygląda jak plastik, ale jest wykonany z mieszanki miazgi drzewnej, włókien bawełnianych i żywicy.
Możliwe są jednak przekształcenia. Skoda, która została wyprodukowana w ówczesnej komunistycznej Czechosłowacji, została przejęta przez Grupę Volkswagen po upadku Związku Radzieckiego. Teraz z siedzibą w Czechach, stała się jedną z najbardziej znanych i dochodowych marek Grupy VW.
Mark Thompson z CNN Business i Reuters przyczynił się do powstania tej historii.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów