Zespół osiągnął akceptowalne porozumienie w sprawie naruszenia, które zasadniczo potwierdza, że uznaje każdy błąd i akceptuje wszelkie kary.
Aston Martin zatwierdził również ABA za mniej poważne naruszenie proceduralne, którego szczegóły również zostaną ujawnione w piątek.
FIA wyjaśni obu drużynom sporne obszary oraz kary.
Szef Red Bulla Christian Horner szeroko rozmawiał z prezydentem FIA Mohamedem Ben Sulayem w weekend podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych, chociaż wszelkie takie rozmowy były technicznie poza formalnym procesem prawnym.
Negocjacje zostały zawieszone po śmierci współzałożyciela Red Bulla Dietricha Mateschitza, ale zakończyły się w tym tygodniu.
Red Bull jest winny naruszeń proceduralnych i „niewielkich” przekroczeń wydatków, które szacuje się na 1,8 miliona dolarów. Rozumie się, że zespół otrzymuje grzywnę finansową i sportową.
Rozumie się, że ta ostatnia obejmuje ograniczenie testów w locie do 2023 r. Jako mistrz producentów, zespół będzie już miał mniej czasu w tunelu aerodynamicznym i użyje mniej CFD niż którykolwiek z jego konkurentów zgodnie z przepisami dotyczącymi ograniczeń w testach w locie.
Uważa się, że w przypadku Red Bulla omawiane kwestie obejmują catering w fabryce i personel żywieniowy, który nie był poniżej limitu, kwestie związane z zasiłkami chorobowymi i zwolnieniami, jak radzić sobie z częściami zamiennymi pozostałymi pod koniec sezonu 2021 i przydzielać je do Podział dziedzictwa.
Uważa się, że może wystąpić również kwestia podatkowa.
Lance Spacer, Aston Martin AMR22
Zdjęcia: Eric Junius
Zapytany przez Autosport w zeszły weekend o problem z częściami, Horner powiedział, że „wywarł on siedmiocyfrowy wpływ na naszą prezentację”, co sugeruje, że był to prawdopodobnie największy czynnik w przestrzeliwaniu Red Bulla.
Zbagatelizował wszelkie potencjalne zyski wydajności wynikające z nadmiernych wydatków.
„Musisz pamiętać, że renderowanie może składać się z około 75 000 elementów zamówienia” – powiedział Horner.
„Więc jest ogromna ilość danych, które należy uwzględnić w tych zgłoszeniach i myślę, że to naturalne, że w pierwszym roku mamy bardzo złożony zestaw przepisów, aby móc objąć wszystko ramionami, nie jest możliwe. Prawie niemożliwe.
Dokonano wyjaśnień, [that] Inne zespoły mogły być trochę inne, a taka zmiana ma ogromny wpływ na twoją prośbę o wypełnienie formularza, który, gdybyśmy mogli go wówczas ponownie przesłać, potraktowalibyśmy go znacząco , zupełnie inaczej.
„Więc prawdopodobnie będzie wiele zespołów, które zostały dotknięte w ten sposób”.
Aston Martin został uznany za winnego naruszenia proceduralnego, które uważa się za związane z konkretną kwestią podatkową w Wielkiej Brytanii, która została odmiennie zinterpretowana przez zespół i FIA.
Oczekuje się, że kara będzie wyłącznie pieniężna, tak jak w przypadku Williams Kiedy uznano, że dopuścił się naruszenia proceduralnego, składając dokumenty po terminie na początku tego roku.
„Myślę, że to skomplikowane, to złożony zestaw przepisów” – powiedział szef zespołu Mike Krake w Austin w ostatni weekend.
„I to nie jest frustrujące, pokazuje nam, że w przyszłości musimy radzić sobie lepiej, że nie mamy takich problemów.
„Ale pod koniec dnia myślę, że prawdopodobnie najważniejszą rzeczą było to, że byliśmy pod dachem przywództwa. Reszta jest proceduralna”.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia