25 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Red Bull i Aston Martin zgadzają się z FIA w sprawie ograniczenia kosztów Formuły 1

Red Bull i Aston Martin zgadzają się z FIA w sprawie ograniczenia kosztów Formuły 1

Zespół osiągnął akceptowalne porozumienie w sprawie naruszenia, które zasadniczo potwierdza, że ​​uznaje każdy błąd i akceptuje wszelkie kary.

Aston Martin zatwierdził również ABA za mniej poważne naruszenie proceduralne, którego szczegóły również zostaną ujawnione w piątek.

FIA wyjaśni obu drużynom sporne obszary oraz kary.

Szef Red Bulla Christian Horner szeroko rozmawiał z prezydentem FIA Mohamedem Ben Sulayem w weekend podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych, chociaż wszelkie takie rozmowy były technicznie poza formalnym procesem prawnym.

Negocjacje zostały zawieszone po śmierci współzałożyciela Red Bulla Dietricha Mateschitza, ale zakończyły się w tym tygodniu.

Red Bull jest winny naruszeń proceduralnych i „niewielkich” przekroczeń wydatków, które szacuje się na 1,8 miliona dolarów. Rozumie się, że zespół otrzymuje grzywnę finansową i sportową.

Rozumie się, że ta ostatnia obejmuje ograniczenie testów w locie do 2023 r. Jako mistrz producentów, zespół będzie już miał mniej czasu w tunelu aerodynamicznym i użyje mniej CFD niż którykolwiek z jego konkurentów zgodnie z przepisami dotyczącymi ograniczeń w testach w locie.

Uważa się, że w przypadku Red Bulla omawiane kwestie obejmują catering w fabryce i personel żywieniowy, który nie był poniżej limitu, kwestie związane z zasiłkami chorobowymi i zwolnieniami, jak radzić sobie z częściami zamiennymi pozostałymi pod koniec sezonu 2021 i przydzielać je do Podział dziedzictwa.

Uważa się, że może wystąpić również kwestia podatkowa.

Lance Spacer, Aston Martin AMR22

Zdjęcia: Eric Junius

Zapytany przez Autosport w zeszły weekend o problem z częściami, Horner powiedział, że „wywarł on siedmiocyfrowy wpływ na naszą prezentację”, co sugeruje, że był to prawdopodobnie największy czynnik w przestrzeliwaniu Red Bulla.

Zbagatelizował wszelkie potencjalne zyski wydajności wynikające z nadmiernych wydatków.

„Musisz pamiętać, że renderowanie może składać się z około 75 000 elementów zamówienia” – powiedział Horner.

„Więc jest ogromna ilość danych, które należy uwzględnić w tych zgłoszeniach i myślę, że to naturalne, że w pierwszym roku mamy bardzo złożony zestaw przepisów, aby móc objąć wszystko ramionami, nie jest możliwe. Prawie niemożliwe.

READ  Reprezentacja kobiet Utah padła ofiarą „rasistowskich przestępstw z nienawiści” podczas turnieju NCAA

Dokonano wyjaśnień, [that] Inne zespoły mogły być trochę inne, a taka zmiana ma ogromny wpływ na twoją prośbę o wypełnienie formularza, który, gdybyśmy mogli go wówczas ponownie przesłać, potraktowalibyśmy go znacząco , zupełnie inaczej.

Przeczytaj także:

„Więc prawdopodobnie będzie wiele zespołów, które zostały dotknięte w ten sposób”.

Aston Martin został uznany za winnego naruszenia proceduralnego, które uważa się za związane z konkretną kwestią podatkową w Wielkiej Brytanii, która została odmiennie zinterpretowana przez zespół i FIA.

Oczekuje się, że kara będzie wyłącznie pieniężna, tak jak w przypadku Williams Kiedy uznano, że dopuścił się naruszenia proceduralnego, składając dokumenty po terminie na początku tego roku.

„Myślę, że to skomplikowane, to złożony zestaw przepisów” – powiedział szef zespołu Mike Krake w Austin w ostatni weekend.

„I to nie jest frustrujące, pokazuje nam, że w przyszłości musimy radzić sobie lepiej, że nie mamy takich problemów.

„Ale pod koniec dnia myślę, że prawdopodobnie najważniejszą rzeczą było to, że byliśmy pod dachem przywództwa. Reszta jest proceduralna”.