Budowanie pomostu między amerykańskimi niezależnymi filmowcami a rynkiem europejskim to cel odbywającego się co roku America’s Progress. Festiwal Filmów Amerykańskich (AFF) we Wrocławiu.
Wydarzenie oferuje agentom sprzedaży, dystrybutorom i programistom festiwalowym starannie wyselekcjonowany wybór około pół tuzina amerykańskich tytułów niezależnych w końcowej fazie produkcji. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 9-11 listopada.
Oprócz zapewnienia europejskim nabywcom prezentacji tych filmów, U.S. in Progress co roku zaprasza na wydarzenie polskie firmy postprodukcyjne. Fixafilm, Orka Studio, Black Photon, XANF i Soundflower Studio oferują w tym roku 10 000 dolarów w naturze. Nagroda. Towarzyszy temu nowo dodana nagroda pieniężna w wysokości 50 000 dolarów od Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, którą zwycięski filmowiec wyda na postprodukcję, film, dźwięk i/lub efekty wizualne w Polsce.
Według dyrektora American Film Festival Uli Schnikowskiej, jest to próba podkreślenia niektórych możliwości, jakie mają amerykańscy filmowcy, którzy oferują 30% rabatu gotówkowego. .
Dodał, że dla amerykańskich filmowców, którzy po raz pierwszy zanurzają się w europejskim rynku, po prostu kontakt z europejskim przemysłem „daje każdemu filmowcowi ogromną przewagę”.
„To poszerza ich umysły” – powiedział. „Są to osoby pracujące na własny rachunek. Inwestują swoje życie i serca w te filmy bez żadnego formalnego wsparcia z naszej strony w Europie.
Absolwenci w ostatnich znaczących postępach w Ameryce”Jedika” (zdjęcie), autorstwa Pete OzBył barwiony na Black Photon w Warszawie i miał premierę na SXSW, a „Kwantowi kowbojeJeff Marslett zdobył nagrodę publiczności na Champs Elysees Film Festival, a także Best Original Score na Festiwalu Filmowym w Annecy, zadebiutował dzięki współpracy z kompozytorem Maciejem Zielińskim.
Innymi godnymi uwagi byłymi uczestnikami są Amy Seimetz, reżyserka horroru Neon „She Dies Tomorrow”, która zadebiutowała na tej imprezie w filmie pełnometrażowym; oraz Adele Romanski, jedna z producentów nagrodzonych Oscarem „Moonlight” Barry’ego Jenkinsa.
Nie ma opłaty startowej i można ją zgłosić za pośrednictwem Filmów Strona internetowa w USA jest w toku. Data zamknięcia to 18 września.
Oz, który brał udział w przełomowym wydaniu „Wszystko piękne jest daleko” w 2016 r., powiedział, że wydarzenie miało miejsce w ważnym momencie jego rozwijającej się kariery, opisując je jako pierwszy raz, kiedy siedział przy stole przed agentami sprzedaży. Inni profesjonaliści pytają, jak to jest prowadzić jedną z tych rozmów.
„Wynika z tego cały ten wzrost” – powiedział – „i myślę, że to jedna z najlepszych rzeczy w programie dla niezależnych filmowców”.
American Film Festival trwa od 8 do 13 listopada.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com