Prezydent związku zawodowego United Auto Workers, Sean Fine, przewodniczy konferencji zbiorowych negocjacji w sprawie wyborów specjalnych w 2023 r. w Detroit, Michigan, USA, 27 marca 2023 r.
Rebecca Cook | Reutera
DETROIT — Prezydent związku zawodowego United Auto Workers Sea Fine nasilił swoją krytykę Stellantis W filmie, który pojawił się w piątek, dyrektor generalny Carlos Tavares oskarżył dyrektora generalnego o zawyżanie cen wobec konsumentów i nieprzestrzeganie części umowy o pracę zawartej między związkiem zawodowym a producentem samochodów.
Te komentarze są najnowszym z trwającej serii potyczek między dyrektorem generalnym a przywódcą związku zawodowego, które nastąpiły po kontrowersyjnych rozmowach w sprawie rokowań zbiorowych między związkiem United Auto Workers a producentami samochodów z Detroit, w tym Stellantis.
„W Stellantis dzieje się coś złego” – stwierdził Vane na początku swojego przemówienia Film trwający 2:30 minut „Sprzedaż spada, zyski spadają, a pensje dyrektorów dramatycznie rosną. Problemem nie jest rynek GM i Forda. Sprzedaż samochodów rośnie i problemem nie są pracownicy branży motoryzacyjnej. Problemem jest ten facet, Carlos Tavares. „
Rzecznicy związku zawodowego i producenta samochodów nie odpowiedzieli natychmiast na komentarz dotyczący oskarżeń i filmu.
Wiele krytycznych uwag, w tym dotyczących zwolnień i wynagrodzeń Tarvarisa, nie jest nowych. Jednak piątkowe komentarze Fine posunęły zarzuty o krok dalej, oskarżając Tavaresa o wykorzystywanie cen w imię zysków dla korzyści konsumentów. Zarzucił również, że Stellantis nie dotrzymywał części swojej umowy o pracę zawartej ze spółką, zauważając w szczególności, że Stellantis wstrzymał swoje plany ponownego otwarcia platformy montażowej w Illinois.
„Właściwie przez lata Stellantis sprzedawał mniej samochodów, ale osiągał większe zyski. Co to oznacza? Zawyżają ceny. Teraz posunęli się za daleko i powodują spadek ich sprzedaży” – powiedział Fine. „Prawda jest taka, że dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, próbuje odstąpić od zobowiązań podjętych przez firmę w ramach naszej ostatniej umowy, w tym położyć kres ponownemu otwarciu fabryki w Belvedere”.
Tavares niedawno skrytykował pracowników związkowych United Auto Workers firmy Stellantis, powołując się na problemy z jakością w fabryce ciężarówek metra w Detroit, która produkuje ciężarówkę Ram 1500. Firma ogłosiła także tysiące zwolnień w swoich zakładach w USA w związku ze spadkiem sprzedaży i zmianami produktów.
„Tempo realizacji niektórych naszych planów, począwszy od SHAP w Sterling Heights, nie jest dobre” – powiedział Tavares reporterom 25 lipca, omawiając bieżące problemy z firmą. „Musimy rozwiązać ten problem wspólnie z naszym zespołem zarządzającym zakładem, a także naszymi pracownikami” – dodał.
Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, przemawia do mediów 13 czerwca 2024 r. po dniu inwestorskim firmy w jej północnoamerykańskiej siedzibie w Auburn Hills w stanie Michigan.
Michaela Waylanda/CNBC
Misją Tavaresa jest cięcie kosztów od chwili powstania firmy w wyniku fuzji Fiata Chryslera i francuskiej grupy PSA w styczniu 2021 r. Jest to część jego planu „Dare Forward 2030”, mającego na celu zwiększenie zysków i podwojenie przychodów do 300 miliardów euro ( 325 miliardów dolarów) do roku 2030.
Działania mające na celu zmniejszenie kosztów obejmowały restrukturyzację łańcucha dostaw i operacji firmy, a także zmniejszenie liczby pracowników zarówno w przypadku pracowników zatrudnionych na stałe, jak i na godziny.
Według publicznych danych Stellantis zmniejszył zatrudnienie o 15,5%, czyli około 47 500 pracowników, w okresie od grudnia 2019 r. do końca 2023 r., w tym o 14,5% w Ameryce Północnej. Nie obejmuje to dalszych redukcji personelu i zwolnień w tym roku.
Wcześniej kilku dyrektorów określiło cięcia w wypowiedziach dla CNBC jako nadmiernie uciążliwe. W zeszłym miesiącu Tavares odrzucił pogląd, jakoby wysiłki firmy w zakresie cięcia kosztów doprowadziły do jej obecnych problemów.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów