21 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Prezydent UAW krytykuje dyrektora generalnego Stellantis za redukcję zatrudnienia i zawyżanie cen

Prezydent UAW krytykuje dyrektora generalnego Stellantis za redukcję zatrudnienia i zawyżanie cen

Prezydent związku zawodowego United Auto Workers, Sean Fine, przewodniczy konferencji zbiorowych negocjacji w sprawie wyborów specjalnych w 2023 r. w Detroit, Michigan, USA, 27 marca 2023 r.

Rebecca Cook | Reutera

DETROIT — Prezydent związku zawodowego United Auto Workers Sea Fine nasilił swoją krytykę Stellantis W filmie, który pojawił się w piątek, dyrektor generalny Carlos Tavares oskarżył dyrektora generalnego o zawyżanie cen wobec konsumentów i nieprzestrzeganie części umowy o pracę zawartej między związkiem zawodowym a producentem samochodów.

Te komentarze są najnowszym z trwającej serii potyczek między dyrektorem generalnym a przywódcą związku zawodowego, które nastąpiły po kontrowersyjnych rozmowach w sprawie rokowań zbiorowych między związkiem United Auto Workers a producentami samochodów z Detroit, w tym Stellantis.

„W Stellantis dzieje się coś złego” – stwierdził Vane na początku swojego przemówienia Film trwający 2:30 minut „Sprzedaż spada, zyski spadają, a pensje dyrektorów dramatycznie rosną. Problemem nie jest rynek GM i Forda. Sprzedaż samochodów rośnie i problemem nie są pracownicy branży motoryzacyjnej. Problemem jest ten facet, Carlos Tavares. „

Rzecznicy związku zawodowego i producenta samochodów nie odpowiedzieli natychmiast na komentarz dotyczący oskarżeń i filmu.

Wiele krytycznych uwag, w tym dotyczących zwolnień i wynagrodzeń Tarvarisa, nie jest nowych. Jednak piątkowe komentarze Fine posunęły zarzuty o krok dalej, oskarżając Tavaresa o wykorzystywanie cen w imię zysków dla korzyści konsumentów. Zarzucił również, że Stellantis nie dotrzymywał części swojej umowy o pracę zawartej ze spółką, zauważając w szczególności, że Stellantis wstrzymał swoje plany ponownego otwarcia platformy montażowej w Illinois.

„Właściwie przez lata Stellantis sprzedawał mniej samochodów, ale osiągał większe zyski. Co to oznacza? Zawyżają ceny. Teraz posunęli się za daleko i powodują spadek ich sprzedaży” – powiedział Fine. „Prawda jest taka, że ​​dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, próbuje odstąpić od zobowiązań podjętych przez firmę w ramach naszej ostatniej umowy, w tym położyć kres ponownemu otwarciu fabryki w Belvedere”.

READ  Kontrakty terminowe Dow: S&P 500 osiąga nowe minima, gdy ceny Apple, Tesla, Carmax i Nike spadają późno

Tavares niedawno skrytykował pracowników związkowych United Auto Workers firmy Stellantis, powołując się na problemy z jakością w fabryce ciężarówek metra w Detroit, która produkuje ciężarówkę Ram 1500. Firma ogłosiła także tysiące zwolnień w swoich zakładach w USA w związku ze spadkiem sprzedaży i zmianami produktów.

„Tempo realizacji niektórych naszych planów, począwszy od SHAP w Sterling Heights, nie jest dobre” – powiedział Tavares reporterom 25 lipca, omawiając bieżące problemy z firmą. „Musimy rozwiązać ten problem wspólnie z naszym zespołem zarządzającym zakładem, a także naszymi pracownikami” – dodał.

Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, przemawia do mediów 13 czerwca 2024 r. po dniu inwestorskim firmy w jej północnoamerykańskiej siedzibie w Auburn Hills w stanie Michigan.

Michaela Waylanda/CNBC

Misją Tavaresa jest cięcie kosztów od chwili powstania firmy w wyniku fuzji Fiata Chryslera i francuskiej grupy PSA w styczniu 2021 r. Jest to część jego planu „Dare Forward 2030”, mającego na celu zwiększenie zysków i podwojenie przychodów do 300 miliardów euro ( 325 miliardów dolarów) do roku 2030.

Działania mające na celu zmniejszenie kosztów obejmowały restrukturyzację łańcucha dostaw i operacji firmy, a także zmniejszenie liczby pracowników zarówno w przypadku pracowników zatrudnionych na stałe, jak i na godziny.

Według publicznych danych Stellantis zmniejszył zatrudnienie o 15,5%, czyli około 47 500 pracowników, w okresie od grudnia 2019 r. do końca 2023 r., w tym o 14,5% w Ameryce Północnej. Nie obejmuje to dalszych redukcji personelu i zwolnień w tym roku.

Wcześniej kilku dyrektorów określiło cięcia w wypowiedziach dla CNBC jako nadmiernie uciążliwe. W zeszłym miesiącu Tavares odrzucił pogląd, jakoby wysiłki firmy w zakresie cięcia kosztów doprowadziły do ​​jej obecnych problemów.