Xiaomi próbuje wejść na rynek smartfonów z wyższej półki z Xiaomi 13 Pro. Postawi chińskiego giganta przeciwko rywalom Apple i Samsungowi.
CFOTO | Publikowanie w przyszłości | Obrazy Getty’ego
Xiaomi wypuściło w niedzielę swój flagowy smartfon na świecie, gdy chiński gigant elektroniczny próbuje zdobyć kawałek rynku high-end i rzucić wyzwanie Apple i Samsungowi.
Xiaomi Mi 13 i 13 Pro zostały pierwotnie wprowadzone na rynek w Chinach w grudniu, ale teraz firma z Pekinu wprowadza urządzenia na rynki zagraniczne.
Xiaomi 13 Pro ma 6,73-calowy ekran i najnowszy chipset Snapdragon 8 Gen 2 od amerykańskiej firmy Qualcomm. Ma aparat z trzema obiektywami i inne funkcje premium, takie jak superszybkie ładowanie. Firma opowiadała o możliwościach swojego aparatu, który „współtworzyła” z niemiecką firmą Leica.
Xiaomi 13 zaczyna się od 999 € (1053 $), a 13 Pro zaczyna się od 1299 €.
Xiaomi miał ciężki rok w 2022 roku, w którym dostawy smartfonów spadły o 26% rok do roku, według firmy badawczej IDC, największy spadek wśród pięciu największych dostawców telefonów. Spółka odnotowała stratę we wrześniowym kwartale, o czym świadczą najnowsze dostępne wyniki finansowe.
Xiaomi stanęło w obliczu wielu przeciwności, w szczególności trudniejszego otoczenia makroekonomicznego związanego ze spowolnieniem chińskiej gospodarki. Według IDC w 2022 roku wysłano łącznie 1,21 miliarda smartfonów, co jest najniższą roczną liczbą dostaw od 2013 roku.
„Xiaomi stoi w obliczu wielu przeciwności w Chinach, takich jak niezwykle popularny Apple iPhone, zaskakująco silny Honor i kapryśni chińscy konsumenci, którzy często w mgnieniu oka przełączają się między markami Androida” – powiedział analityk TechInsights, Neil Mawston, e-mailem dla CNBC.
Honor to chińska marka smartfonów wywodząca się z Huawei.
Xiaomi stało się przez lata jednym z największych producentów smartfonów dzięki strategii wprowadzania urządzeń o wysokiej specyfikacji po bardzo konkurencyjnych cenach. Firma zaczęła wkraczać na rynki zagraniczne około siedem lat temu, kierując się podobną strategią. Ale teraz chce wejść na wyższy segment rynku, gdzie marże rosną, a rynek wciąż rośnie.
Dane Canalys pokazują, że smartfony z wyższej półki, które kosztują ponad 800 USD, stanowiły 18% całego rynku telefonów w 2022 r., w porównaniu z 11% w 2020 r. Wypchnięcie Xiaomi do poziomu premium postawiłoby ją przeciwko Apple i Samsungowi, co być wyzwaniem dla chińskiego konkurenta. Według Canalys urządzenia Samsung i Apple stanowiły 92% rynku high-end w 2022 roku.
„Konkurowanie z Apple i Samsungiem jest bardzo trudne. Nie tylko dorównują one wiodącym na rynku produktom, ale także mierzą się z ogromnymi firmami o wyjątkowej świadomości marki, najnowocześniejszymi wizualizacjami, ukierunkowanym doświadczeniem w zakresie rozwiązań i ekosystemami produktów o wysokim stopniu istotności dla użytkownika, Runar Bjørhovde, analityk badań w Canalys, powiedział CNBC za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Xiaomi to najnowszy chiński odtwarzacz smartfonów, który próbuje przebić się na rynek high-end. Oppo wprowadziło swój pierwszy składany telefon na rynki zagraniczne w tym miesiącu w cenie ponad 1000 USD.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS