16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Polskie biuro Coca-Coli świętuje kultowe marki napojów

Polskie biuro Coca-Coli świętuje kultowe marki napojów

Park biurowy w Warszawie tętni życiem Siedziba Coca-Coli HBCZaprojektowane przez Studio Trochę kreatywne. Wypełniona natychmiast rozpoznawalną ikonografią i charakterystycznymi kolorami z całego świata, eklektyczna mieszanka wnętrz oddaje cześć kultowym markom napojów tej firmy.

Siedziba główna ma powierzchnię ponad 59 000 stóp kwadratowych i na trzech piętrach zatrudnia 500 pracowników. Materiały takie jak drewno dębowe i filc łączą się z szorstką cegłą i betonem, łagodząc wygląd przemysłowego budynku. Niemniej jednak dla projektantów własna, musująca paleta kolorów producenta jest kluczem do poprawy ogólnego wyglądu przestrzeni korporacyjnej.

Nowoczesna część wypoczynkowa w biurze z żywym widokiem na butelki Coca Coli, czerwone i czarne krzesła, drewniane biurka, lampy sufitowe i małą kuchnię w tle.

Nowoczesna sala konferencyjna z długim stołem, czerwono-czarnymi krzesłami nawiązującymi do brandingu Coca-Coli, szarymi panelami akustycznymi, czarnymi lampami wiszącymi i dużymi oknami z widokiem na panoramę miasta.

Lodówka wypełniona Coca-Colą i różnymi innymi napojami stoi pod drewnianą ścianą ozdobioną czerwonymi i czarnymi abażurami butelek.

Korytarz z szafkami wyłożonymi boazerią przypomina Coca Colę ozdobiony czerwonymi i czarnymi abażurami na butelkach. Na suficie znajdują się rury i oświetlenie górne. Na końcu widoczne są drzwi i korytarz.

Zbliżenie na display ścienny złożony z kilku kapsli od butelek Coca-Coli tworzy misterny projekt kultowego logo marki.

Czerwono-biała etykieta Coca-Coli była logicznym punktem wyjścia ze względu na znajome elementy. Zespół jednak nie chciał nadać przestrzeni szkarłatnego odcienia, który mógłby wydawać się ostry lub agresywny, zwłaszcza w ruchliwym miejscu pracy. „Chcieliśmy bawić się tymi detalami, nie przytłaczając jednocześnie personelu” – mówi Jakub Bubel, architekt w BIT CREATIVE „Fala logo pozwoliła nam nawiązać do marki i nadać trunkowi subtelny wygląd, który wszyscy znają”.

Nowoczesny korytarz biurowy z czerwono-czarnym wystrojem, otwartymi półkami i wyraźnie widocznym napisem Coca Cola. Sufit ma odsłonięte rury, a korytarz rozciąga się na odległość.

Nowoczesna przestrzeń biurowa z otwartym planem, rzędami biurek z czarnymi krzesłami, górnymi kranami, czerwono-szarymi meblami nawiązującymi do kultowych kolorów Coca-Coli oraz dużymi oknami zapewniającymi naturalne światło.

Nowoczesna przestrzeń biurowa z kabiną o drewnianej ramie, czerwonym siedziskiem nawiązującym do charakterystycznego koloru Coca-Coli i małym biurkiem. W tle niewyraźna postać przechodzi przez białe drzwi i odsłonięte rury na suficie.

Architekci czerpali inspirację z cienia i pojemnika. Przykładowo w ladę recepcyjną wbudowano napełnione butelki, a szafki posiadają uchwyty w kształcie butelek. Inne elementy ze szkła lub plastiku często są odrzucane, dlatego postanowiono połączyć je w kreatywny sposób – z korzyścią dla ludzi i planety. Klasyczne wersje szklane zostały przerobione na oprawy oświetleniowe w całym biurze. Codzienne aluminiowe kapsle do butelek przekształcają się w elementy ścienne i oznakowania, dodając fantazyjnego akcentu.

Nowoczesna przestrzeń biurowa z huśtawkami jako miejscami do siedzenia, ścianą z dużymi grafikami przedstawiającymi butelki Coca Coli oraz ścianą pokrytą zielenią i oświetloną. "Nastawienie na rozwój" Tożsamość.

Osiągnięcie właściwej równowagi w tak rozległym biurze na planie otwartym było wyzwaniem. Celem było stworzenie przyjaznego środowiska przy jednoczesnej minimalizacji hałasu i zachowaniu prywatności. Stanowiska robocze skonfigurowane są dla maksymalnie 12 osób, wyposażone w proste przegrody. Budki to najpopularniejsza dekoracja wśród pracowników, dostępna w różnych rozmiarach. Duże konstrukcje pokryte drewnianymi deskami nazywane są chatami. Przestrzenie te pozwalają ludziom cieszyć się spokojem podczas pracowitego dnia.

READ  Cemex Polska stawia na odnawialne źródła energii

Sala konferencyjna ze szklanymi ścianami i jaskrawoczerwonymi krzesłami, mural przedstawiający dużą butelkę Coca-Coli z białymi falistymi liniami na czerwonym tle. Na ścianie przymocowana jest biała tablica.

Nowoczesna sala konferencyjna z dużym drewnianym biurkiem, czarnymi krzesłami biurowymi, okrągłymi lampami sufitowymi i oknami sięgającymi od podłogi do sufitu, które prezentują zewnętrzną część obiektu, tworząc świeże i inspirujące środowisko podobne do innowacyjnych przestrzeni w Coca-Coli.

Nowoczesna sala konferencyjna w kształcie litery U, z czerwonymi i szarymi krzesłami, wieloma ekranami i długimi stołami z widocznym logo Coca-Coli na ścianach.

Nowoczesna kawiarnia ma drewniane stoły i mieszankę czerwonych i czarnych krzeseł, duże okna i czerwone lampy wiszące. Wyraźne logo Coca-Coli jest dumnie umieszczone na drewnianej ścianie z tyłu, dodając klasycznego akcentu współczesnemu otoczeniu.

Nie brakuje stref casual, które mają sprzyjać relaksowi i dobrej zabawie. Huśtawki wykonane z liny i drewnianych desek ustawione są obok omszałych ścian, wnosząc do wnętrz tak potrzebną zieleń. W kuchniach na każdym piętrze (zaopatrzonych w mnóstwo firmowych napojów) znajdują się także jadalnie, które pełnią także funkcję przestrzeni zachęcającej do dzielenia się posiłkami lub spotkań towarzyskich ze współpracownikami.

W nowoczesnej jadalni znajdują się drewniane stoły, kolorowe krzesła i fototapeta przedstawiająca czerwony food truck na ceglanej ścianie. Czarna ściana z białymi ilustracjami jedzenia dodaje uroku nostalgicznymi znakami Coca-Coli w stylu vintage.

Mała sala konferencyjna z okrągłym stołem i czterema krzesłami, czerwonym jak puszka Coca-Coli i trzema szarymi. Zawieszony na ścianie telewizor otoczony jest zdjęciami w ramkach. Ściany mają konstrukcję z blachy falistej, a nad nimi wisi lampa sufitowa.

Sala konferencyjna z pasującymi zielonymi krzesłami i długim stołem. Na tylnej ścianie znajduje się żywy mural przedstawiający butelki Sprite na zielonym tle, podkreślający korzenie Coca-Coli. Geometryczny wzór dywanu na podłodze.

Sale konferencyjne są prawdziwą atrakcją, a każda z nich została udekorowana nawiązując do konkretnej marki. Pokój Sprite urządzony jest w cytrusowych, ognistych odcieniach cytryny i limonki. Monster Room, nazwany na cześć napoju energetycznego, to roślina strączkowa z neonowymi zielonymi paskami wyścigowymi. Na ścianach wiszą fotografie deskorolkarzy i zawodników BMX, a pod stołami z eksponatami stoją dwie lśniące maszyny. A w pokoju AdeZ znajduje się stół przymocowany do sufitu. Powiązane obrazy i kształty przywołują ulubione napoje w wyjątkowej scenerii. „Za każdym razem, gdy jesteś w biurze, jesteś w wesołym nastroju, jak Coca-Cola” – zauważa Bubel.

Przytulna przestrzeń konferencyjna z okrągłym stołem, dwoma szarymi krzesłami i telewizorem na ścianie. Ściany zdobią drewniane słoje i duży mural w kształcie łzy, przywołujący na myśl świeżość natury. Zielony dywan pod stopami dodaje spokoju i jest idealny do dzielenia się pomysłami przy coca-coli.

Nowoczesna sala konferencyjna z drewnianym stołem, białymi krzesłami i lampami wiszącymi. Na jednej ze ścian wisi duża reklama napoju AdeZ marki Coca-Cola. Podłoga pokryta jest zielonym dywanem, a duże okna wpuszczają naturalne światło.

W nowoczesnej sali konferencyjnej znajduje się żywy mural przedstawiający różne owoce i liście, przypominający orzeźwiającą reklamę Coca-Coli. Wokół prostokątnego stołu stoją drewniane krzesła, a na ścianie naprzeciwko muralu wisi duży telewizor.

Nowoczesna sala konferencyjna z niebieskim biurkiem, czarno-niebieskimi krzesłami, workiem treningowym, okrągłymi lampami, telewizorem z reklamami Coca-Coli i dużymi oknami z widokiem na drzewa.

Dowiedz się więcej o tym i innych projektach z BIT CREATIVE bitcreative.info.

Zdjęcie: BIT CREATIVE.

Anna Sapphia to pisarka i redaktorka mieszkająca w Nowym Jorku, której pasją są tekstylia. Być może bierze udział w pokazie mody lub kupuje więcej książek. W piątek Anna pisze treści pięciokolumnowe i komercyjne.