26 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Polski Eurocash nakreśla strategię na przyszłość po wzroście wyników za I półrocze

Polski Eurocash nakreśla strategię na przyszłość po wzroście wyników za I półrocze

Polska hurtownia Eurocash planuje w latach 2023-2025 poprawić swoje możliwości omnichannel, dalej inwestować w sieci franczyzowe i partnerskie oraz budować platformę technologiczną dla operatorów lokalnych.

Grupa ogłosiła swoją strategię w oświadczeniu „silny” wzrost sprzedaży W pierwszej połowie roku obrotowego, we wszystkich segmentach działalności, wzrosła o 16% rok do roku do 14,3 mld zł (3,02 mld euro).

Osiągnęła najlepszy półroczny wynik EBITDA w wysokości 407 mln zł (86 mln euro), co stanowi wzrost o 102% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Zwiększ pojemność

„Grupa Eurocash jest już największą hurtownią FMCG w kraju, z najbardziej zaawansowaną siecią logistyczną” – komentuje Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash. „Jesteśmy właścicielem i operatorem sieci partnerskich z prawie 16 000 sklepów i największym supermarketem internetowym w Polsce.

„Nowa strategia pozwoli nam w pełni wykorzystać ten potencjał i lepiej wspierać rozwój polskich przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy”.

Inne aspekty strategii na lata 2023-2025 obejmują podwojenie sprzedaży e-commerce B2B za pośrednictwem platformy eurocash.pl grupy, zbudowanie banera Delikatesy Centrum w modelu franczyzowym oraz zwiększenie przychodów z działalności e-grocery Frisco do PLN. 1 mld (wzrost z 294 mln zł ogłoszonych w całym 2021 r.).

Solidna pierwsza połowa

Jeśli chodzi o wyniki półroczne, Eurocash odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży w każdym formacie dostaw, co poprawiło wynik EBITDA – przy całkowitym wzroście EBITDA o 24%.

„Jednocześnie coraz więcej naszych klientów zamawia produkty na eurocash.pl” – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

„Liczba użytkowników serwisu wzrosła w czerwcu do prawie 38 tys. w porównaniu do niespełna 31 tys. na początku roku”.

Całkowita sprzedaż detaliczna firmy wzrosła o prawie 20% w pierwszej połowie roku, do 3,6 mld zł (760 mln euro).

© 2022 Europejski Dziennik Supermarketów – Twoje źródło najnowszych Sprzedaż detaliczna Aktualności. Artykuł autorstwa Stephena Vine-Joana. Kliknij Zarejestrować Aby zarejestrować się do ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.