12 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Podczas rozmów strajkowych Biden pracował nad budowaniem relacji z przywódcą związku zawodowego United Labour.  Jeszcze nie zapłacili całości

Podczas rozmów strajkowych Biden pracował nad budowaniem relacji z przywódcą związku zawodowego United Labour. Jeszcze nie zapłacili całości

WASZYNGTON (AP) – Prezydent Joe Biden zadzwonił do szefa związku zawodowego United Auto Workers, aby pogratulować mu w zeszłym tygodniu podpisania nowego kontraktu z General Motors Życzę mu wszystkiego najlepszego z okazji 55. urodzin, co będzie znakiem ewolucji ich relacji od ich pierwszego spotkania w Gabinecie Owalnym 19 lipca.

Prezydent UAW Sean Fein Rozpoczął strajk przeciwko GM twierdza I właściciel Chryslera Stellantis Z chęcią zmuszenia przywódców politycznych do wyboru między wspieraniem związków zawodowych a firmami. Biden już dawno przekroczył tę granicę. W swoich przemówieniach deklarował, że związki zawodowe budują klasę średnią, ale jednocześnie wychwalał swoje referencje jako byłego senatora ze „światowej stolicy korporacji”, znanej również jako Delaware.

Biały Dom był zdeterminowany zbudować zaufanie Fine’a i powstrzymać się od okazjonalnych obelg pod adresem Bidena. Takie podejście, które obejmowało spotkanie Bidena z Pracownicy linii pikiet w Michigan, Pomogło to rozwiązać serię strajków, które trwały około 45 dni i doprowadziły do ​​znacznych podwyżek płac pracowników.

Ale nawet gdy podczas zamieszek sympatie Bidena otwarcie przesunęły się w stronę pracowników związkowych, niewiele wskazuje na to, że UAW odnosi się całkowicie ciepło do prezydenta Demokratów. Biden nie zdobył jeszcze poparcia związku, starając się o reelekcję, kierując przesłanie do pracowników fizycznych.

UAW odmówił rozmów na temat swoich relacji z Białym Domem. Oczekuje się, że jakakolwiek ostateczna decyzja w sprawie zatwierdzenia zapadnie dopiero po sfinalizowaniu umów z producentami samochodów, co prawdopodobnie nastąpi jeszcze w tym miesiącu.

Relacje między Fine i Bidenem mogą mieć kluczowe znaczenie dla wyniku wyborów w 2024 r. Ponad 380 000 członków UAW rozproszonych jest po różnych stanach, w tym Michigan, Pensylwanii i Wisconsin, a więc w miejscach, w których niewielkie marginesy wyłoniły zwycięzcę dwóch ostatnich konkursów prezydenckich.

Gene Sperling, łącznik Białego Domu ds. rozmów strajkowych, był w codziennym kontakcie z kierownictwem UAW i trzema producentami samochodów. Biden zlecił doradcy ekonomicznemu, który pracował w trzech Białych Domach Demokratów, nawiązanie relacji z UAW, ale także utrzymywanie relacji z producentami samochodów, które pomagają realizować program Bidena dotyczący pojazdów elektrycznych.

READ  Aktywność fabryk w Chinach spada szybciej niż oczekiwano, ponieważ ożywienie słabnie

Sperling powiedział Associated Press, że komunikując się ze wszystkimi stronami, przestrzegał zestawu zasad: „Nie jesteśmy tutaj, aby się wtrącać. Nie jesteśmy tutaj, aby się wtrącać. Nie jesteśmy tutaj, aby się wtrącać”. Nie jesteśmy tu po to, żeby pośredniczyć. Ale chcemy być w kontakcie. „Chcemy być użyteczni”.

W miarę upływu tygodni Biden i jego zespół robili mniej i publicznie coraz bardziej zbliżali się do zjednoczenia.

W pewnym momencie Sperling powtórzył producentom samochodów stanowisko UAW, że w nowych umowach należy uwzględnić korektę kosztów utrzymania, aby płace można było dostosować do inflacji. Poprawka ta stała się częścią pierwotnej umowy, która obejmuje również podwyżkę płac pracowników GMO o 30% do kwietnia 2028 r., kiedy umowa wygaśnie.

Biden powtórzył swoje stanowisko, że pracownicy branży motoryzacyjnej ponieśli ofiary podczas kryzysu finansowego w 2008 r., aby utrzymać swoich pracodawców na rynku. Prezydent stwierdził, że teraz, gdy producenci samochodów zgarniają miliardy dolarów zysków, ci sami pracownicy powinni dzielić się premiami.

Prezydent doświadczył, że polityka była drażliwa Niskie oceny jego przywództwa gospodarczego. Dorośli w USA w dużej mierze zignorowali zdrową stopę bezrobocia wynoszącą 3,9%, skupiając się zamiast tego na inflacji, w tym na 20% wzroście cen nowych samochodów od czasu jego prezydentury.

Ale rodziny związkowe były także kluczowym elektoratem Demokratów. Stanowią oni zaledwie 16% wyborców w całym kraju, ale według ogólnokrajowego sondażu AP VoteCast w 2020 r. Biden wygrał tę grupę z przewagą 56%.

Chociaż zorganizowana siła robocza w przeważającej mierze wspierała Bidena, UAW pozostaje głównym bastionem. Fine skrytykował Donalda Trumpa, głównego kandydata Partii Republikańskiej do nominacji prezydenckiej w 2024 r., ale w tygodniach poprzedzających strajk i jego następstwa przywódca związkowy mógł czasami nie dostrajać się do Bidena.

READ  Dyrektor generalny Lyft mówi pracownikom, że muszą wrócić do biura

Kiedy 19 lipca Fine udał się do Białego Domu, aby spotkać się z wyższymi urzędnikami, Biden nalegał, aby 30-minutowe spotkanie w Gabinecie Owalnym odbyło się bez doradców, powiedział Sperling.

Ale Święto Pracy ujawniło pęknięcia w stosunkach między związkiem a Białym Domem. W odpowiedzi na pytania reporterów o możliwość nieogłoszonego jeszcze strajku, Biden starał się bagatelizować ryzyko.

„Nie martwię się strajkiem, dopóki on nie nastąpi” – powiedział Biden 4 września. „Nie sądzę, że to nastąpi”.

Fine odpowiedział osobnej grupie reporterów, sugerując, że Biden został wprowadzony w błąd: „Musi wiedzieć coś, czego my nie wiemy. Być może firmy planują przyjść i przedstawić nam nasze żądania poprzedniego wieczoru. Nie wiem. , ale w środku myśli o czymś, o czym ja nie wiem.

Sperling powiedział, że prezydent swoją wypowiedzią próbował wesprzeć związki zawodowe. Kiedy prezydent zobaczył, jak zinterpretowano jego oświadczenia, bezpośrednio zadzwonił do Finna, aby wyjaśnić.

Biden przeprowadził wiele rozmów z producentami samochodów i Vine przed ostatecznym terminem strajku przypadającym na 15 września. Kiedy stało się jasne, że nastąpi ukierunkowany strajk w określonej liczbie fabryk, Biden okazał swoje poparcie dla UAW. Wydał oświadczenie, w którym zapożyczył język UAW i powiedział, że Sperling i pełniąca obowiązki Sekretarza Pracy Julie Su pojadą do Michigan, aby pomóc w rozmowach.

Sperling powiedział jednak, że UAW nie chciał, aby w pierwszym tygodniu strajku byli obecni przedstawiciele kierownictwa ze względu na wiadomość, jaką może wysłać na temat statusu negocjacji. W tym momencie panowała wystarczająca pewność, że z punktu widzenia Białego Domu nieporozumienie w niewielkim stopniu zaszkodziło stosunkom. W następnym tygodniu Sperling i Sue dwukrotnie spotkały się osobiście z negocjatorami.

Jednak Fine wyraził swoje niezadowolenie z publicznych wypowiedzi Bidena, że ​​negocjacje zostały zerwane, co doprowadziło do strajku.

„Zgadzamy się z Joe Bidenem, który mówi: «Rekordowe zyski oznaczają rekordowe dziesięciolecia»”. „Nie zgadzamy się, gdy twierdzi, że negocjacje się zepsuły” – stwierdził Fine w oświadczeniu.

READ  Czego Stany Zjednoczone mogą się nauczyć od Norwegii, jeśli chodzi o przyjęcie pojazdów elektrycznych

Przedstawiciele UAW powiedzieli Sperlingowi, że Fine naprawdę chciał, aby Biden odwiedził linie pikiet nie w ramach wydarzenia politycznego, ale jako przejaw wsparcia dla pracowników. Bidenowi spodobał się ten pomysł. Po przyjęciu zaproszenia Sperling poinformował producentów samochodów, że Biden spotka się ze strajkującymi pracownikami. Firmy nie były zadowolone, ale to nie przeszkodziło w rozmowach.

Wizyta Bidena na linii pikiet w Michigan 26 września – pierwsza wizyta prezydenta – zyskała uznanie, ale niewiele więcej. Fine powiedział, że Biden „zdecydował się stanąć po stronie robotników” i dodał: „Wiemy, że prezydent zrobi to, co słuszne dla klasy robotniczej i kiedy my zrobimy to, co słuszne dla klasy robotniczej”.

Jednak prezydent UAW odmówił poparcia prezydenta, który był zaangażowany w świadomość historyczną.

„Zobaczymy, jak to pójdzie” – powiedział Fine wówczas Associated Press. „To nie dotyczy tylko mnie. To zależy od naszego kierownictwa i naszych członków. Mamy swój proces, którego przestrzegamy. Więc tak jak powiedziałem, zrobimy to, gdy nadejdzie czas”.

Jednak Biały Dom uznał to za budowanie zaufania do UAW w miarę postępu rozmów. Ford osiągnął wstępne porozumienie 25 października, następnie Stellantis 28 października, a General Motors był bliski zawarcia porozumienia.

Podczas niepowiązanego lotu Sperling wysłał SMS-a do dyrektor generalnej GM Mary Barra i urzędnika UAW, aby przekazali mu wiadomość w przypadku osiągnięcia porozumienia w powietrzu. Po osiągnięciu wstępnego porozumienia Barra powiedziała zgromadzonym negocjatorom, że musi wysłać SMS-a do Białego Domu.

___

Do powstania tego raportu przyczynił się autor AP Auto Tom Krischer z Detroit.