Prywatny deweloper z alternatywną wizją przebudowy Pennsylvania Station na Manhattanie powiedział w środę, że jego plan byłby znacznie tańszy niż konkurencyjna propozycja wspierana przez Metropolitan Transportation Authority.
Nowy plan ASTM North America obejmuje remont Penn Station, najbardziej ruchliwego węzła kolejowego w Stanach Zjednoczonych, oraz owinięcie Madison Square Garden wysoką kamienną fasadą. Zostało to ujawnione kilka dni po tym, jak gubernator Nowego Jorku Kathy Hochul wskazała, że stan jest gotowy do dalszych prac remontowych.
Przedstawiciele ASTM powiedzieli we wtorkowej prezentacji, że plan firmy był lepszy niż ten wspierany przez MTA, ponieważ byłby tańszy o 1 miliard dolarów i doprowadziłby do bardziej znormalizowanej hali pociągów.
Ogłoszenie mogło zaognić konflikt między ASTM a MTA, którego prezes, Jano Lieber, Powiedział w kwietniu, że plan był stratą czasupo części dlatego, że wiązało się to z zapłaceniem właścicielom ogromnej opłaty na rzecz Madison Square Garden, która znajduje się na szczycie stacji, za wyburzenie części kompleksu.
Chociaż Amtrak jest właścicielem budynku, decyzja o tym, który plan przebudowy będzie realizowany, miała zostać podjęta wspólnie przez kolej oraz stany Nowy Jork i New Jersey, które kontrolują MTA i New Jersey Transit.
Przywódcy obywatelscy opowiadali się za nową stacją w Pensylwanii co najmniej od lat 90. XX wieku, kiedy były senator Daniel Patrick Moynihan zaproponował przekształcenie starego budynku poczty Jamesa A. Farleya po drugiej stronie Ósmej Alei w halę kolejową. Pomysł ten stał się rzeczywistością pod rządami byłego gubernatora Andrew M. Cuomo, ale niewiele zrobił, aby złagodzić zatłoczenie i ponure warunki na samej Penn Station. Wysiłki mające na celu renowację centrum kolejowego były utrudnione przez obecność nad nim placu, a urzędnicy przez lata domagali się przeniesienia parku, bez skutku.
Chociaż inne plany renowacji Penn Station były proponowane, a następnie odrzucane na przestrzeni lat, nie mogąc pokonać biurokratycznych i politycznych przeszkód, wielu urzędników miejskich i stanowych oraz liderów wpływowych organizacji non-profit wyraziło poparcie dla propozycji ASTM. Większość odnowień zostanie sfinansowana z dolarów stanowych i podatków federalnych.
Odpowiadając na krytykę TCA, Peter Cipriano, starszy wiceprezes ASTM North America, powiedział we wtorkowej prezentacji, że propozycja jego firmy byłaby tańsza i że istnieje jasny plan zapłaty za nią.
„Mają ponad 7 miliardów dolarów w gotówce i nie jest do końca jasne, skąd pochodzą pieniądze na to” – powiedział, odnosząc się do szacunków kosztów planu MTA, które sięgały nawet 10 miliardów dolarów.
Propozycja ASTM obejmowałaby zakup i wyburzenie Teatru w MSG, lokalu o powierzchni 160 000 stóp kwadratowych po zachodniej stronie kompleksu rozrywkowego, aby zrobić miejsce dla dwóch nowych wypełnionych światłem audytoriów: wielkie wejście od Ósmej Ulicy z 55 -stopowe stropy i 105-metrowe atrium pośrodku bloku, gdzie się opróżnia.W chwili obecnej wyposażeniem są ciężarówki. Remont zapewni łatwiejszy dostęp do wszystkich 21 torów, zmniejszy zatory i pozwoli na zwiększenie przepustowości torów w kolejnych modernizacjach. Firma twierdzi, że budowa może zostać zakończona w ciągu sześciu lat.
ASTM przeznaczy 1 miliard dolarów na rozpoczęcie projektu i będzie polegać na mieszance funduszy stanowych i federalnych, aby pokryć saldo. Firma zarządzałaby stacją i obsługiwała ją przez 50 lat, podczas gdy trzy agencje kolejowe korzystające z tej przestrzeni — Amtrak, New Jersey Transit i MTA — płaciłyby łącznie około 250 milionów dolarów rocznie za franczyzę. Ewentualne przekroczenia kosztów budowy poniesie prywatna firma.
Cipriano powiedział, że koszt zakupu teatru w MSG wyniesie mniej niż 500 milionów dolarów. W planie ASTM Madison Square Garden Entertainment, prowadzona przez miliardera Jamesa Dolana, zapłaci również za renowację kultowej kolejki górskiej w parku.
Plan został ujawniony w marcu. Zespół projektowy, kierowany przez PAU i HOK, firmę architektoniczną, która nosi godną pochwały ikonę Terminalu B lotniska La Guardia, dokonał od tego czasu kilku zmian.
Szklana skrzynia, w której znajdowałby się MSG, zniknęła, zastąpiona przez neoklasycystyczną platformę z wapienia lub granitu, z liniami nawiązującymi do korynckich kolumn budynku Beaux-Arts Farley po drugiej stronie ulicy.
Wyburzenie sceny nie tylko stworzy miejsce na ekscytujące nowe wejście, ale także zrobi miejsce na alternatywny schemat załadunku ciężarówek, który ma kluczowe znaczenie dla płynności ruchu, powiedział Vishan Chakrabarty, dyrektor kreatywny PAU.
„Nie można tego odrzucić jako kosmetyku” – powiedział.
Plan MTA osiągnąłby wiele z tych samych celów, z wyjątkiem nowego wejścia na Ósmej Alei, które agencja określiła jako niepotrzebnie drogie, ponieważ większość osób dojeżdżających do pracy korzysta z wejścia na Siódmą Aleję. Zarząd Transportu oszacował, że całkowity koszt budowy hali kolejowej przy Ósmej Alei wyniesie od 1,5 do 2 miliardów dolarów.
Plan ASTM jest częściowo tańszy, ponieważ projekt nie usuwałby ważnego mostu konstrukcyjnego między Siódmą a Ósmą Aleją. Chakrabarti powiedział, że usunięcie może zwiększyć koszty budowy o ponad 1 miliard dolarów.
Jamie Torres-Springer, prezes MTA ds. budownictwa i rozwoju, powiedział, że odbudowa środkowego mostu była ważna dla planu agencji.
ASTM ściśle współpracowało również z firmami inżynierskimi, które znały zawiłości parku. Pan Torres-Springer powiedział, że władze transportu lotniczego nie są zainteresowane płaceniem za szczegóły techniczne, które już posiadały.
„To bardzo zabawne – każda oferta, duża i mała, od ASTM wiąże się z zapłaceniem MSG” – powiedział Torres Springer.
W poniedziałek pani Hochul oficjalnie porzuciła plan budowy 10 drapaczy chmur w pobliżu istniejącej stacji Penn Station, aby pomóc w sfinansowaniu nowego węzła kolejowego. Zapowiedział rozpoczęcie wstępnego procesu projektowego, którego zwieńczeniem ma być państwowy przetarg na realizację projektu.
Czas jego ogłoszenia nie był przypadkowy: miało to miejsce na kilka dni przed oczekiwaniem ASTM na ujawnienie szczegółów finansowych własnego planu.
Decyzja o kontynuacji bez elementu wieży nie była zaskoczeniem. Plan 10 wież, który Hochul odziedziczył po panu Cuomo, obejmował stworzenie milionów stóp kwadratowych powierzchni biurowej w czasie, gdy rynek komercyjny słabł, a koszty finansowania zewnętrznego były wysokie. Vornado Realty Trust, deweloper, który miał zbudować te drapacze chmur, wstrzymał swoje plany w lutym.
Pani Hochul powiedziała, że jest „otwarta na wszystkie potencjalne scenariusze”, co wydaje się stwarzać szansę dla ASTM. Ogłosiła to stojąc obok szefa dzielnicy Manhattanu, Marka Levine’a, który właśnie to zrobił skutecznie poparte Plan ASTM, a Anthony Koscia, prezes Amtrak, jego linia kolejowa jest otwarta na ten pomysł. Rzecznik Amtrak odmówił komentarza w tej sprawie.
Ale planowi ASTM zdecydowanie sprzeciwia się pan Lieber, dyrektor naczelny Urzędu Transportu Lotniczego, który zjeżył się na myśl, że prywatna firma włączy się w operację, którą on prowadzi.
On i jego zespół wskazywali na nowy korytarz stacji Long Island Rail Road jako dowód na to, że MTA może skutecznie nadzorować duże projekty, i sprzeciwił się pomysłowi popychania Madison Square Garden Entertainment do przejęcia sceny w MSG.
Madison Square Garden Entertainment wskazało otwarcie na plan ASTM. Wydaje się mniej otwarty na sugestie MTA.
podczas niedawne przesłuchanie Jeśli chodzi o próbę odnowienia pozwolenia na użytkowanie stadionu przez park na zawsze, przedstawiciel MSG odrzucił plan MTA jako „element koncepcyjny”, który „nie działa z inżynieryjnego punktu widzenia”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów