Przez ponad 50 lat Patagonia wypracowała sobie reputację jednej z najbardziej szanowanych marek na świecie. Oprócz produkcji wszechobecnych kurtek polarowych w biurach korporacji i schroniskach górskich, ta firma zajmująca się odzieżą outdoorową znana jest ze swoich otwartych wypowiedzi na temat zmian klimatycznych i przekazywania części swojej sprzedaży organizacjom ekologicznym.
Co więcej, świadome podejście Patagonii do biznesu rozciąga się długo na jej pracowników. Od samego początku Yvon Chouinard, tajemniczy wspinacz, który stał się przedsiębiorcą, który założył firmę, ustalił elastyczne godziny pracy, które dawały pracownikom swobodę ścigania się z falami, gdy fale są odpowiednie, lub odbierania dzieci ze szkoły – a wszystko to w ramach alternatywy podejście do prowadzenia biznesu, które Chouinard nakreślił w swojej autobiografii. Pozwól moim ludziom surfować.
Nic więc dziwnego, że o tej decyzji trafiły na pierwsze strony gazet, gdy na początku tego tygodnia Patagonia ogłosiła, że prosi jedną trzecią pracowników obsługi klienta o przeprowadzkę do jednego z siedmiu miast w USA lub rozstanie się z firmą.
powiedział Curly Kenna, szef komunikacji Patagonii szczęście Że przez większą część ubiegłego roku nasz zespół obsługi klienta, który od czasu pandemii był całkowicie zdalny, odnotował wzrost zatrudnienia o 200–300% przez większą część ubiegłego roku.
„Często pracownicy pracowali tylko dwie godziny dziennie” – powiedziała Kenna. „To nie jest dobre dla twojej kariery. To nie jest dobre dla biznesu”.
Według Kenny firma rozpoczęła eksperymenty z modelem „pivot” w zeszłym roku szczęście, Wynika to w dużej mierze z negatywnych opinii, jakie otrzymała na temat pracy w pełni zdalnej.
„bardzo [employees] „Przegapili wiele ważnych aspektów kulturowych związanych z Patagonią i wynikających z bliskości ludzi. Martwili się także zmianą kariery i rozwojem kariery, przez co czuli się trochę odizolowani”.
Zgodnie z nowym modelem 90 z 255 pracowników firmy będzie musiało przenieść się w promieniu 60 mil od nowego „centrum” miasta – Atlanty, Salt Lake City, Reno, Dallas, Austin, Chicago lub Pittsburgha. Pracownicy zostali poproszeni o podjęcie decyzji do piątku, a jeśli zdecydują się na przeprowadzkę, muszą zostać przeniesieni do 30 września. Firma oświadczyła, że pomoże pokryć koszty transportu.
Niektórzy pracownicy twierdzą, że termin, jaki wyznaczono im na podjęcie decyzji, był pośpieszny i nieuzasadniony.
„To poważna decyzja, jeśli zamierzasz wykorzenić swoje życie i przenieść się do innego miasta, i masz o tym zdecydować w ciągu dwóch lub trzech dni?” Powiedział jeden z pracowników Gwiazda hrabstwa Ventura, Kto pierwszy ogłosił decyzję.
Kenna stwierdziła, że rozumie, dlaczego niektórzy pracownicy są zdenerwowani, ale Patagonia powiedziała swoim pracownikom, że przejście na model centralny było przejrzyste, a biorąc pod uwagę problem nadmiernej liczby pracowników w firmie, mogło to nastąpić wcześniej.
„Chcieliśmy zachować się naprawdę celowo i chcieliśmy mieć pewność, że to właściwy model” – powiedziała. szczęście„Wiedzieliśmy, że będzie to miało wpływ na wiele osób, więc potraktowaliśmy to bardzo poważnie i pomyśleliśmy o różnych sposobach, w jakie moglibyśmy zadbać o naszych ludzi. Uważam więc, że to uczciwa decyzja, ale myślę, że to jest nasza prawdziwa odpowiedź.”
Kenna powiedziała również, że istnieje pewna elastyczność w odniesieniu do piątkowego terminu.
Według corocznego badania Harris Poll on Corporate Reputation, w 2023 roku Patagonia została uznana za najbardziej renomowaną markę na świecie, awansując z trzeciego miejsca w roku poprzednim. W 2023 roku spadnie na ósme miejsce. 2024.
W 2022 roku Chouinard i jego rodzina pozbyli się zysków firmy o wartości 3 miliardów dolarów, dzieląc akcje firmy na dwa nowe fundusze mające na celu przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Według danych od chwili wejścia w życie restrukturyzacji firma przekazała organizacjom zajmującym się ochroną przyrody i innym organizacjom non-profit ponad 70 milionów dolarów. New York Timesa.
„Zamiast eksploatować zasoby naturalne w celu generowania zysków dla akcjonariuszy, wywracamy kapitalizm akcjonariuszy do góry nogami, czyniąc ziemię naszym jedynym udziałowcem” – napisał w artykule prezes Charles Cone. szczęście opinia.
Jednak w następstwie decyzji podjętej w tym tygodniu niektórzy pracownicy, których to dotyczy, twierdzą, że podejście firmy do pracowników uległo zmianie.
„Myślę, że firma bardzo się zmieniła, odkąd została sprzedana Matce Ziemi” – powiedział jeden z pracowników. Interesuje się handlem. „Odkąd Yvonne odeszła, odchodzenie od dbania o pracowników przebiega powoli”.
W ramach procesu restrukturyzacji rodzina Chouinardów nadal sprawuje silną kontrolę nad spółką.
„Twierdzenie, że Yvonne odeszła, jest niezgodne z faktami” – stwierdziła Kenna. szczęście„Powie ci, że pracuje teraz ciężej niż kiedykolwiek wcześniej”.
„W ciągu ostatnich trzech lat naprawdę pracowaliśmy nad wzmocnieniem sposobu, w jaki komunikujemy się z naszymi pracownikami i dbamy o nich” – powiedziała. „Przykro mi słyszeć, że ludzie myślą, że robimy mniej, ponieważ ciężko pracujemy, aby zrobić więcej”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów