15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Partner EBOR i InnoEnergy w recyklingu pojazdów elektrycznych w Polsce;  Następna jest Europa Środkowa

Partner EBOR i InnoEnergy w recyklingu pojazdów elektrycznych w Polsce; Następna jest Europa Środkowa









  • EBRD i EIT InnoEnergy partnerem w recyklingu baterii EV

  • Bariery rynkowe i możliwości zostaną początkowo zbadane w Polsce

  • Centrum wiedzy połączy interesariuszy, co doprowadzi do nowych inwestycji

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) i EIT InnoEnergy współpracują, aby stworzyć krajobraz inwestycyjny dla recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) w gospodarkach, w których inwestuje bank, zaczynając od Polski i potencjalnie rozszerzając się na sąsiednie kraje w Europie Środkowej.

Celem EBOR i EIT InnoEnergy jest poprawa wykorzystania surowców wtórnych w produkcji baterii.

Obie firmy mają duże doświadczenie w ekosystemie akumulatorów pojazdów elektrycznych i duże osiągnięcia w opracowywaniu modeli biznesowych gospodarki o obiegu zamkniętym.

W ostatnich latach EBOR dokonał kilku inwestycji w produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej i zbudował silne sieci w tym sektorze. W Polsce EBOR przeznaczył ponad 500 mln euro na sektor produkcji pojazdów elektrycznych, w tym na najnowszy projekt inwestycji w nowy zakład recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych.

Prezes EIT InnoEnergy Europejski sojusz na rzecz baterii (EBA), wspiera innowacyjne firmy działające w sektorach czystych technologii i baterii oraz prowadzi Akademię EBA, która pomaga szkolić siłę roboczą potrzebną do rozwoju unijnego sektora baterii. Platforma Akademii EBA będzie kluczem do współpracy z kluczowymi interesariuszami w łańcuchu wartości recyklingu baterii. Oprócz EBA siłą napędową jest EIT InnoEnergy Europejskie Centrum Akceleracji Zielonego Wodoru (EGHAC) i Europejski Sojusz Przemysłu Fotowoltaiki Słonecznej.

Obie firmy będą wspólnie pracować nad identyfikacją barier rynkowych dla rozwoju łańcucha wartości recyklingu akumulatorów EV w Polsce i na innych rynkach Europy Środkowej. Oceń wyzwania techniczne i regulacyjne, stwórz platformę ułatwiającą wymianę i partnerstwa między zainteresowanymi stronami w łańcuchu wartości recyklingu materiałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych, stwórz centrum wiedzy umożliwiające naukę i ostatecznie wspieraj dostęp do finansowania.

Marcin Wasilewski, CEO EIT InnoEnergy Central Europe, powiedział: „Skuteczna dekarbonizacja transportu odgrywa kluczową rolę w unijnym planie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Z analiz wynika, że ​​do 2030 roku po drogach Polski będzie jeździło ponad milion pojazdów elektrycznych. jest głównym dostawcą akumulatorów na rynki europejskie.Jednakże komponenty do akumulatorów Dostępność jest poważnym wyzwaniem.Intensywność wykorzystania materiałów w pojeździe elektrycznym jest prawie dwa razy większa niż w przypadku pojazdów spalinowych.Chociaż nowe technologie mogą zmniejszyć materiałochłonność, recykling i gospodarka o obiegu zamkniętym może zaspokoić popyt i zachować strategiczną autonomię UE.Jako EIT InnoEnergy branża czystych technologii w Europie Środkowo-Wschodniej jest strategicznym atutem UE.Jesteśmy zaangażowani w integrację między łańcuchami, w tym wykwalifikowanych pracowników.Teraz współpracujemy z EBOR w celu rozwoju i skalowania środkowoeuropejskiego ekosystemu recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych . Cieszymy się, że możemy

Gianpiero Nacci, Director of Sustainable Business and Infrastructure, Climate Strategy and Delivery, powiedział: „Baterie zostały uznane za jedną z kluczowych technologii przejścia na niskoemisyjną i odporną gospodarkę, która jest priorytetem EBOR. Rozwój rynków wtórnego surowce do akumulatorów będą miały kluczowe znaczenie dla przyspieszenia przejścia na pojazdy niskoemisyjne i bezemisyjne.Umożliwi również wytwarzanie produktów w Europie i z odpadów, co ma na celu zapewnienie znacznych korzyści gospodarki o obiegu zamkniętym wszystkim, od obywateli po inwestorów.EBOR z przyjemnością współpracuje z EIT InnoEnergy nad naszymi wspólnymi celami w kierunku bardziej ekologicznego systemu transportu i efektywnego gospodarowania zasobami.

Do tej pory EBOR zainwestował w Polsce blisko 12,5 mld euro. Obecny udział projektów zielonej transformacji gospodarczej w kraju wynosi 80 proc.












READ  Przywódca Polski twierdzi, że przeniesienie taktycznych broni nuklearnych Rosji na Białoruś zmienia bezpieczeństwo regionalne – Telangana Today