6 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Odrzutowiec Southwest, który wykonał „holenderską bułkę”, został zaparkowany na zewnątrz podczas silnej burzy

Odrzutowiec Southwest, który wykonał „holenderską bułkę”, został zaparkowany na zewnątrz podczas silnej burzy

DALLAS (AP) – Śledczy twierdzą, że samolot Southwest Airlines uległ wypadkowi „Niezwykła bułka holenderska” Samolot został zaparkowany na zewnątrz podczas silnej burzy podczas lotu, a następnie przeszedł rutynową konserwację, po której piloci zauważyli dziwne ruchy pedałów steru kierunku.

Po incydencie z 25 maja mechanicy z Southwest znaleźli… „Znaczne szkody” Natomiast na ogonie samolotu, gdzie znajduje się ster Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu We wtorek powiedziała, że ​​nie określiła jeszcze, kiedy doszło do szkody.

Samolot, A Boeinga 737 MaxWedług danych Flightradar24.com linie Ethiopian Airlines zostały uziemione na ponad miesiąc, ale w zeszłym tygodniu wznowiły loty.

Holenderski ruch przechyłu to rytmiczne, kołysające połączenie odchylenia lub przesuwania ogona na boki i oscylacji końcówek skrzydeł w górę i w dół. Samolot Southwest doświadczył tego ruchu na wysokości 34 000 stóp i ponownie po zejściu na wysokość 32 000 stóp podczas lotu z Phoenix do Oakland w Kalifornii.

Stan ten może być niebezpieczny, a nowoczesne samoloty mają „tłumik odchylenia”, który powstrzymuje oscylacje charakterystyczne dla holenderskiego przechyłu.

Po wylądowaniu samolotu mechanicy z Southwest odkryli pęknięcia w metalowej klamrze i żebrach mocujących rezerwową jednostkę sterującą mocą układu steru. W zeszłym tygodniu śledczy zbadali uszkodzone części w Ogden w stanie Utah.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu podała, że ​​16 maja samolot został zaparkowany na noc na lotnisku w Nowym Orleanie podczas burz, którym towarzyszył porywisty wiatr o prędkości do 80 km/h, ulewny deszcz i ostrzeżenie przed tornadem.

W dniu 23 maja samolot przeszedł planową konserwację, po której piloci zaobserwowali ruch pedałów steru kierunku po włączeniu tłumika odchylenia. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu stwierdziła, że ​​piloci lotu 25 maja poczuli poruszanie się pedałów podczas przechyłu holenderskiego, a nawet po wylądowaniu.

Wstępny raport Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu wskazuje, że samolot mógł zostać uszkodzony podczas burzy, powiedział John Cox, były pilot linii lotniczych, a obecnie konsultant ds. bezpieczeństwa. Dodał, że wiatr osiągający siłę huraganu mógł powodować podskakiwanie steru zaparkowanego samolotu w przód i w tył.

READ  Zaawansowany technologicznie Nasdaq osiąga lepsze wyniki niż inne główne amerykańskie indeksy, podczas gdy Apple szybuje w górę

Cox stwierdził, że „absolutnie w żaden sposób nie ma mowy”, aby rolka Holendra mogła spowodować tak rozległe zniszczenia i nie wierzył, że miało to związek z pracami konserwacyjnymi.

„Nie postrzegam tego jako problemu MAX. Nie postrzegam tego obecnie jako problemu 737. Uważam to za jednorazowy incydent” – powiedział.

Według Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu linie Southwest przeprowadziły w zeszłym miesiącu inspekcję swoich samolotów Max 231 i nie stwierdziły żadnych innych uszkodzeń w pobliżu zespołów napędowych steru ani żadnych problemów w nowych samolotach, które otrzymały od tego czasu.

Southwest z siedzibą w Dallas odmówił komentarza.

Ustalenie prawdopodobnej przyczyny wypadku przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu może zająć rok lub dłużej.