Nvidia pokazuje, jak programiści zaczynają wykorzystywać narzędzia sztucznej inteligencji „cyfrowego człowieka” do wyrażania głosu i animowania postaci z gier wideo oraz tworzenia dialogów. W poniedziałek na konferencji twórców gier firma Klips na klatkę piersiową Do Tajny protokółgrywalna demonstracja techniczna pokazująca, jak narzędzia AI mogą pozwolić NPC-om reagować w unikalny sposób na interakcje graczy, generując nowe reakcje pasujące do rozgrywki na żywo.
W wersji demonstracyjnej gracze wcielają się w prywatnego detektywa, realizującego cele w oparciu o rozmowy z NPC-ami wyposażonymi w sztuczną inteligencję. Nvidia twierdzi, że każde doświadczenie w grze jest „wyjątkowe”, a interakcje z graczami w czasie rzeczywistym prowadzą do różnych wyników gry. John Spitzer, wiceprezes ds. technologii rozwoju i wydajności w firmie Nvidia, mówi technologia sztucznej inteligencji firmy „Może obsługiwać złożoną animację i mowę konwersacyjną wymaganą, aby interakcje cyfrowe sprawiały wrażenie realnych”.
Tajny protokół Został stworzony we współpracy z Inworld AI, start-upem zajmującym się grami AI i wykorzystuje technologię Nvidia Silnik awatara w chmurze (ACE) Technologia — ta sama, która posłużyła za wersję demonstracyjną futurystycznego sklepu z ramenem, którą Nvidia wypuściła w maju ubiegłego roku. Nowa Tajny protokół Demo nie pokazuje, jak skuteczne będą te NPC zasilane sztuczną inteligencją w rzeczywistej rozgrywce, ale zamiast tego pokazuje wybrane klipy NPC-ów transmitujących różne linie głosowe. Animacje dostarczania linii i synchronizacji ruchu warg wyglądają jak roboty, tak jakby prawdziwy chatbot rozmawiał z Tobą przez ekran.
Inworld twierdzi, że planuje wydanie Tajny protokółKod źródłowy Nvidii „w najbliższej przyszłości”, aby zachęcić innych programistów do przyjęcia technologii ACE Digital Human firmy Nvidia. Inworld ogłosił również partnerstwo z firmą Microsoft w listopadzie 2023 r., aby pomóc w opracowywaniu narzędzi Xbox do tworzenia postaci, historii i misji opartych na sztucznej inteligencji.
Technologia Audio2Face firmy Nvidia została także zaprezentowana w klipie z nadchodzącej gry MMO Świat dynastii Jadeitówktóry zawierał synchronizację ruchu warg postaci zarówno z językiem angielskim, jak i Mowa w języku chińskim mandaryńskim. Pomysł jest taki, że Audio2Face ułatwi tworzenie gier w wielu językach, bez konieczności ręcznej reaktywacji postaci. Kolejny film z nadchodzącej bijatycznej gry akcji Nie obudzony Pokazuje, jak można wykorzystać Audio2Face do tworzenia animacji twarzy zarówno podczas kina, jak i podczas rozgrywki.
Te demonstracje technologii mogą wystarczyć, aby przekonać twórców gier do spróbowania dodania do swoich gier postaci niezależnych opartych na sztucznej inteligencji, ale przynajmniej jeśli chodzi o konwersację, nie wydaje się, aby nastąpił duży postęp. Postacie w Tajny protokół Nie przypomina to bardziej „prawdziwych ludzi” niż ci z poprzednich dem Kairos. Jest jednak mało prawdopodobne, aby uspokoiło to niezadowolonych aktorów głosowych w grach wideo, którzy martwią się, jak przyjęcie sztucznej inteligencji wpłynie na ich karierę i źródła utrzymania.
. „Telewizyjny pionier. Fan alkoholu. Namiętny komunikator. Oddany badacz kawy. Boczek ninja”.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS