Wynik jest miarą „reputacji firm, które mają największe znaczenie w świadomości Amerykanów” – napisała w środę Axios. W raporcie dodano, że firma Harris zajmująca się badaniami rynku stosuje tę metodologię od 1999 r.
Oto 10 najlepszych firm na liście:
- Nvidia
- 3M
- Inwestycje wierne
- Sony
- Firma Adidas
- Stany Zjednoczone Ameryki
- Firma Motoryzacyjna Honda
- Patagonia
- jabłko
- SAMSUNG
Numer 1 rankingu Nvidii pokazuje, jak szybko wdarła się ona do świadomości społecznej: technologiczny gigant, który obecnie może pochwalić się kapitalizacją rynkową przekraczającą 2,5 biliona dolarów, nie znalazł się nawet na ubiegłorocznej liście 100 najbardziej widocznych amerykańskich firm.
Firma powstała z kiosku śniadaniowego Denny’s w 1993 roku i od tego czasu jest prowadzona przez współzałożyciela i dyrektora generalnego Jensena Huanga. Amazon, Google, Meta i Tesla korzystają z chipów komputerowych Nvidia, w tym modeli chipów zaprojektowanych specjalnie do rozwoju sztucznej inteligencji.
Sukces Nvidii uczynił Huanga jednym z 20 najbogatszych ludzi na świecie. Jego majątek szacuje się na nieco ponad 90 miliardów dolarów. Według Forbesa.
Nvidia i zajmująca drugie miejsce 3M – wielobranżowy konglomerat z siedzibą w Maplewood w stanie Minnesota – były jedynymi firmami na liście cieszącymi się „doskonałą” reputacją. Firma 3M sprzedaje szeroką gamę produktów konsumenckich, od listew dowodzenia i taśm klejących po kaski i maski na twarz, a jej kapitalizacja rynkowa wynosi obecnie 55 miliardów dolarów.
Ranking nieco sygnalizuje zmianę warty: Patagonia, firma numer 1 w zeszłym roku, jest teraz na ósmym miejscu. Pozostałe marki konsumenckie z ubiegłorocznej piątki najlepszych marek – Costco, Trader Joe’s i Chick-fil-A – zajęły odpowiednio 11., 13. i 21. miejsce. Wszystkie mają obecnie „bardzo dobrą” reputację, zamiast „doskonałej”.
Firma John Deere, zajmująca trzecie miejsce na zeszłorocznej liście, w tym roku nie zakwalifikowała się do miana jednej z najbardziej widocznych firm w kraju.
Dolna część rankingu wykazuje większą spójność: pięć firm z najniższych pozycji w tym roku, które mają najgorszą reputację wśród firm amerykańskich, uzyskało w ubiegłym roku podobnie słabe oceny. Organizacja Trump zajmuje ostatnie miejsce czwarty rok z rzędu, a za nią plasują się platforma mediów społecznościowych X, Spirit Airlines, Meta i Fox Corporation.
Warto zauważyć, że w tym roku reputacja X, Spirit Airlines i Meta została obniżona ze „słabej” do „bardzo złej”.
Wiele firm technologicznych na liście uzyskało średnie lub słabe wyniki w jednym konkretnym mierniku: „obywatelstwie”.
Miara wskazuje, jak konsumenci postrzegają społeczną, ekonomiczną i środowiskową odpowiedzialność marki. Nawet Apple, które ogólnie ma lepszą reputację w kwestiach takich jak prywatność danych niż wielu jego konkurentów, zajęło 56. miejsce pod względem obywatelstwa.
Tendencja ta może oznaczać, że konsumenci wywierają presję na firmy, aby bardziej świadomie wykorzystywały swoje pieniądze na cele społeczne, od włączenia społecznego w miejscu pracy po zrównoważony rozwój środowiskowy. Na przykład zmiany klimatyczne to najważniejsza osobista troska pokolenia Z, wyprzedzająca takie tematy jak bezrobocie i opieka zdrowotna – twierdzą naukowcy. Badanie Deloitte 2021.
Coraz większa liczba pracowników odchodzi z pracy, jeśli wartości środowiskowe ich pracodawców nie są zgodne z ich własnymi, jak donosi CNBC Make It w zeszłym roku.
„Pracownicy zadają sobie pytanie: «Czy chcę pracować w organizacji, która jest nieodpowiedzialna, nie ma celu i sensu?» Tom Lakin, dyrektor ds. globalnej praktyki w firmie rekrutacyjnej Robert Walters Group i ekspert ds. przyszłości firm. Pracuj, powiedział, zrób to.
Chcesz odnieść sukces i być pewnym siebie komunikatorem? Weź udział w nowym kursie online CNBC Bądź skutecznym komunikatorem: opanuj wystąpienia publiczne. Nauczymy Cię, jak mówić wyraźnie i pewnie, uspokoić nerwy, co powiedzieć, a czego nie mówić oraz technik mowy ciała, które pozwolą Ci zrobić świetne pierwsze wrażenie. Zarejestruj się już dziś i użyj kodu EARLYBIRD, aby uzyskać wstępną zniżkę 30% do 10 lipca 2024 r.
Plus, Zapisz się na newsletter CNBC Make It Wskazówki i porady dotyczące osiągnięcia sukcesu w biznesie, pieniądzach i życiu.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów