23 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Nie popełniaj tego błędu nr 1 w służbowym e-mailu, radzi terapeuta w miejscu pracy

Nie popełniaj tego błędu nr 1 w służbowym e-mailu, radzi terapeuta w miejscu pracy

SKINISHER | E+ | Obrazy Getty’ego

Komunikacja cyfrowa może być trudna, szczególnie w miejscu pracy.

Wybranie jednego nieprawidłowego słowa lub źle umieszczonego wykrzyknika może zmienić sposób odbioru Twojej wiadomości i podważyć Twój profesjonalizm.

Jednak „największym błędem” w komunikacji w miejscu pracy – i po którym najtrudniej jest się otrząsnąć – jest wysyłanie emocjonalnych e-maili, mówi Brandon Smith, terapeuta i trener kariery znany jako The Workplace Therapist.

„To bardzo trudna umiejętność do opanowania — większość ludzi osiąga ją udoskonalenia dopiero po trzydziestce lub czterdziestce — ale nigdy nie należy wysyłać e-maili, gdy odczuwają intensywne emocje” – mówi Smith. „Ludzie traktują e-maile, Slacki i inną komunikację online jak normalną rozmowę na korytarzu, co nie jest prawdą”.

Zamiast tego dodaje, że co do zasady należy „wysyłać e-maile tak, jakby pewnego dnia mogły zostać odczytane na głos w sądzie”.

Następnym razem, gdy otrzymasz e-mail lub wiadomość internetową, która wzbudzi w Tobie złość, niepokój, a nawet radość, wykonaj następujące czynności:

Takie podejście pozwala zaspokoić natychmiastową potrzebę wyładowania stresu emocjonalnego i wyrażenia swoich uczuć, nie szkodząc przy tym swojej reputacji w pracy.

„Kiedy reagujesz na coś silnie emocjonalnie, uczucia te nieuchronnie pojawią się w każdym liście, który napiszesz” – mówi Smith. „Zgłoszenie problemu jest znacznie łatwiejsze niż rozwiązanie go za pośrednictwem poczty elektronicznej”.

Odpowiadając, przeczytaj ponownie wersję roboczą, tak jakbyś był odbiorcą: Czy wiadomość jest myląca? Czy są jakieś szczegóły, które mogłyby zostać błędnie zinterpretowane lub wywołać emocje?

Jeśli nadal nie jesteś pewien swojej odpowiedzi, Smith zaleca poproszenie współpracownika o jej ponowne przeczytanie, ponieważ druga opinia może pomóc Ci zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

Jeśli wymaga to natychmiastowej reakcji, zapytaj drugą osobę, czy możesz kontynuować rozmowę offline. Czasami niewygodne rozmowy najlepiej prowadzić osobiście lub przez telefon, mówi Smith.

READ  Technologia, która umarła w 2023 roku

Badania pokazują, że rozmowy telefoniczne skuteczniej budują więź emocjonalną: Po pierwsze Badanie 2021 Naukowcy z Uniwersytetu Teksasu w Austin i Uniwersytetu w Chicago odkryli, że komunikacja głosowa (np. rozmowy telefoniczne) tworzy silniejsze więzi niż komunikacja tekstowa (np. e-mail).

Lub, jak wyjaśnia Smith: „Rozmowa będzie bardziej produktywna, ponieważ będziesz mniej skłonny do bycia złośliwym lub brutalnie szczerym wobec drugiej osoby, gdy będziesz z nią twarzą w twarz lub słuchasz jej głosu”. na końcu wiersza, a nie nad tekstem.”

Chcesz zarabiać więcej i zdobyć wymarzoną pracę? Dołącz do bezpłatnego wirtualnego wydarzenia CNBC Make It: Your Money 17 października o 13:00 czasu wschodniego, aby dowiedzieć się, jak udoskonalić swoje umiejętności podczas rozmów kwalifikacyjnych i negocjacji, zbudować idealną karierę, zwiększyć swoje dochody i pomnożyć swój majątek. Rejestr Dziś wolne.

spłacać:

Nowa ankieta pokazuje, że są to dwa najbardziej irytujące nawyki współpracowników. Oto, jak sobie z nimi poradzić

Czy chcesz być mądrzejszy i odnosić większe sukcesy w swoich pieniądzach, pracy i życiu? Zarejestruj się, aby otrzymywać nasze najświeższe informacje!