1 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Najwyższy czas zakazać przysięgi na czerwono

Najwyższy czas zakazać przysięgi na czerwono

W zeszłym roku spotkałem się z przyjaciółmi w Atenach w stanie Georgia, aby obejrzeć mecz UGA. Nie obchodzi mnie Auburn, więc oglądanie ich przegrywających 42 do 10 było świetną zabawą, zwłaszcza że spędzałem czas ze starymi przyjaciółmi, a także z kilkoma fanami Auburn, którzy naprawdę myśleli, że mają szansę w tym roku. Po zakończeniu gry czas wyjść. Kiedy wróciłem do samochodu, musiałem przejść przez ulicę, a kiedy włączył się sygnał dla pieszych, właśnie to zrobiłem. Prawie skończyło się to moim pobytem w szpitalu.

Kiedy byłem już na przejściu dla pieszych, kierowca Lincolna Navigatora zdecydował, że to idealny moment na skręt w prawo i był przerażająco bliski uderzenia mnie. Oczywiście uznał, że to moja wina, bo na jego sposób jestem pieszym. Jak śmiem przechodzić przez ulicę? Ulice są przeznaczone dla samochodów. Na szczęście mnie nie przejechał, ale niestety, jak może powiedzieć każdy, kto kiedykolwiek gdziekolwiek chodził, takie rzeczy zdarzają się cały czas. Nie zliczę nawet, ile razy prawie zostałem potrącony przez kierowców skręcających w prawo na czerwonym świetle, a wielu z nich nawet nie zadało sobie trudu, aby zatrzymać się na skrzyżowaniu, zanim ruszyli dalej.

Według innego Szybki artykuł firmowyDoświadczenia takie jak moje są bardzo częste, podobnie jak zdarzenia, w których coś złego dzieje się z pieszymi lub rowerzystami. Nie chodzi tylko o to, że niecierpliwi kierowcy przechodzą przez skrzyżowanie, nie zważając na pieszych, którzy mogą legalnie przechodzić przez ulicę. Dzieje się tak również dlatego, że nawet odpowiedzialnym kierowcom trudno jest monitorować ruch nadjeżdżający z ich lewej strony w celu otwarcia drogi, jednocześnie sprawdzając, czy nie ma pieszych po prawej stronie. Jak twierdzi autor artykułu w Fast Company, David Zipper: „Przeciążenie poznawcze jest nieuniknione”.

READ  Microsoft zmienia klawisz Print Screen, aby otworzyć narzędzie do wycinania w systemie Windows 11

Biorąc pod uwagę, że liczba zgonów pieszych i rowerzystów jest najwyższa od 40 lat, Zipper twierdzi, że nadszedł czas, aby zakazać skręcania w prawo na czerwonych światłach. Szczerze mówiąc, zgadzam się z nim. Jeżeli nie jest to do końca prawdą, należy przynajmniej zakazać tego w obszarach, w których istnieje uzasadniona szansa, że ​​pieszy skorzysta z przejścia dla pieszych. Jasne, jest to niedogodność dla kierowców, ale trudniej się tym zająć, ponieważ pobyt w szpitalu lub śmierć są jeszcze bardziej niewygodne dla potrąconych pieszych i rowerzystów.

Nie oznacza to też, że możliwość skrętu w prawo na czerwonym jest w kraju obowiązującym prawem od chwili pojawienia się samochodów na ulicach. Jak wskazuje Zipper, było to prawie niespotykane w Stanach Zjednoczonych aż do wybuchu kryzysu naftowego. Wierząc, że prawo do koloru czerwonego zmniejszy zużycie gazu, rząd federalny agresywnie naciskał na stany, aby uznały to prawo za domyślne. Stany, które nie zastosują się do tych zaleceń, zostaną odcięte od federalnego finansowania energii, a do 1980 r. ostatni stan ostatecznie skapitulował.

Choć Zipper twierdzi, że nie jest jasne, ile paliwa zaoszczędzono dzięki legalizacji przejazdu na czerwonym, wiemy, że niemal natychmiast spowodowało to zmniejszenie bezpieczeństwa na naszych drogach. Wskazuje na badanie z 1982 r., które wykazało znaczny wzrost liczby pieszych i rowerzystów potrąconych przez kierowców. Na przykład w Ohio liczba ta wzrosła o 57% w przypadku pieszych i 80% w przypadku rowerzystów. Wisconsin było jeszcze gorzej, gdzie liczba uderzeń pieszych wzrosła o 102%, a uderzeń rowerzystów o 72%. Poprawa jakości powietrza jest ważna, ale szczególnie biorąc pod uwagę czystość nowoczesnych silników, czy odrobina paliwa zaoszczędzona na szybszym pokonywaniu skrzyżowań jest naprawdę warta ryzyka, jakie stwarza dla wszystkich, którzy nie mają samochodu, jazda na czerwonym?

READ  AMD Ryzen 7000 otrzymuje dużą obniżkę cen w stosunku do Newegg, Ryzen 9 7950X teraz 574 USD

Na szczęście coraz więcej miast godzi się z niebezpieczeństwem, jakie stwarza dla innych prawo na czerwonym. Od Cambridge w stanie Massachusetts po Waszyngton, Ann Arbor w stanie Michigan i Seattle skręcanie w prawo na czerwonych światłach jest obecnie zabronione, po precedensu ustanowionym wiele lat temu w Nowym Jorku.

Zwolennicy ruchu „prawo na czerwonym” będą argumentować, że nie tylko marnuje to paliwo, ale także zwiększa natężenie ruchu. Jednak w niedawnym badaniu Instytut Inżynierów Transportu wykazał, że zakaz jazdy od prawej do czerwonej sprawia, że ​​skrzyżowania są bezpieczniejsze, a zmiana polityki miała jedynie „niewielki wpływ na ruch drogowy”. Osobiście nie mam nic przeciwko, aby ruch uliczny był nieco wolniejszy, jeśli oznacza to, że kierowcy wysyłają mniej osób do szpitala. Wiele osób się z tym nie zgodzi, ale nadszedł czas, aby przeklinanie czerwieni stało się wyjątkiem, a nie regułą.

W oryginalnym artykule jest też więcej, niż mam czasu tutaj wymienić, więc Udaj się do Fast Company, aby przeczytać całość.