Do ostatniego głównego zadania w Helldivers 2 pozostały niecałe trzy dni, a perspektywy są ponure.
Super Earth zleciło społeczności skuteczną obronę 10 planet przed kontrolą wroga, ale w ciągu weekendu ledwo udało nam się zrealizować trzy. Biorąc pod uwagę, że kilka nowych misji obronnych otwarto zaledwie kilka godzin temu, wygląda na to, że ta wielka prośba może być po prostu bzdurą.
Szczerze mówiąc, od początku talia była skierowana przeciwko nam. W ciągu ostatnich kilku miesięcy społeczność osiągnęła wiele imponujących wspólnych osiągnięć – nieoczekiwanie szybkie wyzwolenie Tien Kwan, bitwa pod Malevelon Creek i wyeliminowanie dwóch miliardów owadów w nieco ponad 12 godzin – ale mamy martwy punkt. Jesteśmy bardzo dobrzy w dążeniu do prostych, konkretnych celów w rekordowym czasie, ale historycznie słabo radzimy sobie z koordynacją, gdy na planszy znajduje się wiele celów. Arrowhead o tym wie i wykorzystuje to.
Jest to przeszkoda, o której wspominano już wcześniej: gdy jest zbyt wiele planet do obrony (lub ataku), żadna planeta nie ma wystarczającej liczby aktywnych graczy, aby uwolnić ją na czas. Planeta, której pozostało tylko kilka godzin na licznik obrony, będzie czasami ignorowana przez ponad 200 000 graczy walczących na mniej pilnych lub strategicznie nieistotnych planetach.
Podczas gdy większość graczy Helldivers 2 nie myśli o niczym innym poza krótkim wyskakującym okienkiem, gdy odniosą sukces, mała społeczność strategów na Reddicie i Discordzie dotkliwie odczuwa nieudane kamienie milowe. Jest obecny na publicznych czatach i wątkach, w których fani studiują A Mapa galaktyki stworzona przez fanów (t Pełny Mapa pokazująca ważne linie zaopatrzenia ukryte w grze) i formułuj plany realizacji kluczowych zamówień.
Niedawno wysiłek tego zespołu doprowadził do Martale Gambit, sprytnego planu odcięcia linii zaopatrzenia do Charona Prime poprzez najpierw schwytanie jego sąsiada Martale. Nie próbowano czegoś takiego – było to tak niekonwencjonalne, że mistrz gry Joel sam musiał obiecać, że dotrzyma tego manewru, ręcznie uwalniając Sharon wcześniej, jeśli nadejdzie czas. Społeczność zrobiła wszystko, co w jej mocy, aby rozpowszechnić tę informację i pozyskać jak najwięcej nurków do Martale w ciągu następnych 12 godzin, ale niestety poziom wyzwolenia planety spadł do nieco ponad 90%.
Zorganizowany chaos
Wynik Martle'a był rozczarowujący dla tych, którzy traktują Helldivers 2 jak wielką grę taktyczną, ale wielu z tych fanów powie Ci również, jak mało prawdopodobne było, aby ten gambit od początku zakończył się sukcesem. Jak zauważył menadżer społeczności Arrowhead Spitz po nieudanym planie, całe planowanie na Discordzie, presja na Reddicie i doniesienia prasowe nie miały większego wpływu na liczbę aktywnych graczy w Martale. 25 000 aktywnych bojowników o wolność Martali było niczym w porównaniu z nurkami wędrującymi przez połowę galaktyki.
Ponieważ powstało wiele memów i napisano artykuły o strategicznych zwycięstwach społeczności w wojnie galaktycznej, zagorzali stratedzy nie mają dużego wpływu. Jest to zgodne z projektem: Arrowhead nie narzuca swoich głównych poleceń, kierując graczy tylko w stronę najważniejszych planet, ponieważ Helldivers 2 to przede wszystkim zwykła strzelanka kooperacyjna.
Zdecydowana większość graczy nie wybiera, na których planetach chcą grać, sprawdzając najnowsze raporty wojenne na Reddicie, wybierają ze względu na znajdujących się na nich wrogów, zagrożenia dla środowiska, na jakie się narażają i to, jak fajnie wyglądają. Śledziłem każdy etap tej galaktycznej wojny i uważam, że wszystko jest świetnie, ale zagram na dowolnej planecie, na którą zechcą polecieć moi przyjaciele.
Arrowhead balansuje na granicy, czyniąc swoją metanarrację wciągającą, nie odstraszając tych, którzy chcą grać, nie myśląc o tym, i radzi sobie z tym całkiem nieźle, jeśli mnie pytasz. Prośba z tego tygodnia może być zbyt duża dla milionów różnych graczy, ale Arrowhead wie, jak ustawić odbicie. Najprostszym sposobem na zaangażowanie graczy jest zapewnienie im czegoś namacalnego, o co mogą walczyć. Krótko po porażce kampanii obronnej Xzara w marcu, bitwa o uwolnienie Tien Kwana (i odblokowanie mechów) rozpoczęła się w najbardziej ekscytujących 24 godzinach w Helldivers 2 jak dotąd.
Mamy moc zmiany narracji, ale ostatecznie jesteśmy bohaterami historii Arrowhead. Obecny rozdział tej historii wydaje się być taki, że „prowadzenie wojny na dwóch frontach nie przebiega dobrze”. Wydaje mi się, że to dobry moment na odkupienie. Biorąc pod uwagę ciszę, w jakiej znajdujemy się teraz, miesiąc po ostatnim pakiecie opieki nad strategią, myślę, że Arrowhead zmierza w stronę kolejnej wielkiej bitwy, która odblokuje coś nowego (być może w końcu nadszedł czas na pojazdy).
Arrowhead planuje jednak jedną zmianę, która ułatwi graczom zrozumienie warstwy taktycznej mapy wojennej. Pewnego dnia te linie zaopatrzenia, które można zobaczyć jedynie za pomocą zewnętrznego narzędzia, dotrą do samego Operatora, a dzięki nim stratedzy Helldivers 2 będą w końcu mogli mówić tym samym językiem, co zwykli gracze, którymi mają nadzieję kierować.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS