20 września, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Lotniska w USA z najdłuższą odległością do Twojej bramki

Lotniska w USA z najdłuższą odległością do Twojej bramki

Wejdź do środka.

Na niektórych lotniskach w USA przygoda może rozpocząć się na długo przed przybyciem do celu — po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa następuje dotarcie do bramki i podróż, która według nowej, ujawnionej klasyfikacji może obejmować nawet dwie mile spaceru.

Innymi słowy, zapomnij o siłowni — masz poważny trening i po prostu próbujesz wydostać się z miasta.


Według niedawno opublikowanych badań międzynarodowy port lotniczy Denver również znalazł się w pierwszej piątce. Carry – stock.adobe.com

Chociaż wiele węzłów lotniczych oferuje udogodnienia oszczędzające czas, takie jak przewóz osób, ruchome chodniki, autobusy wahadłowe i tramwaje, nawet one mogą wymagać sporo pracy między terminalami łączącymi.

Aby sprawdzić, które lotniska wystawiają podróżnych na prawdziwą próbę, firma KURU Footwear przeprowadziła pomiary na amerykańskich lotniskach, szukając tych, które zapewniają najdłuższą odległość do przejścia — od rezerwacji biletów do najdalszej bramki.

Po raz pierwszy poinformował o tym Podsumowanie czytelnikaPoniżej znajdują się wyniki ankiety, w ramach której przebadano także 800 przypadkowych podróżników na temat ich osobistych doświadczeń.

Zajmujące 17 000 akrów w środku jednego z najszybciej rozwijających się obszarów metropolitalnych w kraju, lotnisko nr 1 w rankingu jest definicją rozrostu — badania wykazały, że pasażer może być zmuszony przejść pieszo 4,5 km, aby dostać się na lotnisko lub z obiektu Giant. Czy chcesz się tutaj połączyć? Zostaw trochę czasu.


Wieża obserwacyjna na lotnisku międzykontynentalnym im. George’a Busha w Houston w Teksasie
Międzykontynentalne lotnisko im. George’a Busha w Houston oferuje długie spacery między bramami. Casey E. Martin – stock.adobe.com

Następnym przystankiem jest międzynarodowe lotnisko w Waszyngtonie Dulles, gdzie terminal z połowy stulecia i imponujący system AeroTrain nie rozwiązują wszystkich problemów urbanizacji — podróżujący, którzy stawiają na IAD, mogą w tym miejscu pokonać nawet 2,62 km z punktu A do punktu B. lotnisko.

Przy tak dużej liczbie sklepów i lokali gastronomicznych przeciętny podróżny na lotnisku międzykontynentalnym im. George’a Busha w Houston boryka się tylko z jednym problemem – nie ma wystarczająco dużo czasu, aby się zatrzymać i cieszyć się nim, ponieważ ma jeszcze do pokonania długą drogę do bramki.

READ  Dlaczego zestaw hot dogów Costco za 1,50 USD i mrożona herbata Arizona za 99 centów nadal kosztują tyle samo?

Zdaniem badaczy, IAH to kolejne lotnisko, na którym środki transportu nie pozwalają na przejście pieszo nawet 2,52 mili.

Czwarte miejsce zajmuje międzynarodowe lotnisko w Denver, gdzie w niektórych przypadkach odległość do bardziej odległych miejsc odlotów wynosi 2,45 mili pieszo.

Tymczasem lotnisko im. Johna F. Kennedy’ego w Nowym Jorku znalazło się na piątym miejscu – gdyby było więcej terenu pod zabudowę, byłoby większe i mniej wygodne dla użytkowników, ale przy długości 2,38 mili jest nadal wystarczająco duże.

To znaczy, jeśli uda ci się dotrzeć do ostatniego przystanku, mimo że ostatnio trwają prace budowlane.

Oczywiście lotnisko w Nowym Jorku, największe w mieście, zawsze potrafiło rozczarowywać — znienawidzony węzeł komunikacyjny zajmował ostatnie miejsce na najnowszej liście lotnisk ze względu na stres, jaki powoduje u przeciętnego podróżnego.

Duża część tej presji wynika z niższej oceny lotniska pod względem czasu, przez który samoloty utknęły na pasie startowym w oczekiwaniu na start lub przybycie do bramek.